Zpagetti, Ribbon XL, Eco-yarn, Noodles, Thick&Quick...?

31-08-2014 16:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was pas op zoek naar een bol Zpagetti, maar bij de wolwinkel waar ik kwam verkochten ze het niet meer, omdat het daar niet liep. Terwijl ik dacht dat het zo hip was, maar nu blijkbaar niet meer

Dus vervolgde ik mijn zoektocht op internet en daar vond ik een boel verschillende soorten van hetzelfde: Ribbon XL, Eco-yarn (van zelfde merk als Zpagetti) en dan nog Noodles, Thick&Quick en de goedkope versies van Action e.d.



Nu vraag ik mij af: wat is het verschil ertussen en wat haakt het fijnst? Ik zag als dat die van Action op heel veel plekken aan elkaar geknoopt was. Is dat bij al die soorten zo, of zijn er ook bij waar het gewoon één draad is?

Waar haken jullie mee?

Ik zoek in elk geval iets dat zacht is en flexibel. Of zijn ze dat allemaal?
Het is hoe dan ook rotspul , maar de goedkopere zijn inderdaad vaak geknoopt en de dikte van de 'draad' wil nogal verschillen.

Als je veel oude shirts heb kan je het ook zelf maken, Tarn. (T-yarn)
Alle reacties Link kopieren
Rotspul? Ik hoorde juist dat het zo fijn was voor beginnende hakers..
Het haakt echt heel zwaar je kan als je wil beginnen bv ook een acryl met naalddikte 10 pakken is een stuk relaxter haken .
Oh nee, ik zou het je niet aanraden, je krijgt (althans ik) er echt zere handen van.

Beter neem je inderdaad een dik acryl of beter nog katoen. En in een lichte kleur, dan zie je goed wat je doet, zwart is hopeloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 31 augustus 2014 @ 17:39:

Rotspul? Ik hoorde juist dat het zo fijn was voor beginnende hakers..



Het haakt echt heel zwaar. Ik gebruik het niet meer, schoot niet op. Na een uurtje had ik kramp in mijn handen.



De tip voor acrylgaren met dikte voor nr 10 is prima. Dat garen splijt bijna niet, je ziet de steken die je maakt (en dus ook fouten) heel goed en het is licht (polsen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf al wel vrij ervaren met haken, maar haak alleen met dun garen. Wilde de Zpagetti voor iemand anders kopen. Had nooit gedacht dat het zo lastig haken zou zijn!

Ik ga eens kijken naar dat dikke acryl!
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een merk/soort waarvan de dikte vergelijkbaar is met Zpagetti?
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 31 augustus 2014 @ 22:11:

Weet iemand een merk/soort waarvan de dikte vergelijkbaar is met Zpagetti?Vandaag gezien in de Hema, dikke grote bol (zogenaamde 'onze project') van acryl voor naald 10. Heb je hier iets aan?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 01 september 2014 @ 23:29:

[...]





Vandaag gezien in de Hema, dikke grote bol (zogenaamde 'onze project') van acryl voor naald 10. Heb je hier iets aan?Ik zal eens kijken Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bij deze website kun je op dikte van garen/naald zoeken

www.wolplein.nl



fijne webwinkel, heeft ook een vestiging in Zaltbommel.

http://www.artemoda.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven