Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 11:00.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Thuis
  4. insteken omslaan doorhalen af laten gaan

Dit onderwerp heeft 361 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 02-01-2012 14:03.

[ insteken omslaan doorhalen af laten gaan - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. wie breit er nog meer ?
    wat heb je gemaakt (fotoooos X-D )

http://i125.photobucket.com/albums/p57/vedim_foto/smileys/knitting.gif

Yamuna wijzigde dit bericht op 28-10-2010 08:09 met 41%
    Je kan me rug op !

1. Soonie, ik had nog nooit sokken gebreid, maar met deze site is het me gelukt. Succes!!

2. ...

Yamuna wijzigde dit bericht op 26-01-2011 18:50 met 88%
    Je kan me rug op !

3. Hee daar is het breitopic weer. Mijn muts is af. Hij is erg leuk maar hij is mij te klein. Grrrrrrrr. De patentsteek bleek uiteindelijk helemaal niet zo heel moeilijk te zijn. Nu een nieuw project zoeken. Ik heb wat gerommeld met 4 naalden maar daar werd ik helemaal hysterisch van. Ik zou graag sokken breien maar dat met 4 naalden trek ik niet geloof ik. Of heb je dan hele korte naalden?

4. Wat jammer Eeka, van die te kleine muts. Heb je daar al die moeite voor gedaan.
    Voor sokken en handschoenen e.d. bestaan inderdaad kortere naalden. Voor mijn handschoenen (die nog nog steeds niet af zijn :-$ ) gebruik ik naalden van 20 cm lang. En dat gaat prima (tot ik aan de vingers kom, aaargh, dan word ik ook hysterisch).
    Kleine dingen zoals sokken en handschoenen schijn je trouwens ook op een rondbreinaald te kunnen breien, maar mij is dat met mijn handschoenen niet gelukt.

5. Rubis ... dank voor je tip ... ik ga vanavond met een 's op die site snuffelen !!!! Wie weet begin ik er in het weekend al wel aan dan !

6. Ik ben voor het eerst met een rondbreinaald aan het breien. Ik heb besloten dat het maar een theemuts wordt, maar ook daar is ie gigantisch veel te groot voor :)
    Ik heb er een foto van, maar niet online! zooo flauw dat dat de enige manier is!

Imagination, life is your creation

7. quote:
    MissMartine schreef op 02 februari 2011 @ 10:37:
    Ik ben voor het eerst met een rondbreinaald aan het breien. Ik heb besloten dat het maar een theemuts wordt, maar ook daar is ie gigantisch veel te groot voor :)
    Ik heb er een foto van, maar niet online! zooo flauw dat dat de enige manier is!

Ik wou alsnog foto's plaatsen maar er gaat wat mis!
    Help deze newb!

MissMartine wijzigde dit bericht op 08-02-2011 11:52 met 20%: foto niet goed weergegeven
    Imagination, life is your creation

8. Wordt er nog gebreid? Ik heb 2 bolletjes sokkenwol hier naast mij liggen en een rondbreinaald. Ik ga proberen om 2 sokken tegelijk te breien. Iemand dat al eens gedaan? Ik heb het net op Youtube zitten bekijken en het ziet er niet heel erg ingewikkeld uit.

9. quote:
    Chatterly schreef op 11 november 2010 @ 12:31:
    Kennen jullie dit garen? Leuk om te doen en snel. Sjaal in een paar uurtjes gemaakt.

[afbeelding]

Hoi chatterly, ik heb je hulp nodig!! Ik ken iemand die met dit garen aan de slag wil en niet weet hoe. Heb jij een beschijving voor me??
    Die mevrouw zou geweldig geholpen zijn.

Hopelijk lees je dit nog!!!

10. anoniem122153158
    Afbeelding van anoniem122153158
    04-03-2011, 18:10

Hoi flatscreen. Toevallig dat ik hier kijk omdat hij in de lijst rechts stond. Ik heb het online gevonden. Het is heel makkelijk, gewoon door de gaten heensteken.

klik

11. O wat geweldig dat je het leest! Ik zat zelf al te zoeken maar had nog niks gevonden. Erg fijn dat je een link hebt, dan kan ik het voor die mevrouw uitprinten.

Mijn dank is groot!!!

12. Ik heb net het babydekentje bijna af voor mijn nichtje. Mijn vraag is nu hoe ik het het beste kan opspannen. Heb dat nl. nog nooit gedaan.

Dank je wel!!!

13. Ben nu met aan deze begonnen:

http://garnstudio.com/drops/mag/126/1/1-2.jpg

Lifid er yndislegt

14. sjiek de friemel !
    ik vind de rug niet zo mooi maar de hals wel :love:

Je kan me rug op !

15. quote:
    Yamuna schreef op 17 april 2011 @ 07:51:
    sjiek de friemel !
    ik vind de rug niet zo mooi maar de hals wel :love:
    Als ik zo zie wat jij allemaal kan breien dan valt deze reuze mee hoor. Hij wordt vanuit het midden (hart van de bloem/blaadjes) rondgebreid (en de laatste paar rondjes had ik ruim 500 steken op m'n naald staan).

Lifid er yndislegt

16. Ik ga nu aan een nieuw project beginnen of eigenlijk een nieuwe techniek uitproberen

möbius...

hoe steken op te zetten

Ik ben benieuwd.

Lifid er yndislegt

17. Oké, heb de video over het steken opzetten bekeken! Is niets voor mij, ik brei liever klassiek op 2 pennen! Het ouderwetse opzetten is zo'n automatisme dat ik deze nieuwe techniek wsch niet onder de knie kan krijgen! Breien is ook al heel lang geleden voor me, ik geloof voor het laatst 20 jaar geleden gedaan . . . . . misschien voor komende winter maar weer eens een sjaal breien . . . . . . Was wel leuk om eens een andere manier te zien!

18. Leuk, een breitopic!

Na jaren wil ik het breien ook weer eens oppakken en kwam via dit topic terecht op Ravelry. Superleuke site en wat veel patronen zijn erop te vinden! Ik loop er alleen tegenaan dat ik niet van alle gebreide creaties het patroon kan achterhalen. Voorbeeld hiervan is het patroon van een rokje dat ik wel zou willen breien:

Rokje

Veel patronen zijn gratis, andere kosten een paar dollar. Het maakt me niet uit om er iets voor te moeten betalen, maar hier kan ik überhaupt nergens vinden hoe ik het patroon kan achterhalen. Zie ik soms iets over het hoofd?

Iemand van jullie misschien een idee?

19. beter laat dan nooit:
    heb boekje uit de bieb geleend met breipatronen (babykleding etc), maar er zijn vast ook boekjes met andere patronen in de bieb te krijgen,

20. Goedemiddag allemaal,

Op de Telegraaf staan sinds vandaag weer een aantal nieuwe gratis breipatronen voor kinderen.
    Er zitten best leuke modelletjes bij.
    En aangezien het weer herfstachtig begint te worden buiten, mag er weer volop gebreid worden :D

21. up.

wie is er nog aan het breien...
    het is wel weer weer voor sjaals en mutsen.
    Afgelopen week heb ik mezelf geleerd om continentaal te breien, het is even wennen maar gaat een stuk sneller !

ben afgelopen week ook bezig geweest met de knifty knitter, die kreeg ik te leen van de moeder van een vriendin van mij , dat gaat snel ! en zo makkelijk , daarmee kan iedereen een sjaal breien !

Je kan me rug op !

22. UP
    omdat het nieuwe breitopic linea recta naar de digiprullebak ging

Je kan me rug op !

23. Ik yam! En het lijkt erop dat ik voor het eerst een groter project ga afronden! Een tijdje geleden heb ik voor B beenwarmers en een lief kaboutermutsje gemaakt en nu ben ik een truitje aan het afronden. De linker (maar dan in leuke kleuren :) )

http://www.phildar.fr/phproduit/20111212/210054_1516_PC.jpg

(het liefst zou ik dit nu afronden, maar ik heb mezelf verplicht om mijn draagjas vandaag af te ronden...)

24. schattig keeprunning !

Je kan me rug op !

25. En met wat voor project ben jij bezig yamuna?