alleen in rotterdam

11-09-2014 18:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik studeer sinds dit jaar in Rotterdam en in de tweede week hik ik al op tegen een probleem. Ik ben alleen.



In mijn studie woont niemand in Rotterdam en kan ik dus doordeweeks met niemand afspreken.



Vandaag is de laatste dag om je in te kunnen schrijven bij een studentenvereniging maar dat is eigenlijk niks voor mij. Ik zou het alleen doen om een paar mensen te ontmoeten, maar een weekend kamp en een week iedere dag vanaf 18 uur daar melden + corvee etc is nou ook weer niet wat ik voor ogen had. Ik ga ook niet heel graag meer uit op die RSG manier. Kroeg af en toe is wel leuk maar echt feesten, daar moet ik maar voor in de stemming zijn. Ik zoek eerder een leuke groep waar we spelletjesavonden mee kunnen houden en pizza eten of een kookclubje/eetclubje. Of gewoon 'los' wat leuke meiden om mee naar de bioscoop te gaan of te lunchen of terras mee te zitten.



Je ziet het, ondanks dat ik 20 ben hou ik van lekker rustig aan genieten.



Denken jullie dan dat een vereniging iets is voor mij? Dat kamp een weekend lang en die week waar je iedere avond moet komen 'melden' en bonding moet gaan doen, dat wordt m denk ik gewoon niet. Maar ik ben bang dat ik een hele goeie kans verspil op mensen leren kennen. Ik ken nu echt alleen de weg naar een supermarkt, school en een andere supermarkt haha...



Niet dat ik geen gebruik wil maken van OV maar ik heb gewoon niet echt zin om dat allemaal alleen te gaan doen.



p.s. de andere 4 studentenverenigingen zijn al helemaal niks voor mij dus dat valt ook af.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik weet niet wat je studeert, maar sluit je anders aan bij de studievereniging ipv een studentevereniging.



Reisjes, samen studeren (als je daar zin in hebt), af en toe een borrel zonder het verplichte en ballerige karakter van een studentenvereniging.



En verder zou ik je willen geruststellen: je zit nog maar in je 2e week.. Komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Als je geen zin hebt in een studentenvereniging moet je er geen lid van worden, je gaat een aantal verplichtingen aan waar je soms moeilijk onderuit kunt. Ik weet niet in welk deel van Rotterdam je woont maar er is genoeg te beleven in de stad en je hebt altijd wel de kans een paar gelijkgestemde zielen te ontmoeten door bijvoorbeeld lid te worden van een sportclub.
verba volant, scripta manent.
Er zijn zoveel verenigingen, er zal er vast eentje voor je bijzitten waar je je wel prettig voelt.

Zonder vereniging is het lastig om als student contacten te krijgen, tenzij je sport, in een studentenhuis woont of leuke medestudenten hebt.

Is roeien iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
Heb je hobby's die kunnen leiden tot je aansluiten bij een clubje, denk sport, dansen, mozaïek/knutselen, wandelen, ...etc. Google je hobby en Rotterdam en sluit je ergens aan. Geldt ook voor bij een vrijwilligersproject. Ik woon in de hoofdstad en ik ben om de paar weken in Rotterdam. IK vind het best een fijne stad met aardige no-nonsense mensen. Je hebt best snel aanspraak.



Indien je niets wil, niet bonden en in de metro stappen dan kun je wellicht beter in je bed gaan liggen en niets doen. Het komt niet op je deurmat vallen, je moet er wel wat voor doen. Of zoek een weekend of bijbaan baantje in Rdam.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Geen huisgenoten om dingen mee te ondernemen?
Zomerjurkje



Zullen we zo een drankje doen bij het westerpaviljoen?
Bij de meeste studentenverenigingen is het alleen de eerste week kamp en elke avond melden, dat heet ontgroening. Daarna zullen ze misschien minder eisen aan je stellen.

Daar kan je een studentenvereniging ook op selecteren.
Alle reacties Link kopieren
Voor een spelletjesavond kun je ook kijken of er een spellenclub in de buurt is, zie je ook mensen buiten je studie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Maar na een tweede week kan je nog niet zo veel zeggen toch? Je leert tijdens je studie vast mensen kennen die wel in Rotterdam wonen en waar je leuk mee kunt optrekken. Ik herken dat in ieder geval van mezelf.



Zelf heb ik nooit overwogen bij zo'n vereniging te gaan om vrienden te kunnen maken, het leek (en lijkt) me vreselijk om aan allemaal van die vreemde regels te moeten voldoen. Maar sportverenigingen zijn er ook nog. En er zijn vast ook cursussen bij het instituut waar je studeert.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een bijbaantje.
Alle reacties Link kopieren
Een gewone vereniging was ook niks voor mij (wel geprobeerd). Maar de studentensportvereniging wel. Voordeel is dat daar veel vaker nieuwe mensen komen dan bij een gewone vereniging, en je dus makkelijker contact maakt. En je hebt samen iets te doen. Daarna kún je blijven borrelen, maar dat hoeft niet. En als je niet van sport houdt, zijn er ook verenigingen voor debatteren, toneel, spelletjes enz enz.
quote:badmeester schreef op donderdag 11 september 2014 18:37 Zomerjurkje



Zullen we zo een drankje doen bij het westerpaviljoen?

Even een hengeltje uitgegooid?



TO, als je geen lid wil worden van een studentenvereniging (die je in alle soorten hebt trouwens) dan kun je altijd actief worden bij een studievereniging of een sportvereniging (al dan niet speciaal voor studenten). Of stel aan een paar studiegenoten voor om na college een keer iets te gaan drinken. Heb je geen huisgenoten?
Alle reacties Link kopieren
Hang een briefje op bij school/universiteit: leuke mensen gezocht om af en toe samen te koken/eten/filmpje kijken etc... Of ben ik nou heel ouderwets aan het denken?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eerst een beetje te settelen, ik weet niet waar je vandaan komt maar het zal best wel een paar weken duren eer je je draai hebt gevonden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meid,



Ik heb geen verdere reacties gelezen, dus misschien ben ik totaal mosterd.



Allereerst; wat ontzettend naar voor je dat je je zo alleen voelt in Rotterdam. Ik kan me voorstellen dat je nu denkt; ik ga nooit meer vrienden maken en ga me voor altijd alleen voelen.

Laat ik je direct geruststellen; dat gaat echt niet gebeuren .



Er zijn andere manieren om mensen te leren kennen (hetgeen hier vast reeds vermeld is).Juist met wat in jouw comfortzone ligt.

Ik ben ook niet bij een studentenvereniging gegaan. Ik heb mensen leren kennen op een sportvereniging, heb mensen leren via mijn studie en zelfs vrienden gemaakt in de lift van mijn flat :D.



Dingen komen goed... maar in het begin is alles nog zo eng! En dan is de druk, die je jezelf oplegt, mogelijk ook erg groot.



Wat vind je van wat ik zeg?

quote:zomerjurkje_x schreef op 11 september 2014 @ 18:16:

Hallo



Ik studeer sinds dit jaar in Rotterdam en in de tweede week hik ik al op tegen een probleem. Ik ben alleen.



In mijn studie woont niemand in Rotterdam en kan ik dus doordeweeks met niemand afspreken.



Vandaag is de laatste dag om je in te kunnen schrijven bij een studentenvereniging maar dat is eigenlijk niks voor mij. Ik zou het alleen doen om een paar mensen te ontmoeten, maar een weekend kamp en een week iedere dag vanaf 18 uur daar melden + corvee etc is nou ook weer niet wat ik voor ogen had. Ik ga ook niet heel graag meer uit op die RSG manier. Kroeg af en toe is wel leuk maar echt feesten, daar moet ik maar voor in de stemming zijn. Ik zoek eerder een leuke groep waar we spelletjesavonden mee kunnen houden en pizza eten of een kookclubje/eetclubje. Of gewoon 'los' wat leuke meiden om mee naar de bioscoop te gaan of te lunchen of terras mee te zitten.



Je ziet het, ondanks dat ik 20 ben hou ik van lekker rustig aan genieten.



Denken jullie dan dat een vereniging iets is voor mij? Dat kamp een weekend lang en die week waar je iedere avond moet komen 'melden' en bonding moet gaan doen, dat wordt m denk ik gewoon niet. Maar ik ben bang dat ik een hele goeie kans verspil op mensen leren kennen. Ik ken nu echt alleen de weg naar een supermarkt, school en een andere supermarkt haha...



Niet dat ik geen gebruik wil maken van OV maar ik heb gewoon niet echt zin om dat allemaal alleen te gaan doen.



p.s. de andere 4 studentenverenigingen zijn al helemaal niks voor mij dus dat valt ook af.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
Hee, je klinkt net als ik! Ik was ook geen standaard studententype, maar heb op m'n studie toch veel vriendinnen gemaakt! Scheelt dat ik niet een puur collegebanken-studie deed, maar een waar meerdere malen verplichte practica en onderwijsgroepen waren, en dan ook in kleine groepjes. Zo leer je mensen toch sneller kennen .



Verder heb ik veel vrienden opgedaan op mijn stage(niet allemaal studenten, ook 50-ers, kun je net zo goed een klik mee hebben) en door een hobby in verenigingsverband te gaan doen. Zo ben ik bij een (klassiek) kamerkoor gegaan en ben ik bij de kerk waar ik lid van ben vrijwilligerswerk gaan doen en op een soort jongerengroep gegaan. Wellicht heb je hier iets aan, hoeft niet precies dezelfde dingen leuk te vinden maar ik wilde even laten zien dat je geen typische student hoeft te zijn om vrienden te maken. Dit was vroeger ook mijn grote angst dus ik begrijp je goed!
quote:honeymoonquiz schreef op 11 september 2014 @ 18:58:

[...]



Even een hengeltje uitgegooid?



TO, als je geen lid wil worden van een studentenvereniging (die je in alle soorten hebt trouwens) dan kun je altijd actief worden bij een studievereniging of een sportvereniging (al dan niet speciaal voor studenten). Of stel aan een paar studiegenoten voor om na college een keer iets te gaan drinken. Heb je geen huisgenoten?Niet zo bedoeld.
Kun je niet gewoon thuis blijven wonen en op en neer reizen? Lijkt me gruwelijk om in Rotterdam te moeten wonen, ongeacht of je er mensen kent.
quote:elninjoo schreef op 11 september 2014 @ 20:45:

Kun je niet gewoon thuis blijven wonen en op en neer reizen? Lijkt me gruwelijk om in Rotterdam te moeten wonen, ongeacht of je er mensen kent.Oh jij bent ook zo heeeeeeeerlijk positief he?
Alle reacties Link kopieren
Het Westerpaviljoen is anders heel gezellig hoor!
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam is juist fantastisch! Ik zou er graag gaan wonen



Denk overigens dat je vooral nog een beetje moet wennen hoor.. Had ik ook toen ik op kamers ging. Ben er geloof ik op zondag in getrokken en op woensdag zat ik alweer bik mijn ouders, haha. Nu denk ik met veel plezier terug aan mijn studententijd.



Wat betreft de vereniging, ik heb wel bij een studentenvereniging gezeten en dat was prima, al had ik het achteraf misschien niet nog een keer gedaan omdat ik ook veel contacten heb gemaakt op mijn studie, huisgenoten, etc. Ben sowieso bij een vereniging gegaan zonder ontgroening en veel verplichtingen maar dat kamp kom je bijna nergens onderuit geloof ik. Vond ik ook verschrikkelijk, kan helemaal niet tegen dat soort kampen maar goed, je overleeft t ook wel weer.
Heeei een stadsgenootje! Ik kan mij voorstellen dat je je juist in zo'n grote stad eenzaam voelt. Ik zou zelf een studentenvereniging niet aanraden als ik jouw verhaal zo lees.



Waar houdt je van? Wat voor publiek zoek je precies? Ik ben ook niet zo'n feestganger, maar rotown vind ik bijvoorbeeld wel erg leuk. Daar ontmoet je ook best makkelijk mensen vind ik.
-sorry niet goed gelezen-
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker een cursus volgen.

http://www.eur.nl/sgerasmus/cursussen/o ... cursussen/

http://www.djoj.nl/

Daar kom je nieuwe mensen tegen.



Via fellas.nl kan je bijvoorbeeld aan een spelletjesavond in Rotterdam meedoen:

http://www.fellas.nl/Acti ... etjesavond_Rotterdam.aspx



Er is trouwens ook een lieve VIVA-forummer die een maaltijd in Rotterdam aanbiedt, omdat ze te altijd veel kookt.



Het komt goed. Echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven