mag niet rijden in auto van mijn vriend

22-09-2014 16:13 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend laat me niet meer rijden in zijn auto omdat zijn auto nu 2x stuk is geweest nadat ik er vaak in had gereden.

Hij zegt dat ik eerst maar weer rijles moet nemen, maar ik heb pas een klein jaar mijn rijbewijs, dus dat is een domme opmerking van hem.

Mijn vriend heeft een benzine auto en ik heb lessen gehad in een diesel. In het begin viel de motor heel vaak stil waardoor mijn zelfvertrouwen om te rijden daalde tot een dieptepunt.

Nu vind ik dat ik best wel redelijk kan rijden in zijn benzine auto, optrekken en file rijden blijf ik spannend vinden omdat ik nog steeds bang ben dat de motor stil valt. Met een klein beetje gas geven maakt de motor al veel toeren en de koppeling voel ik niet goed en daardoor gaat de auto stuk zegt mijn vriend.

De 2e keer dat de auto stuk ging was toen ik lang in de file stond, steeds een klein stukje opschuiven.

Heeft mijn vriend gelijk dat ik de auto stuk maak?
Alle reacties Link kopieren
Jij rijdt de auto stuk twee keer en je hebt de tweede keer meebetaald? Ik zou ook niet blij van je worden en in mijn auto kwam je niet meer achter het stuur. Ga maar oefenen op je eigen kosten. Of door les te nemen, of door een eigen auto te kopen en in de vernieling te rijden.
Alle reacties Link kopieren
@TO

Kun je niet extra oefenen met zijn auto op een rustig parkeerterrein met vriend naast je? Ik heb de indruk dat je geen feeling met zijn auto hebt. Ik heb pas sinds enkele weken mijn rijbewijs en ik vond het erg wennen om in een andere auto dan mijn lesauto te rijden. Ik rij nu meerdere keren per week met mijn vriend naast me zodat ik zijn/onze auto goed leer kennen.



Je schrijft dat jullie samenwonen. Delen jullie ook de kosten van de auto?
Alle reacties Link kopieren
Handbakjes zijn voor masochistische types die graag onnodig moeilijk doen. Koop een automaat, ben je van alle gezeik verlost.

Moderne automaten zijn sneller, zuiniger en van een goede fabrikant ook nog betrouwbaarder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 22 september 2014 @ 17:28:

Ik heb ook gelest in een diesel en heb onze benzine-auto in het begin ook wel eens af laten slaan. Dat gebeurt de beste chauffeur ook wel eens hoor.

Maar goed, ik heb mijn rijbewijs ook pas een jaar, maar het afslaan gebeurt me bijna nooit meer. Regelmatig rijden is de truc.

Ik kan me trouwens voorstellen dat je door de (al dan niet terechte) opmerkingen van je vriend onzeker in de auto wordt, vooral als hij ernaast zit. Regel dus een eigen auto.



Ja ik liet ook de motor een paar keer afslaan maar daarna leerde ik daarvan. Ik ben niet als een idioot de koppeling om zeep gaan lopen helpen. Liever dat de auto afslaat (ook met hellingproef, je hebt toch gewoon de handrem dus als het misgaat sta je toch gewoon stil?) dan dat hij in rook opgaat.



TO zou mijn auto ook niet meekrijgen. M'n moeders koppelingsplaat was ook kapot en dat grapje kostte 700euro. Ga maar je eigen auto aan gort rijden als je zo bang bent dat de motor afslaat. Afslaan vind ik namelijk geen probleem verder.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is nog heel geduldig geweest. Ik had je al veel eerder uit miijn auto verbannen. Pfff, je kan zo te horen echt niet rijden. Ik kan er gewoon boos om worden als ik er zo over nadenk. Als jij al zo veel moeite hebt met dit soort basisdingen, dan geloof ik nooit dat je goed op de weg en op andere verkeersdeelnemers let. Jij hebt simpelweg je aandacht nog teveel nodig bij de besturing van je auto. Wat mij betreft had jij echt je rijbewijs niet mogen krijgen. Ik hoop dat mijn kinderen jou nooit gaan tegenkomen op straat! Neem ajb je verantwoordelijkheid en ga extra rijlessen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto kreeg je ook niet meer mee.

Je kan gewoon de basis rijtechniek niet.

Dat heeft niets te maken met diesel of benzine.....koop asjeblieft een fiets
Love the life you live
quote:Kurritsj schreef op 22 september 2014 @ 17:42:

[...]



Is er een hellingsproef zonder handrem...?

Ja, alleen met rempedaal.



Schakelen in een diesel is hetzelfde als in een benzineauto.

Opnieuw lessen To. Of automaat gaan rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig echt helemaal in een deuk hier Mijn auto zou je na het eerste hellinkje al niet meer meekrijgen

Ik vind dat je vriend nog engelengeduld met je hebt gehad dat hij je twee keer de koppelingsplaten heeft laten slopen
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:truusperenat schreef op 22 september 2014 @ 17:55:

Ik lig echt helemaal in een deuk hier Mijn auto zou je na het eerste hellinkje al niet meer meekrijgen

Ik vind dat je vriend nog engelengeduld met je hebt gehad dat hij je twee keer de koppelingsplaten heeft laten slopen Ik vind dit dus niet om te lachen, het maakt me gewoon boos dat TO zo de weg opgaat met een auto. Ze kan niet autorijden, dat is gewoon gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Naar wat ik zo lees had ik na de eerste keer de auto al niet meer meegegeven TO. Ik denk dat jouw vriend gelijk heeft. Zijn suggestie om eens rijlessen te nemen (ditmaal in een benzineversie, die zijn er ook) is niet eens zo gek.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan het programma de slechtste chauffeur van Nederland helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:rowe schreef op 22 september 2014 @ 17:58:

[...]

Ik vind dit dus niet om te lachen, het maakt me gewoon boos dat TO zo de weg opgaat met een auto. Ze kan niet autorijden, dat is gewoon gevaarlijk.

Ja, ik word hier ook niet blij van.

Vroeg daarom al of ze verder wel veilig rijdt (voor zover TO dat zelf in kan schatten inderdaad).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:rowe schreef op 22 september 2014 @ 17:58:

[...]





Ik vind dit dus niet om te lachen, het maakt me gewoon boos dat TO zo de weg opgaat met een auto. Ze kan niet autorijden, dat is gewoon gevaarlijk.Daarom is het toch super dat ze de auto van haar vriend niet meer meekrijgt, alleen jammer dat ze zelf niet ziet dat ze niet kan rijden ook al heeft ze dat roze kaartje
Alle reacties Link kopieren
Als je iets stuk maakt, dan ga je toch niet meebetalen. Dan betaal je toch alles zelf?



Echt, ik vind dat je vriend heel geduldig geweest is. Ik vind je erg onredelijk.
I've got nothing to do today but smile.
Zeer terecht dat je er niet meer in mag rijden. Lessen volgen, automaat aanschaffen of een fiets.

Dat je een rijbewijs hebt gehaald zeg... Blij dat je een helling op kwam, stinkend en al.
quote:curlynan schreef op 22 september 2014 @ 17:56: Hoe je het voor elkaar krijgt om de auto 2x stuk te maken snap ik niet, hoeveel gas geef je dan wel niet?! En als je in de file staat gebruik je toch vooral je koppeling...rustig op laten komen en stukje verder rollen. Hoe kan de auto dan kapot gaan?Het is niet het gasgeven dat de auto kapot maakt, het is het rijden met een slepende koppeling, dus de koppeling niet helemaal op laten komen, wat de koppelingsplaten vernielt.
Ik heb ook lessen gehad in een diesel en meteen na mijn rijbewijs in the pocket leerde ik rijden in de benzine auto van m'n vriend. Zoveel moeilijker is dat toch niet? Ik had het al heel snel onder de knie en 3 maanden later kocht ik m'n eigen auto. Nu, anderhalf jaar verder, rijd ik nog beter dan m'n vriend (geeft 'ie zelf toe )



Ik geef je vriend groot gelijk. De duur van een rijbewijs in bezit zegt niets. Dit zijn basistechnieken die je al moest bezitten vóórdat je, je rijbewijs kreeg. In het begin vond ik het ook heel eng als ik op een helling stil moest staan, maar nu rij ik overal fluitend doorheen. Dat zou jij ook moeten doen als je al een jaar in de auto van je vriend rondrijdt. Misschien zijn een aantal extra lessen in een benzine auto zo gek nog niet..
quote:mittie schreef op 22 september 2014 @ 17:30:

[...]





Vind je? Ik leen standaard de auto van mijn vriend als ik moet werken in het weekend. We wonen wel samen.. maakt dat het anders?

Inderdaad koop zelf een autotje! Het is voor beide niet fijn als hier geregeld ruzie door komt.

Er zijn echt toffe autotjes voor 500! Moet je wel het geld hebben natuurlijk.Nee, dat maakt niet uit of je samen woont. Je bent met 2, dus heb je 2 auto's nodig. Hoe kan hij anders in 't weekend 'ns weg als jij zijn auto mee hebt?
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat je in een relatie alles moet delen. Dus ook de auto!!

Maar goed, anderzijds is dit zijn wens, en zijn auto, dus zal je echt zelf een auto moeten kopen, of een serieus gesprek aan gaan.. maar vergeet niet, dat hij mag bepalen...
quote:nbk schreef op 22 september 2014 @ 17:24:

[...]



Een Tesla heeft geen koppeling....Nou dan moet TO een Tesla kopen
Duizenden mensen lessen in een diesel auto en stappen dan direct in een benzine over zonder dat de garages overspoeld worden door kapotte benzine auto's die gesloopt zijn door net geslaagden. Dat zou dus geen reden moeten zijn om jou niet in de auto te laten rijden of te eisen dat je in een benzine auto nog eens zou moeten gaan lessen.

Een benzine auto slaat naar mijn ervaring net even iets sneller af dan een diesel, reageert wat gevoeliger. Maar heel anders rijden? Nee...



En iedereen loopt in het begin toch een beetje te trutten? Ik kan mij niet voorstellen dat de auto daar direct van kapot gaat. Ik vind de reactie van je vriend dan ook overdreven dat alleen door jouw onervaren rijden de auto kapot gaat. Tenzij dit onomstotelijk bewezen is...



Maar goed, het is wel zijn auto en hij bepaalt natuurlijk. Daar kan je niet omheen.
quote:robert222 schreef op 22 september 2014 @ 18:17:

ik vind dat je in een relatie alles moet delen. Dus ook de auto!!



Ook je telefoon, ipad, laptop? Ook je klopboor, je slijpmachine? Ook je supersportmotor, je lichtgewicht racefiets?





TO kreeg van mij hulp bij het zoeken van een eigen autootje, en dan daarin persoonlijke rijles, niet in mijn auto.
quote:rocky2008 schreef op 22 september 2014 @ 18:18:Ik vind de reactie van je vriend dan ook overdreven dat alleen door jouw onervaren rijden de auto kapot gaat. Tenzij dit onomstotelijk bewezen is...

Als jij er een keer naast zit, en je ziet haar een helling 'nemen' met rook, en je ruikt een brandlucht, omdat zij de koppeling misbruikt, en daarna zijn de koppelingsplaten verbrand, terwijl met jouzelf achter het stuur nog nooit die brandlucht is ontstaan, dan acht je het nog onwaarschijnlijk dat zij die koppelingsplaten in de vernieling heeft geholpen?

De eerste keer ok, maar een tweede keer, dan zou ik er ook echt wel klaar mee zijn. Al zou ik na die eerste keer wel even wat verkeersles geven om een tweede keer te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Of koop een fiets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven