dakloos/thuisloos

28-07-2014 14:46 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ik ben een meisje van 23 jaar en ik zit ergens mee en ik hoop dat mensen me een beetje kunnen helpen. Hopelijk zijn er ook mensen met ervaring.



Zoals de titel al zegt ben ik dus dak & thuisloos. Al 2 jaar om precies te zijn. Ik heb veel mee gemaakt en er is een hoop mis gegaan. Vooral qua geld. Vandaar dat ik in deze situatie zit.



Ik kan geen kamer huren heb 609 euro per maand en ze zoeken daar vaak iemand die studeert of werkt. Aan borg zou ik ook niet kunnen komen. Er is niemand die me dat zou kunnen lenen of geven.



Ik heb al bij instanties geprobeerd maar ik heb daar ooit al gewoond(Cardea) en die laten me niet meer toe.



Ik heb nu dus een urgentie aangevraagd. Maar ik ben super bang dat die word afgewezen. Ik hoor vaak dat dakloos zijn geen reden is. Wat mij betreft juist wel. Maargoed. Die vrouw met wie ik dat gesprek had twijfelde al. Alleen voor mij is het van groot belang. Ik heb ook onwijs veel stres.. wat logisch is. Heb altijd hoofdpijn, paniekaanvallen, en ben onwijs oververmoeid. En dan heb ik het nog niet gehad over de maagpijn en misselijkheid.



Ik moest dus zelf een brief schrijven. Heb ik gedaan. Daar staan deze dingen ook in. En mijn maatschappelijk werker heeft alles kunnen bevestigen. (Hij heeft dat ook in een brief erbij gedaan)



Nu zou ik graag wille weten of er mensen met ervaring zijn.. en of die mensen die die ervaring hebben weten of ik kans maak? Ok mensen die geen ervaring hebben mogen hun mening natuurlijk dele en vertellen of hun denken of ik kans maak.



Morgen moet ik mijn brieven en bewijs stukken inleveren.



MvG MMH
Het is voor elke regio anders en ik weet niet in welke regio je zit.
Waar jij wel eens behoefte aan kan hebben is (tijdelijk) beschermingsbewind. Die helpen je met financiën, betalen je rekeningen en zorgen voor stabiliteit.

En heb je het Leger des Heils eens geprobeerd? Zij kunnen je ook helpen aan woonruimte en begeleiding. Of kom je nog in aanmerking voor Kamers met Kansen?



Sterkte meid, in welke regio zit je?
Als je al bij maatschappelijk werk zit, neem ik aan dat ze daar wel weten waar je terecht kunt. Ben je afhankelijk van Cardea?
Alle reacties Link kopieren
ZUID HOLLAND LEIDEN.



ik zit bij maatschappelijk werk van de spil. Dat is een organisatie van daklozen. En hij wou dit graag proberen. Hij weet ook niet echt andere oplossingen
Alle reacties Link kopieren
ligt aan welke regio je woont. Maatschappelijk werker kan je vaak wel ondersteunen.

Wat doreia zegt, ik zou voor beschermingsbewind gaan, en ondanks dat je hier wel kosten voor zou kunnen krijgen kan je hier ook bijzondere bijstand voor aanvragen (sommige gemeentes krijg je een hogere tegemoetkoming dan andere)

Doreia weet wat instanties en financiering meer af. Ik zou vooral naar haar advies luisteren en je financien op orde krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik liep bij cardea toen ik jonger was. Tot me 18e toen woude ze niks meer voor me doen
Er vanuit gaande dat je niet op straat slaapt, kun je hier in het westen je inschrijven als dakloze en krijg je een aantal mogelijkheden tot je beschikking om jezelf te verzorgen en te slapen. tegelijkertijd wordt er gezocht naar een plek voor je om voor langere tijd te verblijven en van daaruit een huisje voor je te verzorgen. Eén en ander is wel vaak een meerjarenplan.



Dat je 609 euro hebt zegt mij dat je een daklozenuitkering hebt en als dat zo is dan kun je een verhoging van je uitkering vragen op het moment dat je een huis vindt.



Nogmaals, hier in Rotterdam hebben we zoiets als Direct wonen en er is een mogelijkheid om omniet te huren als antikraakbewoner, maar je regio is niet bekend.



Laat dat even weten, dan kunnen we meer voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_200759 wijzigde dit bericht op 28-07-2014 15:10
Reden: dubbel
% gewijzigd
Kijk eens meid, hier kan je terecht voor een dak boven je hoofd.





https://www.villex.nl/antikraak-leiden



http://www.sleutelklaar.n ... en-op-basis-van-antikraak





http://www.adhocbeheer.nl/woonruimte/antikraak/



Vertel daar niet je hele levensverhaal, je hebt gewoon een huis of kamer nodig, de rest gaat ze niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar is alleen me dakloze situatie nog niet mee opgelost.

Maar ik ga er zeker wat mee doen. Misschien kan beschermingsbewind me ook verder helpen met dat. Bedankt voor de reacties. Ik ga me urgentie als nog door late gaan en duimen. Haha. Je ka btr meerdere lijntjes uitgooie. Ga nu even wat informatie opzoeken.



Bedankt!
Weet wel dat je met en beschermingsbewind afhankelijk betn van de hulpverlener en zijn/haar ideeën over hoe je één en ander aan moet pakken. Mij lijkt het beter om alles in eigen hand te houden.



Bij antikraakwonen krijg je gewoon weer een antikraakwoning als het contract voor je huidige woning afloopt en het leidt meestal tot een echt huurcontract voor een huis, in de loop van de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu nog meer reacties. Dat gaat snel haha. Ja in leiden heb je ontzettend weinig. Ik sta inschreven als dakloos en ik vind dat er bijzonder weinig gebeurd. Bedankt cateautje. Ik ga ff op de sites kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus een vraag kennen wat mensen hier nog wat goeie anti kraak websites of organisaties?
Alle reacties Link kopieren
Voor tijdelijk onderdak kun je opzoek gaan naar maatschappelijke opvang. Zo heb je in Amsterdam het HVO Querido. Leger des Heils is ook zo'n landelijke organisatie voor maatschappelijke opvang. Ik hoop dat je je urgentie krijgt! Sterkte
Wel lezen hè, MMH!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de reacties. Ga vanavond alles ff op me gemak doorlezen en bekijken en informatie er over zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja had het gelezen cateautje haha sorry hou t niet zo goed bij op mijn telefoon. Ga er vanavond naar kijken
Alle reacties Link kopieren
Denk je ook aan de langere termijn? Je hebt het nu alleen over een dak boven je hoofd, wat uiteraard heel belangrijk is, maar ben je ook op zoek naar werk of is er een mogelijkheid om te gaan studeren? Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal hebt meegemaakt en wat je wel of niet kan, maar een opleiding volgen zou misschien een goede eerste stap kunnen zijn. Dan krijg je studiefinanciering en in combinatie met een bijbaantje kun je dan een kamer huren en voor jezelf zorgen.



Succes met alles!
Ik zou je eisen bijstellen. Gewoon een kamer huren of met 1 of 2 anderen samen een appartementje. Dat is heel normaal voor mensen van jouw leeftijd.
Wat een heftige situatie zo jong. Heb je (grote) schulden? Dat is wel van belang als je een huis zoekt namelijk. Waar woon je nu? Heb je een opleiding afgemaakt?quote:mmh schreef op 28 juli 2014 @ 15:19:

Ik zie nu nog meer reacties. Dat gaat snel haha. Ja in leiden heb je ontzettend weinig. Ik sta inschreven als dakloos en ik vind dat er bijzonder weinig gebeurd. Bedankt cateautje. Ik ga ff op de sites kijken.



Wat doe je zelf en wat verwacht je van je inschrijving?



Heb je nog andere hulp dan het maatschappelijk werk van de dakloze organisatie?



Ik heb beroepsmatig met mensen in jou situatie te maken en als ik heel eerlijk ben verwacht ik niet dat je urgentie krijgt. Dan moet je dus zoeken naar een andere oplossing maar het hangt ook van je verdere situatie af wat mogelijk is. Bijvoorbeeld je financiën.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen eisen.. ik zou ook heel graag een kamer willen. Maar dat lukt me niet he. Moet toch ook 2 maanden borg betalen. Heb daar allang naar gekeken. En me maatschappelijk werker ook. En ik zou dolgraag een opleiding doen en werken. Maar hoe moet ik dat doen als ik afhankelijk ben van anderen? Ik kan niet eens slapen wanneer ik wil. Ik ben zwaar oververmoeid. Het is niet dat ik perse een eigen huis wil en daarom de zooi in de maling neem. Ik heb al zoveel geprobeerd en kom er niet uit. Dus ik dacht ik probeer het gewoon. Moet ik dan? Ik heb ook schulden heb al beslag op me uitkering. Krijg de komende tijd 609 per maand hoe moet ik dan particulier huren? Moet ok me rekeningen betalen en eten.
Kamers heb je al voor 250. Vaak een erg kleine kamer, maar dan heb je iig iets.

Ik denk dat er rond deze tijd weer veel leegkomt in Leiden, dus zeker de moeite waard om dat in de gaten te houden.
Ik snap dat je een opleiding wilt doen en een goede baan wilt. Maar dit kost tijd. begin voor nu gewoon met een baantje bij de supermarkt oid.
Zoiets bijvoorbeeld:



http://www.kamertje.nl/kamers/128560/leiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven