mijn pup en kabels

20-12-2012 11:45 18 berichten
Hallo,



Mijn pup heeft zonet de oplaadkabel van de laptop doorgebeten, terwijl de laptop aan het opladen was en er dus stroom op stond. Ik was even de kamer uit.



Er lijkt niks met haar te zijn, ik heb niet het idee dat ze een schok heeft gehad oid. Ze ligt nu heerlijk te slapen.



Weet iemand of dat schadelijk en in hoeverre, ook al lijkt er niks aan de hand?
Heerlijk toch puppy"s.. die van mij vond het ooit nodig om internetsnoer door te kauwen. Het is meer een teken dat ze meer aandacht willen en dat jij achter de laptop weg moet en met haar bezig moet zijn.

Zie het als een stille hint.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het niet schadelijk hoor; hier heeft hond zowat alle kabels/snoertjes al eens doorgeknaagd en heeft er niks aan over gehouden.
Als ze al een opdonder heeft gehad dan is de kans dat ze nog een keer doet niet groot. Kan geen kwaad, zou wel voor het eerste jaar in ieder geval een verzekeringetje afsluiten want ze vreten wat rare dingen weg en schijterij ligt om de hoek dus ook de rekening voor de dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
Gooi wat zout op de kabels, dan vind ze het vies.



Maar als jij niet aan haar ziet zal het allemaal wel meevallen.
Afstandsbedieningen, telefoons, een stoel, pennen, je enkels,die tandjes moeten toch uitgeprobeerd worden, Geef hem iets te knagen wat wel mag en zorg dat je het kauwstaafje weg haalt als er nog 4 cm over is want anders stikken ze er weer in.
Alle reacties Link kopieren
Als ze niet meer kan poepen of er erg bij piept, wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond heeft dit toen ook wel vaker gedaan.

Volgens mij kan het weinig kwaad.



Wat dit kan voorkomen zorg dat hij voldoende interessante dingen voor hem heeft om in te bijten. verschillende botjes en speelgoedjes.
/
Bedankt voor de reacties.



Ze heeft veel speelgoed, en veel bijt dingen. Behalve die laptopkabel heeft ze ook de oplader van mn mobiele telefoon, de hoek van een kast, stoelpoten en andere dingen kapot geknaagd. Het leek alleen zo'n stuk minder te zijn geworden! Het "enige" waar ze nog in bijt zijn losse dingen die op de vloer liggen, als er bijvoorbeeld een pen van de tafel is gevallen ofzo. Ze hapt niet meet naar handen en je benen als je voorbij loopt, die fase en bijtdrang leken eigelijk bijna over te zijn.



Ik loop veel met haar en speel veel met haar. Volgens mij vind ze het object waar ze op dat moment in bijt gewoon machtig interessant.



Nou ja, maar ff naar de winkel vanmiddag voor een nieuwe laptop lader.
Tis een fase, op een gegeven begrijpen ze dat niet alles tussen hun kaken mogen vermorzelen maar ja, het kost wel wat. Elke hond die ik heb gehad heb ik geleerd dat ze niet op de bank mogen liggen maar als ik niet thuis ben is dat de lekkerste plek van het huis. Ik ben er mee gestopt, als je kinderen en/of huisdieren hebt kun je je maar beter niet teveel gaan hechten aan je interieur.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er natuurlijk ook voor zorgen dat je hondje er niet bij kan, kabelgootje bijvoorbeeld waar mogelijk, adaptersnoertjes zo ver mogelijk bij haar vandaan houden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 december 2012 @ 12:01:

Inderdaad , geef 'm iets waarop hij wel mag kauwen. Ik heb de pup van mij zusje ( die een paar maanden bij mij gewoond heeft , de pup dan, niet mijn zusje ) geleerd dat hij op plastic flessen mag kauwen , buiten zijn speeltjes om. Dat was genoeg om zijn kauwgedrag op andere zaken af te leren.



Hij dacht dat hij ondeugend was door op plastic flessen te kauwen en daardoor liet hij al het andere wat niet mocht gewoon liggen. Frappant is dus dat hij dit zijn hele leven is blijven doen, spelen met plastic flessen. en helemaal leuk is dat de 2e hond van mijn zusje dit gedrag overgenomen heeft.Waarom op plastic laten kauwen? Niet heel verwonderlijk dat de hond dit de rest van zijn leven gaat doen. Plastic kan behoorlijk schadelijk zijn, of kreeg hij die flessen niet kapot?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat bijt ook op alle kabels als hij de kans krijgt. Aan speeltjes ook geen gebrek, kabels zijn gewoon te leuke touwtjes. Ik heb nu training aid gekocht, dat is een spray die honden en katten erg vies vinden, daarmee heb ik de grootste bossen kabels in gesprayd en andere dingen waar hij niet aan mag (gordijnen en galajurken waar hij in wil hangen, behang wat hij los trekt) en over het algemeen werkt het perfect.
Waar kun je dat training aid kopen, neintje?



En gala jurken..wat zonde. Zou ik ook erger vinden dan kapotte kabels haha.
Alle reacties Link kopieren
Koop zo'n Kong vinden ze echt geweldig en houdt ze even bezig! ( bv smeerkaas of iets indoen waar ze een tijdje mee bezig zijn)



Pups blijven dit wel doen als je niet oplet ( heb 3 nieuwe kabels moete kopen hihi)



Over een paar maandjes doen ze dit niet meer ( als je ze goed foei leert :P ) en afleiding geeft.

Mischien je pup op schoot nemen totdat ze dit geleerd heeft en dan een botje geven waar ze op kan knauwen

tot die tijd niet zonder toezicht alleen laten dus in de bench en de kabels goed in de gaten houden
Alle reacties Link kopieren
op een laptopkabel zit (na de adapter) maar 19 volt, dat voelt ie niet of nauwelijks, pakt ie de kabel vóór de adapter is het levensgevaarlijk.
Die hond inmiddels ruim 2 jaar.

In welke stoffige hoek kwam je dit topic tegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven