Ben ik onredelijk? Ruzie over auto

16-05-2024 13:17 360 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend en ik hebben vanmorgen een discussie gehad over de auto. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Auto is een aantal jaren geleden aangekocht door vriend maar alle lopende kosten voor de auto betaal ik de helft van bv onderhoud, belastingen, tanken etc.
Ik heb pas recent een rijbewijs gehaald dus daarvoor was ik enkel passagier.
Normaal gesproken is gebruik in onderling overleg en rijden we beiden niet veel, woonwerk doen we beiden met de fiets.

Vanmorgen had ik een vroege afspraak die niet bereiikbaar was met de fiets of OV, vriend was akkoord dat ik de auto ging gebruiken en heeft nu vanmorgen opeens besloten dat hij de auto toch nodig had. Dat ik dan niet op tijd op mijn afspraak kon komen was niet zijn probleem en de auto is van hem dus hij heeft er het meeste recht op.

Ik ben nu van mening als ik de helft betaal van alle kosten voor de auto dat ik evenveel recht heb om deze te gebruiken en dat dit onderdeel uitmaakt van de gemeenschappelijke huishouding net zoals een wasmachine bank tc etc of denk ik daar verkeerd?
Vriend is overigens bij mij komen inwonen in mijn koophuis dus zowel huis en inboedel is merendeels van mij.
Een eigen auto kopen behoort zeker tot de mogelijkheden maar er is maar 1 parkeerplaats bij de woning.
Ben ik onredelijk of niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je vriend is een lul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou de vriend buiten laten slapen, het was jouw huis eerst...

En dan zelf een auto kopen.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 16-05-2024 20:33
39.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Los van het feit of het nu een auto is of iets anders, jullie hadden een afspraak en daar komt hij ineens op terug. En jij mag het verder uitzoeken? Dat is niet fair.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de auto dan toch van hem is en hij zulk eikel-gedrag vertoont zou ik stoppen met meebetalen.
En er hoogstens af en toe wat benzine in gooien.

En hij zou wat mij betreft ook een paar nachten op de bank of de logeerkamer mogen slapen.
Maar niet in mijn slaapkamer in mijn bed.
wissewis wijzigde dit bericht op 16-05-2024 20:35
31.60% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
16-05-2024 20:32
Ik zou de vriend buiten laten slapen, het was jouw huis eerst...

En dan zelf een auto kopen.
Dit!
I’m coming up on infra-red
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
16-05-2024 20:32
Ik zou de vriend buiten laten slapen, het was jouw huis eerst...

En dan zelf een auto kopen.
Ja precies.
Dat ie lekker in zijn auto gaat wonen zeg….
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat je moet komen vragen of JIJ onredelijk bent, dit is vast niet eerste eikeldingetje dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou er mij niet om gaan wie wat heeft betaald of hoeveel waaraan bijdraagt. Het gaat om de afspraken die je maakt over gebruik. Je hebt afgesproken dat jij de auto neemt en het is horkerig dat hij dat ineens eenzijdig terugdraait, net voordat je vertrekt.

Jij bent niet onredelijk.
Hij wel. Wat een eikel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gatverdamme, wat een stomme reden om ruzie te maken.

Voor mij is dit een heel simpel verhaal, je hebt de auto nodig, je hebt dit overlegt en vriend was akkoord.
Als hij later toch de auto nodig(??) blijkt te hebben dan mag hij een andere oplossing zoeken.

Voor mij leest het alsof hij je zit te jennen, alsof hij eigenlijk een beetje een lul van een vent is.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is trouwens jouw huis, dus jouw parkeerplaats.

Als jij een eigen auto koopt staat die dus op jouw parkeerplaats.
En zoekt hij maar elders plaats.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze ruzie gaat niet over de auto, maar over het egoisme van je vriend. Als je hebt afgesproken dat jij de auto mag ivm een afspraak, dan kan hij daar niet op terugkomen. Kon hij niet iets anders regelen?

De argumenten over kosten doen helemaal niet ter zake, maar waarom je vriend ineens vindt dat hij meer recht heeft op de auto "omdat het zijn auto is" is natuurlijk een red flag. Je bouwt samen een leven op, je betaalt er samen aan, en hij wilt kennelijk niet delen. Of alleen als het hem goed uitkomt. Zo werkt een relatie natuurijk niet.

Ik zou als ik jou was eens goed gaan praten over hoe jullie de dingen samen delen en betalen. En daar moet je wel samen uitkomen, anders heb je geen goeie fundering voor je relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriend mag lekker in zijn auto wonen aangezien hij vindt dat hij daar het meeste recht op heeft. En jij lekker in jouw huis aangezien het jouw huis eerst was. Sloten laten vervangen het is niet koud buiten dus kan hij naar zijn auto optiefen wat een sukkel.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit kan toch niet op zichzelf staan dit voorval. Is hij vaker zo?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
En nee jij bent niet onredelijk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
16-05-2024 20:36
Gatverdamme, wat een stomme reden om ruzie te maken.

Voor mij is dit een heel simpel verhaal, je hebt de auto nodig, je hebt dit overlegt en vriend was akkoord.
Als hij later toch de auto nodig(??) blijkt te hebben dan mag hij een andere oplossing zoeken.

Voor mij leest het alsof hij je zit te jennen, alsof hij eigenlijk een beetje een lul van een vent is.
Dit. Machtsspelletje. Niet ok.
En heel raar dat hij zich niet druk maakt om jouw afspraak. Lelijk gedrag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een nare vent om net voor de afspraak de auto af te pakken. En dat is dan je geliefde waarmee je het leven deeld. Nou ik zou liever alleen zijn en verder zoeken dan dit exemplaar. Diegene moet wel iets toevoegen namelijk liefde, betrouwbaarheid, elkaar iets gunnen en niet kinderachtig saboteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn auto, jouw huis. Dan kan hij mooi in zijn auto wonen. Wat een ***** van een vent zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lullige actie van je vriend. Hij laat je daar mooi stikken. Je hoort toch in een relatie in ieder geval een beetje op elkaar te kunnen rekenen?! Zou voor mij een behoorlijke afknapper zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Day is wel heel gemeen. Weet niet of ik nog in 'zijn auto' zou willen stappen.
Zijn er geen deel-auto's in de buurt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij mocht die auto op een donkere plekje steken wat mij betreft, ik zou er geen seconde meer in willen zitten, ook niet als passagier. Morgen nog een andere kopen, die op MIJN parkeerplek neerzetten en hem in zijn sop laten gaarkoken.

Arrogante eikel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent niet in onredelijk in mijn ogen.

Ik zou vanavond mededelen dat je besloten hebt dat je vannacht meer ruimte wil hebben en jouw bed lekker voor jezelf houdt. Hij mag morgen wel het beddengoed afhalen en even wassen.

Echt, hij had een serieus probleem (op het gebied van onderdak).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Enorm gezellige man. Tijd om eens flink ruzie te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Al had je nooit een cent betaald! Het maakt niks uit, je had een afspraak gemaakt. Dat is wat telt.

Had hij ineens de auto nodig omdat er regen voorspeld was?
Alle reacties Link kopieren Quote
P80 schreef:
16-05-2024 20:59
Zijn auto, jouw huis. Dan kan hij mooi in zijn auto wonen. Wat een ***** van een vent zeg.
Maar niet op de parkeerplaats van to
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven