andijvie : kussens wassen

31-08-2014 10:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kussens die op tuinbank liggen. Schuimrubber vulling. Stof aan buitenkant. Vergelijk maar even met boot of caravan kussens. Daar is op gespuugd. Bekleding is schoon maar is toch in kussen zelf getrokken. Past niet in wasmachine. Kan ik dit gewoon in de badkuip doen ? Lauw water met vloeibaar wasmiddel ? Goed spoelen en buiten drogen ?





Droogt dat in een dag ?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het in één dag droog is, zeker niet als het een dik kussen is. Wassen, zo goed mogelijk uitpersen en er maar het beste van hopen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Stomerij.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt volgende week weer mooi weer. Zou het dan doen en in de zon leggen.
Op tv zie je wel eens van die hele grote wasmachines in wasserettes.. Maar ja, dat is Amerikaans. Daar is alles groter.



Mogen de kussens wel gewassen?

Anders zou je ze ook met een tuinslang kunnen afspuiten.

Er is ook van die spray waarmee je kleding kunt opfrissen.



Maar ik zou daar even mee oppassen. En voorzichtig proberen of het er wel tegen kan.



Spuug en zo trekt meestal niet zo diep in de vezels als ze nog niet zo oud zijn. Oppervlakkig reinigen om de dikste laag weg te halen? Eerst kijken hoe diep het in de vezels zit. Misschien dat het anders ook met de douchekop afgespoeld kan worden.



Succes.
Ik zou het woensdag of donderdag doen, dan wordt het lekker warm. In bad wassen, zo goed mogelijk uitwringen en dan laten drogen in de zon.
Kan die stof open?



Ik heb laatst een hoofdkussen gewassen maar die binnenkant wilde maar niet meer droog worden. Vanwege de stof er omheen woei het er niet lekker doorheen. De buitenkant was in de zon al lang droog, maar na een week was ik ondertussen bang dat het weer in de binnenkant zou komen ofzoiets :-S (gebeurde gelukkig niet).

Bij mijn kussen wilde ik de vulling er niet uit halen omdat het allemaal van die losse dingetjes zijn. Maar bij een schuimrubber lijkt me dat wel handig.



(iemand tips voor het wassen van een hoofdkussen?)
Hoofdkussen van dochter na overgeven gewoon in de wasmachine en dan in de droger gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Stof kan er niet af helaas en past iig niet in wasmachine. Stomerij is nog optie. Dank
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het bekend is uit welke stof of vulling het kussen bestaat. Over het algemeen kunnen kussens gewassen worden op maximaal 30 graden.

Aangezien ze zo te lezen niet in de wasmachine passen is een warm bad een goede optie. Let wel op dat je niet te zware schoonmaakmiddelen gebruikt, dit kan namelijk de stof en kleur aantasten.
Alle reacties Link kopieren
Schuimrubber vulling en stof is denk ik mengeling katoen en polyester ..
Andijvie?
Alle reacties Link kopieren
Ja andijvie .. Oftewel huishoudelijk geneuzel over het algemeen
quote:reisa1978 schreef op 31 augustus 2014 @ 16:57:

Hoofdkussen van dochter na overgeven gewoon in de wasmachine en dan in de droger gedaan.En om kussen lekker luchtig te houden een tennisbal in de droger doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 31 augustus 2014 @ 15:01:

Kan die stof open?



Ik heb laatst een hoofdkussen gewassen maar die binnenkant wilde maar niet meer droog worden. Vanwege de stof er omheen woei het er niet lekker doorheen. De buitenkant was in de zon al lang droog, maar na een week was ik ondertussen bang dat het weer in de binnenkant zou komen ofzoiets :-S (gebeurde gelukkig niet).

Bij mijn kussen wilde ik de vulling er niet uit halen omdat het allemaal van die losse dingetjes zijn. Maar bij een schuimrubber lijkt me dat wel handig.



(iemand tips voor het wassen van een hoofdkussen?)Slechte ervaring mee, kussen wilde inderdaad niet drogen. Ik zou voor stomerij gaan.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Nou heb het er toch maar op gewaagd ... Ligt nu buiten te drogen .. Ben benieuwd hoe lang het duurt ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven