merk gezocht van duitse pannen in pastelkleuren....

04-03-2014 21:54 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,



op een avondwandeling in Alkmaar heb ik in een "kookwinkel" (weet geen adres) prachtige pannen en ovenschalen gezien in zachte kleuren (roze, blauw, groen en binnenin gebroken wit) De winkel was natuurlijk dicht en ik heb niet op de naam gelet. Merk van de pannen opgeschreven maar ondertussen kwijtgeraakt...... Het was een duits merk.... beetje retro qua uitzicht. Kan iemand helpen?

alvast bedankt!!

knolselder
not all who wander are lost
Wauw, ik vind ze echt heel, héééééééél lelijk.
quote:zoembaya schreef op 05 maart 2014 @ 17:37:

Wauw, ik vind ze echt heel, héééééééél lelijk.

Ik speel niet meer met jou



Mooi! Ik denk dat ik ze ook wil, zoals het halve forum inmiddels..
quote:Lebowski schreef op 05 maart 2014 @ 17:44:

[...]



Ik speel niet meer met jou



Mooi! Ik denk dat ik ze ook wil, zoals het halve forum inmiddels..Mooooooie pannen!
Ik zie nu de Creusetjes. Die wil ik.
quote:zoembaya schreef op 05 maart 2014 @ 17:48:

[...]

Mooooooie pannen!



Ja joh, je had gewoon je bril niet op bij het kijken



Ben jij misschien meer van de Appolia? (Voor de lasange!)



(Ik vind die plum mooi, maar die plakt niet)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 05 maart 2014 @ 17:56:

[...]





Ja joh, je had gewoon je bril niet op bij het kijken



Ben jij misschien meer van de Appolia? (Voor de lasange!)

[afbeelding]

(Ik vind die plum mooi, maar die plakt niet)Dat rand vind ik niet mooi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Plum??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 05 maart 2014 @ 18:02:

Plum??

Ja, da's de kleur!

Volgens mij zag ik ze in de winkel zonder die geschulpte rand, en anders heb ik daar in mijn hebberigheid gewoon overheen gekeken (die paarse kleur vind ik echt heel mooi)
Die pannen zijn zeker niet geschikt voor de keramische plaat of wel? Op een gastoestel ziet het er ook veel leuker uit. Good old days...

Mèèèn, ik word de laatste dagen helemaal nostalgisch door dit soort topics, dat het gewoon pijn doet! Oké, dat is dan ook de betekenis van dat woord, maar echt, niet normaal...
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 05 maart 2014 @ 19:24:

Die pannen zijn zeker niet geschikt voor de keramische plaat of wel? Op een gastoestel ziet het er ook veel leuker uit. Good old days...

Mèèèn, ik word de laatste dagen helemaal nostalgisch door dit soort topics, dat het gewoon pijn doet! Oké, dat is dan ook de betekenis van dat woord, maar echt, niet normaal...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Aaaaaahhhhh...ik vind die smiley's lief Nouschi!

En ik had NYC gewoon verwacht in dit topic dit past wel weer in mijn "te duur, maar oh zo mooi voor in huis"-topic! Nu nog even een winkel vinden die deze pannen heeft. Ik wil een braadpan! Zo'n ding dat jaren meegaat en ik daarna aan mijn dochter door geef als ik dood ga een pan als familie-erfstuk! Degene die ik wil is in lavendelblauw....zucht...en dan nog een roze ovenschaal erbij!
Ik vind die smiley ook echt heel lief, dank je! En uiteraard was ik te verwachten in dit topic



Hij past inderdaad goed in jouw topic 'te duur maar oh zo mooi'. Maar hé, ik kijk om mij heen en zie ineens een héél groot voordeel: ik vind mijn vanillekleurige keuken die hier al in zat ineens niet meer zo erg. Kijk, en wat zijn dan een paar pannen... als je eerst nog een keukenverbouwing aan het overwegen was!
Hier ook een vanillekleurige keuken! En daar staan pastelkleuren echt perfect bij idd! Alleen vind ik mijn keuken wel heel mooi, maar te klein. Daar verbeterd een pan weinig aan helaas



Vraag me wel af of die pan die ik op het oog heb ook echt een braadpan is. Die heb ik nog nodig, maar volgens mij zijn het gewone pannen. Of zit daar geen verschil in eigenlijk? Ik zoek dus iets waar ik kip in kan braden bv of bouf bourguignon kan maken
Alle reacties Link kopieren
Zou ik voor zoiets gaan DH.



Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maar maar maar......die is lelijk ik wil geen le creuset. Zeker niet voor dat geld. Dan wil ik wel een mooie pan
Ik vind die wel leuk, Nouschi!
Btw, braadpan van 28cm kost van le creuset 255 euro! In nog geen 255 jaar! nee, zo graag kook ik niet dat ik dat eraan uit geef.
Alle reacties Link kopieren
Up.



Voor de liefhebber, ter leering ende vermaeck:



Ik ben intussen in het bezit van niet één, maar twee Riess artikelen!



http://www.riess.nl/shop/ ... lpan-roze-12-cm-05-liter/



De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Leuk, Evy! Ik heb inmiddels de lavendelkleurige omeletpan!
Vandaag heb ik, helemaal verliefd geworden door dit topic, pannen van Riess gekocht.

Omdat ze in Nederland zo duur zijn ben ik eens gaan googelen en via deze site zijn ze (zelfs met verzendkosten) een stuk goedkoper dan in Nederland. Ik heb er wel een paar tegelijk gekocht, de verzendkosten voor 1 pan zijn wel teveel.

Voor iedereen die deze pannen ook zo graag wil is het misschien ook een tip:

http://www.emaille24.de/kochen-und-braten/kochtoepfe



(wel even doorscrollen, want niet alle pannen zijn mooi )
anoniem_197570 wijzigde dit bericht op 20-07-2014 21:46
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:NYC schreef op 17 juli 2014 @ 20:31:

Leuk, Evy! Ik heb inmiddels de lavendelkleurige omeletpan!



Ik heb de gele! Oh nee, is een eierpan hmm En een roze schenkpannetje.

En nu even kijken op de link die net is gepost
Alle reacties Link kopieren
Ja, twee roze ovenschalen en een super grote groene soeppan in mijn bezit, met dank aan dit topic. In het echt zijn ze net zo mooi. Link klinkt goed, wil de set nog wel uitbreiden... Veel goedkoper?
quote:liefpief schreef op 20 juli 2014 @ 21:44:

Ja, twee roze ovenschalen en een super grote groene soeppan in mijn bezit, met dank aan dit topic. In het echt zijn ze net zo mooi. Link klinkt goed, wil de set nog wel uitbreiden... Veel goedkoper?



Ja scheelt een stuk, maar de verzendkosten naar Nederland zijn 15 euro, dus het heeft alleen zin als je een paar pannen koopt denk ik.

(ik was voor 5 pannen, maten 16 t/m 22 cm en 1 steelpan in totaal 160 euro kwijt inclusief verzendkosten. Bij een Nederlandse online shop zou ik voor de pannen alleen al 200 euro kwijt zijn)



Maar misschien willen mensen ook wel samen pannen kopen, dat zou een hoop schelen.
Alle reacties Link kopieren
Riess kan dus ook HEEL lelijk zijn, haha. Maar ook hier weer mooie pannen gezien! Dat maakt koken nog leuker. Nog niet nr verzendkosten gekeken...
Alle reacties Link kopieren
Jammer genoeg heb ik nog nooit een pan of ovenschaal gemist! Vriendlief keek me heel vreemd aan toen ik verliefd naar m'n pannenset keek! Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven