mijn man denkt dat hij in een hotel woont

24-07-2011 19:31 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames (en enkele heer)



Ik heb een probleem waar denk ik heel veel vrouwen last van hebben. Mijn man doet niks in het huishouden. Ter info we werken beide 40 uur maar manlief probeert daarnaast nog een webwinkel op te starten. Ik werk wisseldiensten in de zorg en mijn man dagdiensten. Nou ga ik niet allemaal opnoemen wat ik allemaal doe want de meeste vrouwen kunnen dit zelf wel bedenken. Ik kan beter opnoemen wat hij doet. De computer maken, sporadisch een boodschap en hij maakt elke dag koffie voor mij en ik...ik doe de rest tot aan de garage opruimen, auto keuren,zijn kleren klaarleggen aan toe. Daarnaast creëert hij werk door zijn rommel niet op te ruimen, lege flessen terug in de koelkast, vuilniszak in de tuin zetten, lege wcrolletjes op de grond in de wc ed.

Gesprekken hierover (op een rustig moment) helpen voor twee dagen en dan beginnen we weer van voren af aan. Vragen of hij wat wil doen eindigen steenvast in tranen (bij mij) en een schreeuwpartij (bij hem). Ik snap datik twee opties heb,maar beide kan ik me niet in vinden. Accepteren of de strijd aan blijven gaan. Ik ben zo kwaad op mijn schoonmoeder omdat zij hem zijn hele leven vertroeteld heeft tot en met en nu mag ik de huissloof zijn. Anyway dit begintme zo de keel uit te hangen dat ik in staat ben om te vertrekken,maar ja ik hou zielsveel van hem en weggaan om zoiets als het huishouden....... accepteren en eeuwigzijn zooi opruimen zie ik ook niet zitten. Niet koken ofzo helpt niet want dan eet ie gewoon niet! Wie herkent dit en heeft er een goed idee over. Ik ben echt serieus met mijn vraag, want ik ben dit kleuter gedrag (kwaad worden omdat je ergensgeen zin in hebt) spuugzat.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het maar al te goed. Wat is precies het excuus van jouw man om niks te doen? Vindt ie het niet nodig? Hij heeft het druk(ker dan jij)? Hij ziet niet wat er moet gebeuren?



In elk geval: wij hebben een lijstje gemaakt met taken die moeten gebeuren. Daarna onderhandeld over hoe vaak dit moet (man vindt bijv. eens in de maand beddengoed verschonen voldoende; ik wil elke week; komen we uit op eens in de 14 dagen.

Daarna hebben we de taken verdeeld met de dag van de week erbij. Zo ontstaan er heel heldere afspraken waar je het samen over eens bent en waarnaar je kunt terugverwijzen. Voor ons werkt dit heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Thanx dit had ik even nodig. Heftig maarwel terrecht. Voordat wij trouwden deed hij veel meer inhet huishouden tot 2 jaar geleden.ik was toen een paar maanden werkloos en heb hem toen (stom stom) verwend. Dat deed ik natuurlijk ook uit eigenbelang. Je bent immers niet de hele dag aan het solliciteren en hij gaat vroeg de deur uit 0700 en komt er laat weer in 1930. En als ik dan de hele dag thuis zat tja dan ging ik poetsen ed. Nu krijg ik dat dus nietmeer teruggedraaid. Kleren klaarleggen ben ikzelf gaan doen in detijd dat ik thuis zat. Hij ging dan douchen en dan pakte ik zijn kleren....



Verhelderend...ik heb het zelf laten gebeuren.



Dat ik eindig met dat ik van hem hou is om aan te geven dat het niet alleenmaar slecht en ongelukkig is. We lachen iedre dag, kunnen nog steeds goed sexen en vechten elkaar niet de tent uit (zowel thuis als op vakantie )

We zijn 8 jaar samenwaarvan 4 getrouwd. Weggaankan altijd nog maar ik ben van mening dat je datniet diet zonder voorje relatie te vechten.
@worldtraveler : meteen ophouden met koken en al helemaal zijn kleren klaarleggen!



ik begrijp je wel heel goed, mijn ex (niet die ene over wie nu een topic loopt, maar degene ervoor) was ook zo gruwelijk verwend door z'n moeder, dat je hem zelfs moest vertellen wanneer hij moest douchen en schone kleding aantrekken. het enige dat echt hielp, was hem af en toe compleet teruggooien op zichzelf.

ik ben toen uiteindelijk een tijdje ergens anders gaan wonen en toen leerde hij wel voor zichzelf zorgen (is jouw man meteen uit huis bij jou ingetrokken? of heeft hij ooit wel op zichzelf gewoond?).

als je allebei 40 uur werkt, zou een werkster ook de oplossing kunnen zijn, die jullie dan samen betalen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen reacties gelezen. Maar je doet het jezelf aan hoor. Jij hebt vanaf begin af aan alles op je genomen omdat hij het schijnbaar niet deed. Nu doe je het al een hele tijd en ben je het zat. Begrijpelijk, maar je moet hem niet de schuld geven maar jezelf.



Als jij wilt dat dit stopt begin je met een goed gesprek zonder tranen en geschreeuw. Vervolgens maak je een lijst waarop je in overleg taken verdeeld. En dan niet zijn taken gaan uitvoeren, ook al bakt hij er niks van, zijn taken zijn zijn taken. Ook geen commentaar geven op hetgeen wat hij doet, laat het hem op zijn manier doen, ook al is dat anders dan jouw manier.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
Een weeksxhema opzetten met namen en tijd erbij wie wat doet. Maandag afwassen, man om 1830 uur. Verder de kids er ook bij betrekken. En in het gesprek hierover zeggen dat je zijn hulp nodig hebt, omdat jij het niet alleen kan.

Dat klinkt anders dan, jij doet niks!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 24 juli 2011 @ 19:50:

[...]





Wat een onzin. Een relatie bestaat toch niet alleen maar uit het huishouden? Of die van jou wel?



Nee maar mijn relatie (niet samenwonend) is wel goed omdat we over alles kunnen communiceren.



Als ik daar ben, doe ik met alle plezier de strijk en kook ik terwijl hij werkt. Zelf werkzoekend momenteel.

Als hij vrij is krijg ik een topontbijtje, een lekkere maaltijd of repareert hij iets in mijn huis waar ik het gereedschap niet voor heb.

Het is iig geen 1richtingsverkeer en daar lijkt het bij het hotel dat TO haar partner biedt wel op.
Gaan latten of het huis in 2 delen verdelen.

Nu heb je de rol van zijn moeder overgenomen, lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
Is er geld voor een huishoudster? Dat scheelt al een hoop ergernis.



Daarnaast wat mijn voorgangers ook al zeggen, waarom run jij in hemelsnaam dit hotel voor hem??

De eerste man waarmee ik ging samenwonen vertoonde dit soort trekjes ook, binnen een half jaar was er een schoonmaakrooster, klussenprogramma en had ik hem 'geleerd' hoe de wasmachine werkte hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het is te makkelijk om te zeggen 'gewoon stoppen met verwennen'. Ja, misschien verwent TO te veel, kleding klaarleggen is natuurlijk niet nodig. Dan loopt hij maar lekker in smerige onderbroeken rond (ook niet leuk voor jezelf trouwens, maar okee). Maar er zijn als je samenwoont te veel gezamenlijke dingen.



Gewoon de boel maar de boel laten totdat manlief eindelijk eens initiatief gaat nemen, zou hier leiden tot: nooit meer schone kleding, een lege koelkast, een beschimmeld bed en ongedierte all over the place. Dus dat is niet altijd de juiste maatregel...
Alle reacties Link kopieren
TO: wel herkenbaar dat het erin sluipt. Bij ons is het erin geslopen tijdens mij zwangerschapsverlof. Ik was toch thuis, dus deed bijna alles. Vond (en vind) het heel lastig terug te draaien. Maae kleding klaar leggen doe ik echt niet! En wat niet in de wasmand zit wordt niet gewassen. Ik kan me er ook niet aan storen als kleding vervolgens een week lang op de grond van de slaapkamer ligt. Jammer dan....
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 24 juli 2011 @ 19:57:





Gewoon de boel maar de boel laten totdat manlief eindelijk eens initiatief gaat nemen, zou hier leiden tot: nooit meer schone kleding, een lege koelkast, een beschimmeld bed en ongedierte all over the place. Dus dat is niet altijd de juiste maatregel...

Echt???

Mijn god, daar schrik ik echt van
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ga eens lekker 3 week op vakantie! Jij lekker ontspannen en hij leert wat er bij een huishouden komt kijken.



En stel hem verantwoordelijk voor bepaalde dingen.

Wat hij zelf moet bij houden.

Vuilnisbakken, containers en bij de wc. Ik noem maar wat.

Succes en het is idd wat kinder achtig.



Ik werk 32 uur soms meer. in de zorg met wisseldiensten

Mijn vriend meer als 40 in de horeca.

Mijn vriend doet de vuilnis, tuin, auto's en kan hem bijv. vragen of hij eens wil stofzuigen in deze week.

Beter iets van niets!

En af en toe heeft hij een opruim bui. Dan wordt de schuur grondig op geruimt.

Vind het ook niet geweldig. Huishouden is ook niet mijn hobby!
Alle reacties Link kopieren
Eens met je laatste post Aureel, ik snap dat ook nooit zo goed. Stoppen met alles doen voor je man, koken, wassen, strijken, poetsen. Kom op zeg, je houdt van elkaar, dan hoef je toch niet gelijk van het ene uiterste in het andere uiterste te gaan?



Gewoon afspraken maken. De 1 doet dit, de ander dat. Soms is het leven zo simpel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 24 juli 2011 @ 19:50:

[...]





Wat een onzin. Een relatie bestaat toch niet alleen maar uit het huishouden? Of die van jou wel?Zo een onzin vind ik het niet. Het komt elke week weer terug... sterker nog elke dag. Als je man als een luie donder op de bank hangt terwijl jij de boel aankant maakt na een dag buiten de deur werken en hij dan 's avond tegen je aan wil komen liggen is de lol er wel vanaf. Het beïnvloedt toch het gevoel van betrokkenheid, gelijkwaardigheid binnen je relatie.
Alle reacties Link kopieren
En kleding klaar leggen..NIET DOEN! gooi alle foute kleding weg. En onder tussen moet hij toch wel weten wat bij elkaar kan?!



En als hij es een t shirt aan wil met deze regen, moet hij toch lekker zelf weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:worldtraveler81 schreef op 24 juli 2011 @ 19:31:

Ik ben zo kwaad op mijn schoonmoeder omdat zij hem zijn hele leven vertroeteld heeft tot en met en nu mag ik de huissloof zijn. .Da's nogal zinloos. Je man is volwassen dus hij kan zich niet achter zijn opvoeding verschuilen, en jij kan evenmin je schoonmoeder aansprakelijk houden voor de laksigheid van een andere volwassene. Mijn schoonmoeder is ook zo'n schat van een mens dat mijn man (en mij ) volledig in de watten legt als we daar zijn, maar mijn man weet toch echt zelf de stofzuiger wel te vinden, en de strijkplank, en de wasmachine, en de weg naar de supermarkt. (Eigenlijk doet hij vaak meer dan ik in het huishouden )
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariejan schreef op 24 juli 2011 @ 19:50:

"Mijn man denkt dat hij in een hotel woont"



Dat snap ik. Zo te lezen is de service rete goed.



Als jij stopt met faciliteren, dan woon hij niet meer in een hotel.
Alle reacties Link kopieren
De enige problemen die mijn vriend en ik hadden waren over schoonmaken, we werkten ook allebei 40 uur in de week. Wij hebben een werkster genomen, 1x in de week, ons probleem was opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 24 juli 2011 @ 19:59:

[...]



Echt???

Mijn god, daar schrik ik echt van



Ik ook, toen ik voor het eerst bij hem was.



Maar al is mijn schat niet de schoonste, hij is wel van het overleggen en communiceren, en water bij de wijn doen. En hij laat zich goed sturen
Alle reacties Link kopieren
quote:worldtraveler81 schreef op 24 juli 2011 @ 19:53:

Thanx dit had ik even nodig. Heftig maarwel terrecht. Voordat wij trouwden deed hij veel meer inhet huishouden tot 2 jaar geleden.ik was toen een paar maanden werkloos en heb hem toen (stom stom) verwend. Dat deed ik natuurlijk ook uit eigenbelang. Je bent immers niet de hele dag aan het solliciteren en hij gaat vroeg de deur uit 0700 en komt er laat weer in 1930. En als ik dan de hele dag thuis zat tja dan ging ik poetsen ed. Nu krijg ik dat dus nietmeer teruggedraaid. Kleren klaarleggen ben ikzelf gaan doen in detijd dat ik thuis zat. Hij ging dan douchen en dan pakte ik zijn kleren....



Verhelderend...ik heb het zelf laten gebeuren.



Dat ik eindig met dat ik van hem hou is om aan te geven dat het niet alleenmaar slecht en ongelukkig is. We lachen iedre dag, kunnen nog steeds goed sexen en vechten elkaar niet de tent uit (zowel thuis als op vakantie )

We zijn 8 jaar samenwaarvan 4 getrouwd. Weggaankan altijd nog maar ik ben van mening dat je datniet diet zonder voorje relatie te vechten.Ik snap best dat hij lacht. Als een kind in een snoepwinkel...
Alle reacties Link kopieren
Oke ik heb hem.... ik ben zelf degene die het zo lekker gemakkelijk voor hem maakt...

Thanx voor de reacties.



Relatietherapie of uit elkaar gaan vind ik wat rigoureus.

Alles in 1 stoppen ook,omdat als ik zo jullie reacties lees zelf (mede) de veroorzaker ben. (Diep in mijn hart dacht ik dat al)



Ik ga gewoon beginnen met steeds iets minder te doen, kijken voor de optie huishoudster en op een rustig moment het onderwerp nog eens aansnijden. Ik snap ook wel dat mannen zich afsluiten als je er voor de 100ste keer over begint.

Julie reacties zijn in ieder geval verhelderend.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er niet alleen over beginnen, je moet het ook inzichtelijk maken. Heel kinderachtig dat rooster op de koelkast, maar het werkte wel. Na een tijdje was het gewoonte voor ons allebei om even te bespreken wat er moest gebeuren en ging het meer vanzelf.

Het is, vrees ik, ook een behoorlijke vrouwenkwaal om eerst te mopperen, dan het werk zelf maar te doen en vervolgens weer te mopperen. Of, nog erger, datgene wat hij dan doet af te kraken of zelf over te doen. Ik kan je vertellen, dat werkt dus ook niet!!!
Alle reacties Link kopieren
@TO

Vindt jouw man het wel belangrijk dat jij de boel zo schoonhoudt, of mag het van hem best minder?
Alle reacties Link kopieren
@mariejan.. briljante opmerking
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 24 juli 2011 @ 20:01:

[...]



Zo een onzin vind ik het niet. Het komt elke week weer terug... sterker nog elke dag. Als je man als een luie donder op de bank hangt terwijl jij de boel aankant maakt na een dag buiten de deur werken en hij dan 's avond tegen je aan wil komen liggen is de lol er wel vanaf. Het beïnvloedt toch het gevoel van betrokkenheid, gelijkwaardigheid binnen je relatie.



Het is zeker een niet onbelangrijk deel van een relatie, daar weet ik alles van. Maar om te roepen dat je niet begrijpt waarom je dan nog van iemand houdt, vind ik belachelijk.



Dat is relevant als iemand aan alle kanten mishandeld wordt, maar 'ik hou zoveel van hem.' Ja, dán snap ik die reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven