gloeiende gloeiende! terug naar winkel of niet?

22-10-2014 21:36 39 berichten
Mijn dekbed was op, vies en, na meerdere keren wassen, dunner geworden en dus had ik het koud. Vandaag toog ik naar de Hema voor een nieuw exemplaar. Die synthetische 1 persoons van 25 euro. Warmteklasse 3+1. Thuis het oude dekbed weggegooid, beddengoed gewassen en gedroogd. Zal ik net het bed opmaken, haal de vacuüm verpakking open en toen viel mij al op dat het een zwaar dekbed was. Kan. Behalve zwaar vond ik em na inspectie ook best groot. En ja hoor, het is een 2 bij 2 meter. twee persoons dus. Ik de buitenverpakking controleren, 140x200 zou erin hebben moeten zitten. Ik heb ook voor een 1 persoons betaald.



Ik heb alleen maar 1 persoons overtrekken dus daar zit hij nu ingepropt. Mijn oude dekbed is immers al weg. Geen keus.



Nu twijfel ik of ik morgen zal bellen met het hele verhaal. Opzich vind ik het geen probleem dat het een tweepersoons is, die wilde ik al eerder omdat nu steeds het halve bed maar is opgemaakt (man en ik slapen apart omdat hij enorm snurkt en er niet naast te liggen is) maar ivm geld toch gekozen voor 1 persoons.



Gewetensgedoe dus. Ik geloof best in karma en heb nu iets dat me eigenlijk niet toekomt. Maar zitten zij te wachten op een dekbed waar al onder geslapen is?



Pfff, wat zouden jullie doen?
Je moet eerst beslissen wat je wil; die grote houden en nieuwe overtrekken etc. kopen of toch een kleine? Als je toch een kleine wil zou ik sowieso teruggaan; er stond immers op de verpakking dat het een kleine maat was.
Het was je dan vast gegund..ook karma he? 😊
En denk je serieus dat de Hema je gaat voodoo-en ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een mooi tweepersoons overtrek kopen en genieten van mijn heerlijk grote dekbed.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Overtrekken is het probleem niet, heb een oudere zus met een dekbedovertrekken-manie en die heeft er zoveel in tweepersoons, daar kan ik er wel 1 of 2 van krijgen. Het is meer gevoelsmatig.



Misschien heb je gelijk ana_isabel... zo kun je het ook bekijken.
quote:StoraHuntur schreef op 22 oktober 2014 @ 21:40:

En denk je serieus dat de Hema je gaat voodoo-en ofzo?Hahaha jij weer 😁
quote:mrssippie schreef op 22 oktober 2014 @ 21:41:

Overtrekken is het probleem niet, heb een oudere zus met een dekbedovertrekken-manie en die heeft er zoveel in tweepersoons, daar kan ik er wel 1 of 2 van krijgen. Het is meer gevoelsmatig.



Misschien heb je gelijk ana_isabel... zo kun je het ook bekijken.



Ik geloof ook in karma.. Dus als iets moois op mijn pad komt dan ben ik daar blij mee en heb ik vast iets goeds gedaan. Plus het feit dat de Hema zelf de fout heeft gemaakt en het een relatief kleine fout is.

als ik nou bv Door iemands fout ineens duizend(en) euro's zou krijgen, dan zou mijn geweten wel zwaarder wegen.

gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt en waardoor je slapen kunt snachts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zus bellen voor een overtrek.
Ik zou zo'n muts zijn die gewoon morgen terugging naar de Hema en het prijsverschil zou gaan bijbetalen. Als je mazzel hebt zeggen ze sorry onze fout laat maar zitten. Zoveel duurder is hij toch niet dan een 1 persoons denk ik ?
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon houden hoor! Dit stond vermoedelijk in hun systeem als een eenpersoons, en ze hebben het als een eenpersoons verkocht, dus aan hun kant klopt alles op dit moment.

Als je nu terugkomt moeten ze je alsnog een eenpersoons geven, maar zij hebben niks meer aan die tweepersoons natuurlijk, die kunnen ze niet weer doorverkopen want het is al gebruikt. Dus dan zijn ze en een eenpersoons en een tweepersoons dekbed kwijt en ze hebben alsnog alleen geld voor die eenpersoons.
Wat doe je moeilijk. Zij hebben ergens een fout gemaakt, slaap er vannacht onder, en ruil hem morgen om.
O, en als je hem wilt houden dan hou je hem gewoon.
als jij er vannacht onder hebt geslapen, behoren zij hem morgen niet terug te nemen voor verkoop



dus ipv dat ze jou een nieuwe 1 persoons geven en deze vernietigd wordt, bespaar je hun de kosten en jezelf de moeite en ga je lekker bij je zus wat dekbedovertrekken regelen



zo zou ik het doen
Als je teruggaat naar de Hema is de kans groot dat het dekbed niet opnieuw wordt verpakt. Of iemand van het personeel krijgt het mee naar huis, of het wordt vernietigd, of teruggestuurd naar hoofdkantoor waar ze het alsnog afschrijven. Lekker houden dus.
Alle reacties Link kopieren
Foutje van hun kant. Ze hebben het verkeerde dekbed in de verkeerde verpakking gedaan. Je kan teruggaan, maar wat moeten zij ermee - tenzij je graag een eenpersoonsdekbed wil hebben... anders zou ik het laten...



Slaap lekker :-)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon houden, de mensen bij de HEMA zouden het je waarschijnlijk niet in dank afnemen als je komt, kost hun veels te veel gedoe.



Lekker genieten van je grote dekbed.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als je toch aan de karma gaat, blijkbaar heb je het dus verdiend
Alle reacties Link kopieren
Doe jezelf een dekbedovertrek kado. Volgens mij is jouw maat deze week in de aanbieding bij de Action.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Terugbrengen gaat de Hema niet van de ondergang redden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Jammer voor Hema, fijn voor jou. Ze kunnen er daar ook niets meer mee...



Ik heb zo'n zelfde probleem met wehkamp. Althans probleem.

Ik heb een stoel besteld. Betalen na afleveren ( ik wist niet of ik hem echt zo mooi zou vinden) Die zou na 14 dgn geleverd worden door een externe partij.

Na 5 dgn kwamen ze die stoel brengen. Ik wilde hem gelijk betalen maar op mijn profiel stond hij nog in levering. Ik heb gebeld om te vragen hoe ik hem dan moest betalen, maar de dame van de klantenservice gaf aan dat ik moest wachten tot het verwerkt was, prima.., t is nu inmiddels 4 maanden later. De stoel is afgemeld als niet leverbaar, ze zien hem gewoon weg niet in mijn orderhistorie, maar ook niet als geleverd..



Tja... Ik wil hem betalen maar dat mag simpelweg niet van wehkamp.. Mijn voordeel denk ik dan maar..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mwah, als je die grote wilt, bedenk dan dat het voor de hema niet veel uitmaakt, die maken er toch wel winst op. En ze worden blijer van jou als je er nieuwe overtrekken bij koopt, dan wanneer je het wilt ruilen (hoewel ze over het algemeen wel heel coulant zijn daarin hoor).



Ik zou dit dus gewoon houden. Mazzel voor jou vanwege de maat, mazzel voor hen omdat je nog overtrekken nodig hebt.
Houden.

Ik denk bovendien dat hij nieuw is. Hij wordt heus niet bij de hema opnieuw vacuüm verpakt hoor. Dat gebeurt in de fabriek.
quote:biol schreef op 22 oktober 2014 @ 22:17:

Jammer voor Hema, fijn voor jou. Ze kunnen er daar ook niets meer mee...



Ik heb zo'n zelfde probleem met wehkamp. Althans probleem.

Ik heb een stoel besteld. Betalen na afleveren ( ik wist niet of ik hem echt zo mooi zou vinden) Die zou na 14 dgn geleverd worden door een externe partij.

Na 5 dgn kwamen ze die stoel brengen. Ik wilde hem gelijk betalen maar op mijn profiel stond hij nog in levering. Ik heb gebeld om te vragen hoe ik hem dan moest betalen, maar de dame van de klantenservice gaf aan dat ik moest wachten tot het verwerkt was, prima.., t is nu inmiddels 4 maanden later. De stoel is afgemeld als niet leverbaar, ze zien hem gewoon weg niet in mijn orderhistorie, maar ook niet als geleverd..



Tja... Ik wil hem betalen maar dat mag simpelweg niet van wehkamp.. Mijn voordeel denk ik dan maar..Dit begrijp ik niet. Ik betaal ook altijd achteraf wat ik houd, en dan kun je gewoon via de acceptgiro betalen. Ik kijk niet eens naar de status op de site, dus het lijkt me stug dat jij niet kan of mag betalen..
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 22 oktober 2014 @ 21:39:

Het was je dan vast gegund..ook karma he? 😊Dat ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven