de buurvrouw heeft een haan...

23-07-2014 06:30 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag middag hoorde ik hem al kukelen en schoot meteen in bewakingsmodus.. Een haan.. Wie neemt er nou een haan!? Als ik hem morgen ochtend hoor dan onderneem ik meteen actie: buurvrouw aanspreken en woningbouw bellen. Gelukkig viel het de volgende dagen mee, geen haan gehoord, misschien wassie toch weg? Maar vandaag lig ik inmiddels al een uur wakker van het gekukel.. Whyyyy grrrr..

Ze zijn sowieso al niet de stilste mensen, haar zoon klust bijvoorbeeld om 3 uur s nachts nog aan een brommer, slaan nogal hard met deuren, en hebben regelmatig ruzie op bijzondere tijden zeg maar.. Ik klaag niet snel maar dit vind ik echt niet ok. Weet niet precies wat ik hiermee wil.. Moest even mijn frustratie kwijt. Iemand dit eerder meegemaakt? Een haan in de tuin?
Wij hebben ook een haan en vijf kippen. Deze blijven in hun geisoleerde nachthok tot wij ze er op degelijk tijdstip uithalen. Dus minimaal gekukel s'ochtends.
quote:Luxaflex schreef op 23 juli 2014 @ 09:48:

Ik heb vier hanen
We wonen overigens landelijk. Ik hoor het gekraai niet eens meer, ja rond een uur of 7 als ik toch wakker moet worden.



Ik vind ze fantastisch.



Overigens kan ik me levendig voorstellen dat je hiervan overlast ervaart in een drukke woonwijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Siepeltje schreef op woensdag 23 juli 2014 08:52 Zit je tampon scheef ofzo?Goh, wat een vooroordelen toch weer Siepeltje.
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 23 juli 2014 @ 09:40:

[...]



Ik ook niet eerlijk gezegd. Een haan/kippen neem je als je een beetje ruimte hebt/wat landelijker woont.

Zou een haan net zo lekker zijn als een kip trouwens ?

Dan vind ik het wel weer een goed idee ...coq au vin
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook kippen maar wil er echt geen haan bij. Hier zitten ze in hun nachthok en hoor je ze rond een uur of 08.00 tokken. Wel kunnen ze irritant luidruchtig zijn nadat ze een ei hebben gelegd. Dat vind ik wel vervelend voor de buren. Zelf hebben ze er geen last van en vinden ze het wel landelijk aandoen zo. Zodra ze wel last hebben komt er een tijdklok op het nachthok. Ik wil geen overlast veroorzaken.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:smulrol schreef op 23 juli 2014 @ 07:44:

[...]



Lekkere mentaliteit heb je. Is 'iedereen heeft wel ergens last van' ook een smoes om elke nacht flink de geluidsinstallatie hoog te zetten voor jou of zo?

Die baby huilt niet met opzet en ik neem aan dat de ouders dat graag ook anders zouden willen zien.

van een haan weet je zeker dat hij elke nacht geluidsoverlast geeft, in een stad waar iedereen op elkaars lip woont is dat gewoon associaal



Lekker verdraagzaam ben jij. Leven en laten leven. Ik zeur gewoon niet tegen al deze mensen die er inderdaad niets aan kunnen doen. Dan ben ik asociaal?



En nee, wij maken weinig herrie. 's Nachts slapen wij gewoon. Toch zullen de buren vast wel eens wat horen.
Check even bij de gemeente. Vaak is het niet toegestaan om een haan te houden in de stad of in een woonwijk.
Alle reacties Link kopieren
De haan is dood....
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
Kippensoep met ballen koken ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
update!

vanochtend al aangebeld bij buurvrouw maar ze deed niet open, dus vanavond nieuwe poging. Ze waren zeer verbaasd dat we er last van hadden, ik vroeg hen of de haan tijdelijk zou blijven of voor lange periode. De zoon zei dat hij bleef, de moeder dat het tijdelijk was.. ik heb gezegd dat als hij langer blijft dat ze dan voor een goed donker nachthok moeten zorgen, en dan s'ochtends er uit halen. omdat we er dus wel erg veel last van hebben. Ik geloof ook echt niet dat ik daar aan zal wennen... we zullen zien, ik geef het een week..
Alle reacties Link kopieren
Kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuh, kukkelekuuuuuhh...



En dat minstens een uur lang aan 1 stuk om 4:00 in de ochtend. Ik moet de eerst nog tegen komen die daar níét knettergek van wordt. Een haan nemen die s 'ochtends vroeg zo veel lawaai maakt in een druk bewoond gebied is gewoon associaal.
Trotter : ik neem niet aan dat die baby en hond buiten zitten midden in de nacht. En het gehuil van de baby is tijdelijk (en vast niet elke nacht). Over die hond zou ik ook gaan klagen als het echt uren geblaf is midden in de nacht.

En bij de haan weet je dat hij overlast gaat veroorzaken zo vroeg, bij een baby en hond ga je daar niet van uit. Die haan is dus een bewuste keus voor overlast.
Alle reacties Link kopieren
Dat is mooi balen.....
Niet zo'n probleem. Hier hoor ik ook vaak hanen (oké, het is best landelijk). Vind 't juist leuk als ik het hoor. Zeker als je dan nog niet eruit hoeft. Dan is het toch eigenlijk net een kadootje? Hé, ik ben wakker maar ik mag nog 4 uur gaan slapen!
quote:NYC schreef op 24 juli 2014 @ 08:06:

Niet zo'n probleem. Hier hoor ik ook vaak hanen (oké, het is best landelijk). Vind 't juist leuk als ik het hoor. Zeker als je dan nog niet eruit hoeft. Dan is het toch eigenlijk net een kadootje? Hé, ik ben wakker maar ik mag nog 4 uur gaan slapen!Het probleem bij mij is, dat het dan licht is en ik dus niet meer in slaap kom. Zeker niet als er een uur lang een haan loopt te kraaien.
Oh oké, dat is dan wel minder ja. Ik val heel makkelijk weer in slaap na licht/geluid etc. Als het om iets gaat waar ik niet zelf voor hoef op te staan/in te grijpen etc. Dus als zoontje huilt in de nacht dan draai ik me niet nog eens lekker om.



Maar in alle andere gevallen vind ik het dus juist heel prettig om wakker te worden van licht of geluid terwijl het nog geen tijd is om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
De vroegere achterburen van mijn ouders hadden ook een haan. Ik had daar echt last van een chronisch slaapgebrek. Dat beest had namelijk een steekje los en kukelde niet alleen bij zonsopgang maar ook (voor de lol?) midden in de nacht. Misschien kukelde hij naar de volle maan en was het een weerhaan, geen idee…



Maar wat was ik blij toen die mensen inclusief haan gingen verhuizen naar een boerderij buiten de stad. Wat een rotgeluid produceren die beesten zeg, urenlang dat luidkeelse gekukelekuuuuu brrrr
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:NYC schreef op 24 juli 2014 @ 08:18:

Oh oké, dat is dan wel minder ja. Ik val heel makkelijk weer in slaap na licht/geluid etc. Als het om iets gaat waar ik niet zelf voor hoef op te staan/in te grijpen etc. Dus als zoontje huilt in de nacht dan draai ik me niet nog eens lekker om.



Maar in alle andere gevallen vind ik het dus juist heel prettig om wakker te worden van licht of geluid terwijl het nog geen tijd is om op te staan.Ik val echt heel moeilijk weer in slaap dan helaas. Soms lukt het, soms niet. Ben regelmatig om 5 uur al wakker, omdat ik iets hoorde buiten en dus niet meer in slaap kom best vervelend kan ik je vertellen
En positief proberen te denken zoals ik doe, van: "hé, ik hoef er pas over 2 uur uit, relaxt!" of werkt dat niet?



Ik ben denk ik gewoon een makkelijke slaper. Of ik nou om 21.15 of om 2.30 pas in bed stap, ik slaap binnen 5 minuten. En ook als ik wakker word van iets waar ik er niet voor uit hoef, ik kijk even op en denk: Oh ik mag weer verder slapen en dan ben ik in 1 minuut weer in slaap.
Nee, dat werkt helaas niet. Heb nu ook al moeite met slapen, heb het dakraam open ivm de hitte. Het is dus sowieso veel lichter in de slaapkamer en dat vind ik al lastig. Heb ook veel moeite met inslapen dan en heb vanmorgen om een uur of 4 een tijd wakker gelegen. Daarna nog wel even geslapen, maar niet super dus.

Is veranderd sinds dochter er is hoor, vroeger sliep ik overal doorheen maar nu word ik van alles wakker
Alle reacties Link kopieren
Waar ik vroeger woonde hadden de buren achter 2 hanen en 12 ganzen, 's nachts maakten die ook lawaai. Toen wij samen met de andere buren vriendelijk gingen vragen om die beesten 's nachts binnen te zetten maakten ze de opmerking dat ze nog ganzen gingen bijkopen als we zo vervelende vragen bleven stellen...leuk hoor. Ben dan ook verhuisd en nu heb ik er geen last meer van.

Ik vind het redelijk respectloos als je buren geen rekening met je slaappatroon willen houden.

Veel succes daar, ik leef met je mee
Alle reacties Link kopieren
Gister toen ik uit werk kwam was er een kip ontsnapt, en zat in onze tuin.. En mn buurjongen stond op het dak van mijn schuur om hem te vangen.. Fabulous maar heb de haan niet meer gehoord..



Verder als ik om 4 uur wakker gekukeld wordt en dat gaat een uur door verlies wel het positieve van: ik mag nog 4 uur naar nog maar 3 over nu..
Alle reacties Link kopieren
Ja hier een haan in mijn eigen tuin.

De hennen maken overigens meer herrie.

Woon overigens zelf in het buitengied. Maar vind de geluiden van de beesten geen enkel probleem. Kan me voorstellen dat het in een woonwijk anders is. Maar om al bij voorbaat te gaan klagen vind ik raar.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo bijvoorbaat klagen? Ik wordt er toch wakker vab?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven