hoe krijg ik die maden dood!?

07-03-2011 22:58 45 berichten
ik kwam na een weekendje weg thuis en tot mijn schrik ontdek ik vele (half)dode maden in mijn keuken kastje. het is mij echt een raadsel hoe dat kan want in het kastje staan alleen kruiden rijst en theezakjes. niks wat volgens mij echt een maden plaag kan veroorzaken. en ik let heel erg op houdbaarheidsdata etc.



nou, alles gelijk weggegooid en het kastje eens goed onder handen genomen met bleek. want ik denk daar gaan ze wel dood van. ook alle randjes goed onder de bleek. maar nu doe ik het kastje weer open... zie ik weer een made! dit keer een spring levende...



iemand enig idee hoe ik van die stomme beestjes afkom :(?
Alle reacties Link kopieren
Kokend water. Dat is het enige wat echt goed werkt. Van bleek gaan ze niet dood. Van niks eigenlijk (Alleen kokend water dus)
Alle reacties Link kopieren
En heb je niet ergens een dode muis of zo achter liggen? Daar komen meestal wel wat maden vanaf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips, kokend water misschien? Jouw verhaal doet me een beetje denken aan dat verhaal van die maden in bed van een tijd geleden. Die kwamen uit het lichthoofdig boven haar bed naar beneden vallen omdat er waarschijnlijk een dode muis boven het plafond lag(zo'n vies verhaal!)

Dus kijk ook eens op en achter je kastjes!
Alle reacties Link kopieren
brrrrrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Alles weghalen, als er niks te eten valt(zoals een dode muis of een appel die verdwaald is) gaan ze waarschijnlijk ook dood weg.



Of kokend water haha.
Alle reacties Link kopieren
Lichtkoortje. (stomme autocorrect)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mac123 schreef op 07 maart 2011 @ 23:05:

Ik heb geen tips, kokend water misschien? Jouw verhaal doet me een beetje denken aan dat verhaal van die maden in bed van een tijd geleden. Die kwamen uit het lichthoofdig boven haar bed naar beneden vallen omdat er waarschijnlijk een dode muis boven het plafond lag(zo'n vies verhaal!)

Dus kijk ook eens op en achter je kastjes!Ohw ja dat was best een creepy verhaal. Je zou maar zo wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Snel weer weg hier voordat iemand op het onzalige idee komt ranzige plaatjes te plakken.

Geen goeie tips voor je, sterkte!
zout overheen strooien
Alle reacties Link kopieren
Ooo Bepje, naar is dat he? Wij hebben het in de zomer eens gehad. Die krengen kunnen zich gewoon heel goed verstoppen, bij ons bleven ze toen ook een paar dagen komen, ook al kwamen er eigenlijk geen nieuwe bij.

Het schijnt dat zout in kiertjes waar ze door kunnen komen, helpt (zelfde effect als bij slakken). En bleek/kokend water inderdaad als je levende maden ziet.



Sterkte!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Vriend (zijn ouders hebben een hengelsportzaak) zegt dat je het lekker warm in huis moet houden, dan worden de maden binnen een week vliegen. Hij zegt dat het van de kruiden kan komen, maar dan moeten het verse kruiden zijn, bij droge kruiden is de kans klein.

Hij zegt er nog even bij dat je na het verpoppen de ramen en deuren open moet doen, zodat ze weg kunnen vliegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:stukje_cake schreef op 07 maart 2011 @ 23:12:

Vriend (zijn ouders hebben een hengelsportzaak) zegt dat je het lekker warm in huis moet houden, dan worden de maden binnen een week vliegen. Hij zegt dat het van de kruiden kan komen, maar dan moeten het verse kruiden zijn, bij droge kruiden is de kans klein.

Hij zegt er nog even bij dat je na het verpoppen de ramen en deuren open moet doen, zodat ze weg kunnen vliegen.Kijk, dat is al minder gemeen dan kokend water en bleek
Alle reacties Link kopieren
quote:Mac123 schreef op 07 maart 2011 @ 23:06:

Lichtkoortje. (stomme autocorrect)Lichtkoordje ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Mac123 schreef op 07 maart 2011 @ 23:05:

Ik heb geen tips, kokend water misschien? Jouw verhaal doet me een beetje denken aan dat verhaal van die maden in bed van een tijd geleden. Die kwamen uit het lichthoofdig boven haar bed naar beneden vallen omdat er waarschijnlijk een dode muis boven het plafond lag(zo'n vies verhaal!)

Dus kijk ook eens op en achter je kastjes!Ieeewwlj!
Alle reacties Link kopieren
Nou Stukje Cake, zou toch echt geen zin hebben om ze ook nog groot te gaan brengen, en uit te zwaaien als het zover is. Ze moeten toch ook gewoon dood kunnen gaan?
Alle reacties Link kopieren
hetver ik moet hier ook niet lezen, krijg spontaan jeuk! brrrrrrrrr

niks zinnigs toe te voegen dan STERKTE! bah wat vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 07 maart 2011 @ 23:17:

[...]



Kijk, dat is al minder gemeen dan kokend water en bleek Maar wel vies haha..
Heb je de buren de laatste tijd nog gezien?
Alle reacties Link kopieren
Kastje leeghalen zodat ze niets te vreten hebben..

Sop er door en daarna 3 dagen achter elkaar schoonmaken en kijken of er nog maden zwerven..
Stofzuigen.

Zak weggooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieomij schreef op 07 maart 2011 @ 23:45:

Heb je de buren de laatste tijd nog gezien?





Wij hadden het ooit met hondenvoer, we hadden zo'n schatkist van plastic die wij telkens aanvulde met nieuw voer, blijkbaar was er onderin iets niet goed gegaan, brrrrrr, viessss.

Een week later zaten we bij een heel chique diner en kregen we Orzo voorgeschoteld, sprekend een bord met maden. Man en ik keken elkaar aan en kregen geen hap door de keel.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon oppakken en in de gft-bak gooien. Zo vies zijn ze nou ook weer niet en ze doen je niets.



Probeer te achterhalen waar ze vandaan komen. Komen ze uit je keukenkastje of kruipen ze daar juist naartoe, op zoek naar eten.



Vaak is de boosdoener een dode muis ergens in de spouwmuur. Dat de maden die opeten is dan eigenlijk nog een geluk, want je kan er zelf niet bij om het kadaver weg te halen.
Alle reacties Link kopieren
Maden zijn heel nuttige dieren, ze ruimen dood weefsel en daarmee tegelijkertijd bacteriën op. Daarom worden ze ook steeds vaker gebruikt in ziekenhuizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieomij schreef op 07 maart 2011 @ 23:45:

Heb je de buren de laatste tijd nog gezien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven