kale plekken Engelse Bulldog

01-08-2014 10:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni heb ik een lieve Engelse Bulldog overgenomen van mensen. Hij is 4 jaar en zijn naam is Bikkel. Sinds we hem hebben, merkte ik (kale) plekjes op, op zijn huid, de mensen van wie we hem over hebben genomen vertelde dat dit een allergische reactie was op muggen steken. Na een aantal bezoeken aan de dierenarts zijn we van eten veranderd, van Eukanuba naar Royal Canin en daarna naar Prince. Dit alles leverde geen resultaten en ben op advies van de dierenarts overgegaan naar Prescription Diet Z/D omdat hij blijkbaar een voedsel allergie heeft. Ook heeft hij anti biotica gekregen want de plekken op zijn huid werden steeds erger en zijn urine wees uit dat er ontstekingen waren. Na 1,5 week zagen we geen verbetering dus weer een week extra anti biotica gekregen. Vanmorgen kwam ik uit bed en zag dat hij had overgegeven, ook lijkt hij heel zielig en is niet zichzelf. Aan zijn rechter voorpoot is ook een wond, die sons lijkt weg te gaan maar altijd weer terug komt. Ik ben ten einde raad en zou graag willen weten of jullie advies hebben voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Vers vlees gaan geven (Naturis, Lotgering, Duck, Haaks Barf) echt brokken zijn rotzooi! Bij mijn hond zijn al deze problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Honden zijn vleeseters en kunnen die granen in brokken maar moeilijk verteren. Dierenartsen adviseren vaak hun eigen brokken omdat ze hier geld voor krijgen. Toen ik bij mijn dierenarts over vlees begon had hij nooit kunnen geloven dat t nu zo goed gaat, hij zegt t nog elke keer. Beterschap en succes
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de wond op zijn poot, is dat geen hotspot? De hond van mijn schoonouders heeft dit ook en het blijft open gaan ondanks dat ze van alles geprobeerd hebben..voor de rest weet ik het ook niet zo goed!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Franse Bulldog met voedselallergie. Wij geven haar al jaren Biofood lam en rijst, en dat gaat prima.
Ik zou eens naar een andere dierenarts gaan. Een soort van second opinion dus.



Ik heb weliswaar alleen katten, maar eentje heeft regelmatig kale plekken die inderdaad door een allergie komen, daar hebben we tabletten voor. Overgeven én ziek zijn én ontstekingen is nooit een goede combi, voor mensen niet, voor katten niet dus ik neem dan aan, voor honden ook niet. Een frisse kijk van een andere dierenarts helpt je misschien verder.
Vers vlees zou een hele goede oplossing kunnen zijn en anders eens een allergietest laten doen (ArtuVetrin).
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de berichten!

orchidee: ik heb inderdaad al verschillende dingen gelezen over dat vers vlees beter zou zijn, dit ga ik dus ook proberen. Ik betaal nu 90 euro voor een zak van 10 kilo, ben dus enorm veel geld kwijt. Vanmiddag moeten we weer terug naar de dierenarts, ik wil ook stoppen met de anti biotica want dit kan ook nooit goed zijn voor hem, dit is de 2e week dat hij de pillen slikt en kost mij ook 94,- p/w. Heel erg bedankt!



Luna: dit is een foto van zijn poot http://nl.tinypic.com/use ... 5Yh4l5k2TGxc#.U9thSvl_vco zou dat hotspot kunnen zijn?



Fade: zijn het brokken of vers vlees? Ik heb hem op advies van de dierenarts ook een week rijst met kip en wat brokken erdoor gegeven, hier heb ik geen resultaat van gezien.



Exces: Ik zit er ook zeker aan te denken het eens te laten beoordelen door een andere dierenarts, want elke keer wanneer ik bij mijn eigen dierenarts kom, is het weer wat anders. Eerst was het een allergische reactie op muggenbeten, toen een reactie op voedsel enzovoorts.



Dit is een foto van zijn vacht: http://nl.tinypic.com/use ... mYh4l5k2TGxc#.U9th5fl_vco
Alle reacties Link kopieren
De arme schat :(
Vers vlees idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen direct om vers vlees. Bedankt!
Het ligt niet aan je dierenarts want het is gewoon heel ellendig om vast te stellen waar de problemen nu eigenlijk aan liggen. En een bulletje is nu eenmaal ook een ras waarbij dit heel erg vaak voorkomt.



De plek op zijn poot lijkt mij meer een smetplek, zit je hond er ook aan te likken? Dat kan hij makkelijk zelf gedaan hebben.



En zijn vacht zijn dat nu kale plekken of verkleuring? Ik kan het niet echt goed zien. Niet vergeten dat witte honden naarmate ze ouder worden pigment vlekken krijgen. Als je wilt kan ik van de mijne wel een foto maken want de pigment vlekken worden erger.
Waarom is er trouwens direct begonnen met voer veranderen en niet met zalven? De meeste problemen zijn zo weg met een zalf ( ben de naam vergeten, zit in een wit met blauw flesje, 8x er dag zalven) en een hypoallergene shampoo?



Voer kan een oplossing zijn maar is niet zaligmakend en geen wondermiddel voor als er echt iets is.
Sja, het is geen ras wat bekend staat om de goede gezondheid..



Brokken zijn geen rotzooi, genoeg honden doen het er hun hele leven goed op .

Vers voer is (in mijn ogen) wel beter dan brokken.



Voor "beginners" zou ik Carnibest of Smuldier aanraden.

Carnibest is naar mijn idee wat beter, maar een flink stuk duurder dan Smuldier.



Smuldier is gewoon te koop bij de meeste supermarkten, de prijs wisselt per supermarkt, AH is bijvoorbeeld erg duur wat dat betreft.
Haal ook eens een tubetje honingzalf in huis, werkt bij onze hond echt wonderlijk goed op veel soorten wondjes. De oorzaak haal je er niet mee weg, maar symptomen vinden wij in elk geval daarmee makkelijker te bestrijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad vers vlees proberen. Poot kun je waarschijnlijk oplossen door hem paar keer per dag te ontsmetten in een teiltje water met wat biotex. Na het afdrogen even verbandje er omheen, niet dat je bulletje gelijk weer start met likken.
Alle reacties Link kopieren
Een hotspot is een plek die begonnen is met een klein plekje en waar ze dan zelf aan beginnen te likken en te bijten waardoor het groter word en niet meer dicht gaat. Ik kan het zo niet zien op de foto maar zou heel goed kunnen. Het enige wat uiteindelijk hielp bij het schoonmormel was soort reddingsband om gaar nek waardoor ze er niet meer bij kwam en heel goed schoonhouden. Maar nog, als ze de kans krijgt zit ze eraan te likken
Alle reacties Link kopieren
Huid irritatie is helaas een veel voorkomend probleem. Een allergietest kan uitkomst bieden maar dan.

Hier een Bull die om andere reden over is gegaan op vers voer (Lotgering) en het gaat super. Hij had ook vaak last van wondjes tussen de tenen maar die zijn zo goed als verdwenen. (Ik ben 26 euro kwijt voor 1 maand qua voer)
honingzalf is idd ook echt een wondermiddel
Mijn hondje heeft ook een voedselallergie en krijgt barf-menu. Zij had aanhoudend last van darmproblemen, spugen, en krabde veel. Haar huid was niet stuk gelukkig.

Wat ik ervan opgestoken heb na een jaar tobben en veel erover lezen, is dat het ook een contactallergie zou kunnen zijn. Dit als er vooral huisproblemen zijn op kin, buik en poten. Dan zou hij bijvoorbeeld allergisch kunnen zijn voor wasmiddel.

de hond van een vriendin heeft momenteel veel last van jeuk én last van kapotte voetzooltjes. Hij weigert om in het gras te lopen. volgens hun dierenarts is dat een vorm van hooikoorts.
Alle reacties Link kopieren
Ga aub over op KVV dat is zoveel malen beter voor je hond! Zorg er wel voor dat het Kompleet is! Daar zit alles in wat ze nodig hebben! Vandaar KVV ( Kompleet Vers Voer )

Onze hond had ook een huid allergie en had vreselijke jeuk! Injectie's ander voer noem maar op om hem te helpen, helaas, geen resultaat. Tot we de tip kregen over KVV. Sindsdien een jeuk en krapvrije hond! Tis echt zo goed! Jebkan het al in de supermarkt halen van Smuldier, 400 gr voor 0,80 cent! ( Smuldier compleet met vlees en compleet met pens)

Over dat Hotspot, hotspot is altijd nat, gaat niet dicht en breidt als een razende roeland uit! Zoek maar eens via Google!

Succes met je Bull.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven