enkel glas, sociale sector

01-09-2014 17:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeg me af..zijn er nog veel woningen zonder dubbel glas? Afgelopen juli is er weer subsidie vrijgegeven. Wie heeft er nog een a-sociale woning?
huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een woning zonder dubbelglas. Is mijn eigen huis, maar dubbel glas betekent ook meteen nieuwe kozijnen, nieuw schuifsysteem en een ander straatbeeld.



Dus hartstikke a-sociaal ben ik.
Goh je kunt je maar iets afvragen..



Ik vraag me trouwens af of er een geheimcode/ritme zit in stoplicht knopjes.. Bijvoorbeeld 3x snel 3x langer ertussen is gelijk groen licht..
Alle reacties Link kopieren
Waarom is enkelglas asociaal?
Hier ook nog een aso met deels enkel glas
En nog eentje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enkel glas! Maar ik woon in een monumentaal pand waarin dat niet zomaar veranderd mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. We hebben boven overal enkel glas, beneden wel dubbel.

Waarom is dit nu weer een a sociaal huis? Omdat het niet zo goed is voor het milieu? Das wat anders dan a sociaal.



Huis is van de woningbouw, ik heb er niks over te zeggen wat beglazing betreft. Wij hadden ook wel graag dubbel gewild, alleen al voor de stook kosten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb 1 asociale kamer! Maar dat raam staat ook in weer en wind open... Heeft het dan nog zin om daar nog dubbelglas in te laten zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook eigenlijk absurd dat woningbouwvereniging dit soort woning nog verhuurt. Ik heb er in een gewoond jaren terug. Meestal hebben ze ook geen centraal verwarming, slecht geisoleerd en met een beetje pech moet je je eigen kachel ook nog aanschaffen.

Bijna heel schiedam nieuwland bestaat uit dit soort aso woningen die je via de woningbouw mag verhuren voor 250-350 euro. Vervolgens ben je een kapitaal aan stookkosten kwijt als je het risico niet wil nemen om een longonsteking op te lopen in de winter.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
Nou zo erg is het nou ook weer niet hoor. Wij hebben gewoon centrale verwarming.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik had in mijn eerste twee appartementen enkel glas, gelukkig ben ik niet kouwelijk, ik denk dat ik me anders blauw had gestookt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een huis met enkel glas. Vervangen betekent ook vervangen van de prachtige authentieke kozijnen en het dubbele glas. Heb ik ook het geld niet voor (over).



Half Kralingen bestaat trouwens uit miljoenenpanden met enkel glas.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben beneden dubbel glas, maar boven enkel glas. We zouden jaren geleden een grote verbouwing krijgen, waarbij we nieuwe kozijnen, dubbel glas, dakisolatie etc. zouden krijgen, maar die is uitgesteld wegens de bezuinigingen. Ik hoop dat het ooit nog gebeurt, het zou dan nu misschien komend jaar gebeuren, maar ook dat is weer afgekeurd.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog enkel glas. Maar ik maak me meer zorgen over het lek in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Linaisa schreef op 01 september 2014 @ 18:57:

Ik vind het ook eigenlijk absurd dat woningbouwvereniging dit soort woning nog verhuurt. Ik heb er in een gewoond jaren terug. Meestal hebben ze ook geen centraal verwarming, slecht geisoleerd en met een beetje pech moet je je eigen kachel ook nog aanschaffen.

Bijna heel schiedam nieuwland bestaat uit dit soort aso woningen die je via de woningbouw mag verhuren voor 250-350 euro. Vervolgens ben je een kapitaal aan stookkosten kwijt als je het risico niet wil nemen om een longonsteking op te lopen in de winter.Ok, vind ik wel sterk overdreven. Ik heb tot voor kort jaren in zo'n woning gewoond. Met veel plezier. En weinig kosten; trek een dikke trui en sokken aan als je niet zo'n lekkere vacht hebt als ik En als je dat niet wilt, huur je maar een duurder huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp die hoge stookkosten trouwens niet. Heb ik nooit gehad; ik betaalde veel minder dan menigeen met dubbel glas (en dure centrale verwarming).

Ik begrijp dan ook niet wat je met aso-woning bedoeld?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat er nog woningen zijn die niet je hele maandsalaris kosten. Dan maar enkelglas.
12 but mature for my age
Alle reacties Link kopieren
Dubbel glas is uit het is nu HR++ glas met ingebouwde ventilatieroosters wat in is

Hebben we in de vorige subsidieronde laten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Linaisa schreef op 01 september 2014 @ 18:57:

Ik vind het ook eigenlijk absurd dat woningbouwvereniging dit soort woning nog verhuurt. Ik heb er in een gewoond jaren terug. Meestal hebben ze ook geen centraal verwarming, slecht geisoleerd en met een beetje pech moet je je eigen kachel ook nog aanschaffen.

Bijna heel schiedam nieuwland bestaat uit dit soort aso woningen die je via de woningbouw mag verhuren voor 250-350 euro. Vervolgens ben je een kapitaal aan stookkosten kwijt als je het risico niet wil nemen om een longonsteking op te lopen in de winter.



Dat risico op een longontsteking valt best mee, denk ik zo. Ik heb op een niet geïsoleerd zolderappartement uit 1670 gewoond. Daar tochtte het pas (mijn muren waren houten planken met direct dakpannen erover) en was er pas enkel glas. Ik vond het in de winter erg prettig slapen, zo'n koud huis met overal luchtgaten. Daar vallen woningbouwhuizen toch echt bij in het niet.



Ik betaalde voor dat appartement ook nog het dubbele van die 250-350 euro. Voor 48m2, bij een hele nette monumentenstichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolly81 schreef op 01 september 2014 @ 20:55:

Ik begrijp die hoge stookkosten trouwens niet. Heb ik nooit gehad; ik betaalde veel minder dan menigeen met dubbel glas (en dure centrale verwarming).

Ik begrijp dan ook niet wat je met aso-woning bedoeld?Ik wel hoor, maar in mijn appartement was het binnen net zo warm/ koud als buiten als ik niet stookte. Maar vooral de warmte was niet fijn. Verder had ik me gewoon op hoge stookkosten ingesteld, dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
God, en dat heb je alles geïsoleerd en dubbel glas en moet je alle ramen dag en nacht gaan openzetten voor de ventilatie.
quote:hiltje schreef op 02 september 2014 @ 15:52:

God, en dat heb je alles geïsoleerd en dubbel glas en moet je alle ramen dag en nacht gaan openzetten voor de ventilatie.



Wij zijn recent in een woning met overal dubbel glas komen wonen en we hebben overal vochtvreters staan.



Overdag willen we geen ramen open laten staan en op die twee uurtjes 's avonds raakt het vocht niet weg.

We overwegen nu de aanschaf van twee luchtontvochtigers
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook op 2 ramen na enkel glas in de flat.. En zo'n klote gaskachel.. En een hoge huur.. En een aso gasrekening.. :(



Maarja, wat doe je eraan? Eigenaar vd flat verrekt het ook om dubbel glas te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 02 september 2014 @ 15:52:

God, en dat heb je alles geïsoleerd en dubbel glas en moet je alle ramen dag en nacht gaan openzetten voor de ventilatie.Daar heb je suskasten voor.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven