plafondventilator?

21-07-2014 10:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar koop je er eentje?Liefst niet duurder dan 50 euro en met verlichting

Heeft het genoeg effect?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een boven mijn bed en vind het heerlijk. Ooit eens gekocht bij een bouwmarkt.



Ik weet niet wat een goede plafondventilator tegenwoordig kost.



Welk effect wil je bereiken?
Gooooooooooooooooooooogle!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er erg blij mee, maar...... ¤50,-? Misschien op marktplaats? Die van ons komt van een lampenzaak. Geloof dat we er ¤180,- voor betaald hebben.
Ik heb er eentje boven mijn bed en vind het heerlijk. Geen idee wat 't heeft gekost, want ik heb 'm al bijna 20 jaar. Zoek dus beter 'n mooie/goeie dan persé een goedkope, want je kunt er jaren mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Gamma, met of zonder verlichting
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik had er ooit een in de woonkamer maar ik kreeg er het laz... van dat alles wegwaaide, ook de inhoud van de asbak. Met verlichting vind ik een beetje Tokkie.
verba volant, scripta manent.
Met verlichting vind ik spuuglelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik bij de karwei 39,- euro met verlichting en een slag groter voor 69 met verlichting
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje in mijn woonkamer, uit de bouwmarkt, was misschien 40 euro ofzo. Hangt er inmiddels vijf jaar.



Doet het prima.
Alle reacties Link kopieren
https://www.karwei.nl/ass ... tilator%2ffh_item_type%3d{product}%26fh_refview%3dsearch%26fh_lister_pos%3d5%26fh_eds%3d%25C3%259F%26fh_secondid%3db_product_b021772578
Alle reacties Link kopieren
..



Sorry verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je de ventilator en de verlichting apart van elkaar wilt kunnen gebruiken KAN het zijn dat er een elektriciteitsdraad bijgetrokken moet worden.



Dat geluk had ik 2 jaar geleden in de slaapkamer.

Daar zat alleen een nul en een schakeldraad, voor de ventilator heb je dan een fase draad nodig.



Overigens, ik heb er één in de woonkamer en één boven mijn bed en ben er erg blij mee.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een in de slaapkamer. Ik vind het vreselijk lelijke gedrochten, zeker die uit het goedkopere segment, maar oh wat is het heerlijk wanneer het warm is.

Wij hebben er een van de Gamma, geloof dat hij 100 euro was, en met verlichting.

Ik kan die van ons zo niet vinden op de website maar hij lijkt op deze van Jan de Bouvrie



Ik heb ongeveer zoiets:



Alle reacties Link kopieren
In je slaapkamer kan best met verlichting, als je er tegen aan wil kijken. In de woonkamer vind ik het met of zonder verlichting gewoon niet om aan te zien. Dus hebben we gewoon een USB ventilator in het stopcontact en als we die niet nodig hebben, gaat ie de la weer in.
Alle reacties Link kopieren
hangen vaak 2 touwtjes aan: 1 voor de lamp en 1 voor de motor.



Dan kun je gewoon 1 schakelaar op de muur gebruiken om hem in te schakelen. Gedurende bijna het hele jaar staat de motor uit. Wordt het dan eens warm, dan zet je met de schakelaar op de muur de lamp aan en daarna met het touwtje de motor aan.



Naar keuze zet je dan het licht weer uit met het andere touwtje.



De kans dat er op 1 lichtpunt dubbele bedrading ligt, is niet zo heel groot.
Alle reacties Link kopieren
Oeh lelijk



Dan zweet ik nog liever de pan uit.
Ja en?
Wij hebben hem naast bed staan (zo'n losse), ik vind ze foeilelijk dus zou hem nooit boven mijn bed hangen.
Geef liever iets meer geld uit aan een goede ( geruisloze) ventilator.



Het zijn gedrochten, maar er zijn ook minder lelijke gedrochten verkrijgbaar. Ik heb zelf ventilatoren van het merk Westinghouse. Deze zijn geruisloos en nog redelijk toonbaar. Kost wel wat maar ik heb er enorm veel plezier van.







Deze heb ik, 180 euro bij Hornbach







En deze wil ik er nog bij hebben, ietsje duurder maar wel aardig om te zien.
wij hebben er 1 voor een paar tientjes van MP en ik vind het heerlijk! Een lekker windje, geen vliegen en lekker slapen op dat monotone geluid.

Lelijk...ach lig toch met m'n ogen dicht.
Ik heb er 1 van de hornbach, geen idee meer wat die gekost heeft. Het is er 1 met 5 bladen, die je om kan draaien. Ene kant is zwart, andere kant donkerblauw. Ik heb er een afstandsbediening bij gekocht ook. Zit een extra stukje tussen nu, waar die afstandsbediening op werkt. De spotjes kunnen daarmee ook aan en uit. Ik vind het een heerlijk ding! Lelijk vind ik wel meevallen. Ik vergeet alleen vaak dat ik hem heb haha! Zit ik te puffen in de kamer en staat hij uit
Die kun je gewoon bij de Leenbakker, Kwantum, Hornbach enzo kopen. Mijn broertje heeft er 2 en ze zijn wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n ding gekocht en had een vraagje over het plaatsen, ik heb de optie tussen strak tegen het plafond of iets lager met een verlengstuk echter wordt er niet gerept over het verschil in werking, of maakt het niet veel uit en is het alleen optisch een verschil?
Alle reacties Link kopieren
quote:valparaiso schreef op 21 juli 2014 @ 16:50:

Ik heb zo'n ding gekocht en had een vraagje over het plaatsen, ik heb de optie tussen strak tegen het plafond of iets lager met een verlengstuk echter wordt er niet gerept over het verschil in werking, of maakt het niet veel uit en is het alleen optisch een verschil?



fstand tussen ventilator en plafond: bevindt de ventilator zich te kort op het plafond, dan wordt de luchtstroom gehinderd. Om deze reden heeft het vrijwel altijd nut de ventilator te monteren onderaan een stang; zogenaamde “plafondknuffelaars” hebben een inherent nadeel.

Afstand tussen ventilator en bewoners: Hoe dichter de plafondventilator zich bij de bewoners bevindt, hoe groter het waargenomen effect. Wederom een reden om de ventilator niet te dicht op het plafond te monteren. Hang de ventilator ook weer niet te laag, omdat dan veiligheidsproblemen kunnen ontstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven