hand waterpomp

28-08-2014 17:02 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag zo'n ouderwetse hand waterpomp in de tuin, lijkt me ook leuk later voor m'n zoontje om mee te spelen. Ik wil dus wel dat hij water op pompt.

Nou ben ik wel zo suf, dat ik echt geen idee heb hoe zo'n ding werkt, zou ik de pomp gewoon boven op een regenton of andere ton met water kunnen zetten?

Dan volgende vraag: is regenton water geschikt om mee te spelen voor een kind van 2/3 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Geen verstand van waterpompen.

Antwoord op je 2e vraag: bij ons was het water uit de regenton echt heel vies ( zat allemaal ongedierte als muggenlarven in). Mijn kindeeren mochten echt niet met het water uit de regenton spelen. Nu was die van ons zonder deksel. Denk dat wel uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Water in een regenton komt doorgaans via de dakgoot, van daar neemt het van alles mee op weg naar de ton. Vogelpoep, dooie beestjes, goed voor de plantjes, meer niet.
verba volant, scripta manent.




Zo werkt hij. Bij ons zit hij op de waterput, die is wel 3 meter diep, ik geef de planten in de voortuin er water mee. Je zoon kan best pompen maar ik zou hem er niet alleen mee laten spelen, kleine handjes kunnen er makkelijk tussen komen namelijk.

Ik denk niet dat hij op een plastic regenton kan want hij is loeizwaar.
Nu heb ik trek in roosvicee.
Alle reacties Link kopieren
Oke, niet de regenton dus



Ik zat aan zoiets te denken:http://teachertomsblog.blogspot.nl/2010 ... p.html?m=1
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 28 augustus 2014 @ 19:54:

Nu heb ik trek in roosvicee.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven