mag niet rijden in auto van mijn vriend

22-09-2014 16:13 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend laat me niet meer rijden in zijn auto omdat zijn auto nu 2x stuk is geweest nadat ik er vaak in had gereden.

Hij zegt dat ik eerst maar weer rijles moet nemen, maar ik heb pas een klein jaar mijn rijbewijs, dus dat is een domme opmerking van hem.

Mijn vriend heeft een benzine auto en ik heb lessen gehad in een diesel. In het begin viel de motor heel vaak stil waardoor mijn zelfvertrouwen om te rijden daalde tot een dieptepunt.

Nu vind ik dat ik best wel redelijk kan rijden in zijn benzine auto, optrekken en file rijden blijf ik spannend vinden omdat ik nog steeds bang ben dat de motor stil valt. Met een klein beetje gas geven maakt de motor al veel toeren en de koppeling voel ik niet goed en daardoor gaat de auto stuk zegt mijn vriend.

De 2e keer dat de auto stuk ging was toen ik lang in de file stond, steeds een klein stukje opschuiven.

Heeft mijn vriend gelijk dat ik de auto stuk maak?
Alle reacties Link kopieren
Koop zelf een auto.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen idee, ik zit nooit naast je. Je vriend wel dus op zijn blik zou ik meer vertrouwen dan op de mijne, dwars door de pc heen.



Maar als je zo onzeker bent, waarom

Dan niet een paar lessen in een benzine auto?
En wat Amber zegt. Koop een autootje van 500 euro en rijden maar!
Je maakt de auto niet direct kapot, wel kan ik me voorstellen dat je vriend trots en zuinig is op zijn auto en dat zijn hart ineen krimpt als je weer heel hard de koppeling indrukt waardoor de toerenteller uitslaat.



Kun je in andere auto's (ook) rij ervaring opdoen?
Alle reacties Link kopieren
Pech, maar het is zijn auto. Dat betekent dat als hij niet wil dat jij erin rijdt, je er ook niet in mag rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je vriend gelijk heeft, ik ben geen monteur.
You only live once, if you do it right: once is enough..
Alle reacties Link kopieren
Als het even kan zou ik als ik jou was lekker zelf een auto kopen.

Dat je het rijbewijs hebt wil niet zeggen dat je kunt rijden. Dat leer je pas echt als je vaker rijd dan 1x in de week 50 minuten. En aangezien je dus zelf geen auto hebt en je vriend niet meer wil dat jij in die van hem rijd zal het nog lang duren voordat je meer ervaring krijgt en zul je onzeker blijven rijden zolang je zelf geen auto hebt om in te oefenen. Overigens is het lariekoek dat jij zijn auto kapot maakt. Een beetje auto kan jou rij steil wel hebben. Het is meer de angst van je vriend.Want als iedere beginnende bestuurder de auto in het begin kapot zou rijden uit gebrek aan ervaring dan zou er geen enkele auto meer op de weg rijden.
Alle reacties Link kopieren
Koop een goedkoop autootje en ga daar in rond rijden. Dan leer je het echt en heb je er zelf iets over te zeggen. Ik snap jouw vriend wel een beetje om eerlijk te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als jij niet met de koppeling of gaspedaal kan om gaan kan het prima zijn dat je zijn auto kapot rijd. Je zegt ook niet wat er kapot is gegaan aan de auto dus daar kan ik niet over oordelen verder.

En als je een klein jaar je rijbewijs hebt en je rijd amper nee dan kun je nog geen auto rijden. Je leert pas autorijden als je je rijbewijs hebt gehaald. Dus daar heeft hij best een punt. Koop een eigen auto en neem nog wat lessen.
Alle reacties Link kopieren
Als je elke dag in die auto rijdt en verkeerd koppelt dan ga je dat wel merken aan de auto, maar zoals jij het hier zegt moet dat wel meevallen. Is het al een oude auto? Dan is de kans op kuren groter. En rijlessen in een benzineauto helpt niet echt. Iedere auto reageert iets anders, dus overal moet je wennen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zijn auto, zijn beslissing. Koop zelf een auto, dan kan je scheuren wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
tja ligt aan de situatie, als jullie echt denken in zijn-spullen haar-spullen heeft hij gelijk. En als jij iets kapot maakt, kun je hem dan garanderen, dat je de reparatie kan betalen?



Kun je niet af&toe een auto huren ergens?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat er stuk is gegaan maar als het bijvoorbeeld de koppelingsplaat is dan kan het heel goed aan jouw rijstijl liggen en dan is het logisch dat je vriend je niet meer in zijn auto wil laten rijden want als hij hem dan nodig heeft is hij stuk.



Bovendien snap ik dat hij er niet op zit te wachten om zijn geld uit te geven aan dure reparaties als jij daar de oorzaak van bent.



Koop zelf een auto.
Alle reacties Link kopieren
Wat ging er stuk? Had dat ook echt te maken met je rijstijl of is het gewoon toevallig dat de auto stuk ging en loopt je vriend te zeuren?



Mijn vriendin heeft bijv. de neiging harder over drempels te knallen en nu zit er een kloink in de wielophanging voor. Ik zou kunnen zeggen dat het haar schuld is, maar ik kan ook denken dat zoiets bij een 12 jaar oude auto ook wel eens stuk kan gaan. Moet de auto gewoon tegen kunnen.



Ik ben dus wel benieuwd of de kritiek echt gegrond is of dat hij zich aanstelt. Het blijft natuurlijk een eeuwige discussie over mannen versus vrouwen en wie het beste rijdt. Ik waag me daar hier niet aan.



Die discussie is echter lastig te "winnen". Het wordt er niet beter op als je niet of weinig rijdt. Dat kan wellicht een lange termijn argument zijn. Als je vriend nu echt een bijzondere auto heeft die een hele specifieke bediening vergt dan kun je natuurlijk eraan denken om een auto te nemen waar een normaal mens ook mee overweg kan of zoals gezegd neem je een goedkoop barrel. Marktplaats staat er vol mee.



Ik denk wel eens aan mijn schoonouders. Zij rijdt nooit, omdat hij altijd liep te zeiken als zij reed. Resultaat is dat hij nu dus altijd de taxichauffeur moet spelen.

Dat zou ik zelf niet winnen, dus als mijn vriendin dan eens wat onhandig is in onze (of mijn) auto, dan probeer ik of mijn mond dicht te houden of gewoon iets te zeggen waar ze wat mee kan. En het resultaat is dat ze nu bijv. wel op de duitse autobaan durft te rijden, de stad in durft en in haar werk in de thuiszorg ook gewoon zelfstandig met de auto op pad "durft". Learning by doing.
Ik vind het wel heel flauw van hem. Van een beetje hard gas geven gaat een auto echt niet stuk.
Alle reacties Link kopieren
Miscshien kun je deze vraag beter op FOK forum stellen daar zitten vast mensen met verstand van auto's.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat dat ook ligt aan wat er stuk is. En eventueel kan het aan de automonteur gevraagd worden of dat aan jouw rijstijl ligt.

Maar als het echt zijn auto is en hij liever niet heeft dat je erin rijd ja dan houdt het op.



Mijn vriend heeft een vrij nieuwe, dure auto. Over een tijdje ga ik lessen en hij heeft nu al nagevraagd bij de verzekering of ik erin mag rijden. Heel lief uiteraard (en het mag) maar ik weet nog niet of ik dat durf. Je hebt eerder kans dat ik een goedkoper en ook kleinere auto voor mezelf koop. Ach eerst maar eens beginnen met lessen.
quote:viva-amber schreef op 22 september 2014 @ 16:14:

Koop zelf een auto.

Dit dus!



Een auto van iemand anders lenen moet geen structurele gewoonte worden. Regel je eigen vervoer, dan kun je er mee doen en laten wat je wil.
Wat is er precies stuk gegaan dan? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een auto gelijk stuk is als je even lang in de file staat, maar ik ben geen monteur.



En ja, wat iedereen zegt: koop zelf een auto.
Koop zelf een auto. Probleem opgelost. Ik snap je vriend wel. Je rijdt er een hoop in, de auto gaat meer/vaker stuk en wie mag er betalen: hij, want de auto is immers van hem.



Ik leen mijn auto ook niet uit aan autoloze vrienden. Ik vind het vervelend aanvoelen: wel de lusten, niet de lasten. Als een van mijn vrienden (met auto) ineens een auto nodig heeft omdat zijn/haar auto net kapot is, uitgeleend oid, dan mag mijn auto geleend worden.
Alle reacties Link kopieren
Het is een peugeot 206 benzine en ik heb inderdaad 2x de koppelingsplaat stuk gemaakt zegt mijn vriend.

Ik ben gewoon niet handig met de koppeling, voel niet goed hoe ver ik het pedaal nog ingedrukt heb en dan loeit de motor met optrekken soms heel erg. Ik heb ook al verschillende schoenen geprobeerd, maar echt verschil merk ik niet.

Een parkeergarage ga ik al niet meer in, want toen ik de laatste keer daar was kwam ik stil te staan op de helling en toen raakte ik in paniek en heb heel veel gas gegeven dat het begon te stinken in de auto. Mijn vriend zat er toen bij in en die was heel boos terwijl ik juist heel erg blij was dat ik toch die helling op was gekomen.
quote:ilse95 schreef op 22 september 2014 @ 17:05:

Het is een peugeot 206 benzine en ik heb inderdaad 2x de koppelingsplaat stuk gemaakt zegt mijn vriend.

Ik ben gewoon niet handig met de koppeling, voel niet goed hoe ver ik het pedaal nog ingedrukt heb en dan loeit de motor met optrekken soms heel erg. Ik heb ook al verschillende schoenen geprobeerd, maar echt verschil merk ik niet.

Een parkeergarage ga ik al niet meer in, want toen ik de laatste keer daar was kwam ik stil te staan op de helling en toen raakte ik in paniek en heb heel veel gas gegeven dat het begon te stinken in de auto. Mijn vriend zat er toen bij in en die was heel boos terwijl ik juist heel erg blij was dat ik toch die helling op was gekomen.En heb jij deze kosten vergoed? Ik vind het heel redelijk klinken dat je niet meer in zijn auto mag rijden. Misschien toch nog maar wat lessen nemen ofzo? Of gewoon je eigen auto vernielen uiteraard dat kan niemand je verbieden.
Heb je ook een keer bijgedragen in de onkosten voor een nieuwe koppelingsplaat? Dat zijn de duurste reparaties aan een auto.
Alle reacties Link kopieren
Zelf een auto kopen, doe maar een automaat als je niet kan schakelen. Ik vind het heel redelijk dat je na twee keer zijn auto slopen er niet meer mee mag rijden.



Heb jij de hellingproef niet geleerd?
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven