bed naast verwarming ?

16-10-2014 13:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is haar kamer een beetje zat en wil herinrichten. Gezien de ruimte op de kamer, zijn er niet veel andere opties als de huidige opstelling. Nu wil ze graag het bed parallel aan het raam zetten ... dit zou visueel inderdaad veel ruimte scheppen in de kamer.

Maar onder het raam (onder vensterbank) zit ook de radiator.

Eigenlijk is haar wens om het bed hier in de lange weg meteen tegenaan te schuiven.



Is dat niet brandgevaarlijk ? En niet onaangenaam warm om te slapen? Warmte zou overigens wel onder het bed door weg kunnen, want het is een bed op pootjes, dus niet volledig dichte frame.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Niet helemaal klem zetten, dan lijkt het me geen probleem, behalve dat de kamer niet zo snel warm wordt. Wat slapen betreft: ik neem aan dat de verwarming dan al een tijdje uit is?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kledingrek tegen de radiator aan staan, geen probleem volgens de mensen die hem hebben geplaatst.

En ze kan hem toch uit of lager draaien als ze gaat slapen? Dus het hoeft ook niet onaangenaam warm te zijn als ze gaat slapen.
Alle reacties Link kopieren
Bed van zoon staat ook gedeeltelijk voor de verwarming. Maar eigenlijk staat zijn verwarming nooit aan, ondanks dat het een koud huis is.



Bedenk hoe vaak je de verwarming in die kamer aan hebt staan.
Wij hebben ons bed met het hoofdeinde tegen de radiator aan staan ( nou ja, 10cm ervan af). Dat was eigenlijk de enige mogelijkheid voor ons, ivm kasten, schuine wanden en een tv die vriend graag op de slaapkamer heeft staan.



Tot nog toe geen problemen, verwarming hebben we eigenlijk nooit aanstaan, bed staat op pootjes, waardoor de warmte ook makkelijk weg kan.
Verwarming in onze slaapkamer is in 12 jaar nog niet aan geweest.



Dichtdraaien kan prima. Dan heb je ook geen brandgevaar.
Een radiator wordt nooit zo warm dat het bed vlam kan vatten. Het voordeel kan hoogstens zijn dat het matras minder vochtig is wat goed is tegen stofmijt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten aan een zelfde soort opstelling te denken. Mijn struikelpunt is echter de ramen. Hoe krijg ik de gordijnen omhoog en het raam open.
Verwarming in de slaapkamer staat hier ook nooit aan. Mijn hoofdeinde staat nu tegen de verwarming, is geen enkel probleem
Als het heel erg koud is dan is het heel lekker om de verwarming iets aan te zetten en er dan tegenaan te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had als kind overdag echt wel mijn verwarming aan, want anders dan volwassenen speelde ik ook weleens op mijn kamer, of maakte mijn huiswerk als puber.



Mijn bed stond ook tegen de verwarming en als ik vergeten was deze uit te zetten dan fikte ik wel mijn bed uit 's ochtends.



Brandgevaar lijkt me niet zo'n punt, zo'n verwarming wordt toch nooit zo ontzettend heet? Of stoken jullie saunawarm?
Alle reacties Link kopieren
Elke avond manueel uitdraaien doen we nu niet - staat inderdaad overdag aan omdat het anders echt te fris is ivm het grote raam.

Dat zouden we ons dan moeten aanwennen.



En als we het eens vergeten, zal het dus niet zo'n ramp zijn. De thermostaat hangt in de woonkamer en daar is het snel op temperatuur, dus zal hoogstens af en toe 's morgens aanspringen in de winter.



Gewoon proberen dus ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de ramen krijg ik dan enkel op kiep open. Om te poetsen, moet ik dus het bed verzetten. Maar dat is wel te doen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Is het mogelijk een ombouw om de radiator te plaatsen? Dat lijkt me dan wel fijner.
Alle reacties Link kopieren
quote:belgali schreef op 16 oktober 2014 @ 13:55:

Elke avond manueel uitdraaien doen we nu niet - staat inderdaad overdag aan omdat het anders echt te fris is ivm het grote raam.

Dat zouden we ons dan moeten aanwennen.



En als we het eens vergeten, zal het dus niet zo'n ramp zijn. De thermostaat hangt in de woonkamer en daar is het snel op temperatuur, dus zal hoogstens af en toe 's morgens aanspringen in de winter.



Gewoon proberen dus ?

Je kunt ook zoiets op de radiator zetten.







Deze knop kun je in en uitschakelen binnen de tijd dat de cv aan staat.



knop
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Als het koud is dan is het lekker om tegen het verwarming te liggen dan schuif ik mijn bed helemaal tegen de radiator
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden het juist fijn: verwarming tegen vocht in het matras en onder het raam tegen de stofmijten.
Alle reacties Link kopieren
Radiator weghalen en een design radiator op een andere plek?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
De radiator is gevuld met water en wordt dus nooit heter dan 100 graden. En zelfs dat haalt hij nij lanhe na niet. Je kunt er altijd nog gewoon je hand tegenaan houden zonder direct brandwonden op te lopen.

De ontbrandongstemperstuur van textiel varieert per soort, maar ligt hoe dan ook veel hoger.



Dus: het kan gewoon.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zozeer bang zijn voor brandgevaar, eerder voor verbrandingsgevaar doordat ze in haar slaap tegen de radiator aan gaat liggen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/sea ... gbFzoDgAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ



Ik zou echt voor zoiets kiezen. Ik denk dat het de kamer ook groter maakt als je de radiator weghaalt, wij hebben er verschillende weggehaald, niet vervangen want ze waren volslagen overbodig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen hartelijk dank voor de reacties. We gaan dit weekend eens schuiven met de meubels

We zetten het er gewoon voorlopig even voor en zouden een mooie ombouw later nog kunnen realiseren.

De radiator vervangen is me voorlopig een iets te dure oplossing, dus die valt af.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Hier staat dochters bed ook tegen de radiator aan, maar die staat altijd uit.

Zelf heb ik ook een tijd geslapen met mijn bed tegen de radiator en die ging wel aan in de morgen. Heel vaak gedroomd dat ik ging skiën en dat er palmbomen stonden op de berg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven