plissé of dupli (duette), wie ervaring?

23-10-2014 16:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar mooie raamdecoratie. Ik hou wel van plissé gordijnen of dupli (duetts heten ze ook wel). Ze zijn alleen knetter duur.

Hema heeft voordelige, maar ik ken de kwaliteit niet. Wie heeft dupli gordijnen van Hema? Ervaringen?

Ik twijfel nog tussen deze twee produkten. Hoe zit 't met het vies worden? vliegjes ertussen etc?

En de bediening?

Andere merken zijn multisol, Verano en luxaflex. Ik denk betere kwaliteit? Ik wil ze gewoon in het wit, semi verduisterend.

Hoor graag jullie ervaringen. Hartelijk dank alvast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die Duette van Luxaflex. Vies worden valt erg mee, maar wit is natuurlijk wel heel erg besmettelijk. Verder heb ik eens een hommel erin gehad, dat was minder tof (ook een topic over gehad hier.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
PS. Ik heb ze nu tien jaar, ik heb een keer de remmen moeten laten vervangen. Verder nog steeds in prima staat.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Wij hebben plisse's. De voorkeur ging eerst uit naar Duette, maar nadat we het verschil in prijs hadden gezien viel dat in ons geval erg snel af :D We hebben grijs/zilverkleurige plisse's met een top-down functie en een koortje aan de zijkant.



Uiteindelijk geslaagd, na lang zoeken via internet. Wel met de mogelijkheid om op te laten meten, want gezien de hoeveelheid verschillende ramen en een erker, leek het ons niet verstandig om voor dat bedrag alles zelf te doen.



Achteraf maar goed ook, want een plissé viel niet goed, verkeerd opgemeten, dus kosteloos een nieuwe gekregen. Bevalt echt prima, ik vind de top-down mogelijkheid erg fijn. Merk is Label65, wordt in Duitsland gefabriceerd. De internetaanbieder heeft een winkel in Utrecht en Den Haag waar je kunt kijken naar de materialen etc., maar wij hebben via staaltjes uiteindelijk besloten het te doen.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben beiden, gekocht bij de jaloezieenfabriek in Rotterdam. Tot nu toe erg tevreden. Weet niet meer welk merk we hebben (geen luxaflex in ieder geval)
@ strandjutter2 denk dat je velux bedoeld? Heb jaren in de zonwering gewerkt. Prima merk, al vond ik zelf Luxaflex mooier qua afwerking.
Alle reacties Link kopieren
Hai TO, realiseer je wel dat de raamdecoratie van de Hema vaak in dezelfde fabriek gemaakt wordt als de dure merken bij de woninginrichter. Vaak heb je wat minder keuze in afwerking en zijn de onderdelen wellicht (niet altijd) ietsjes minder, maar dat is het. Ze zijn gewoon goedkoper omdat de Hema een groot contract heeft.



Vies worden? Geen last van.

Voordeel van een duette is dat de honingraad isolerend werkt. Nooit zoveel als gevoerde gordijnen natuurlijk, maar als je het handig vindt...
Alle reacties Link kopieren
@somidi: nee geen velux. Dat hebben we voor onze dakramen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb plissés van Luxaflex, ze hangen nu 6 jaar en zien er nog prima uit, doen het ook nog goed. Ze zijn ingemeten en opgehangen door de woninginrichter, ik ben zelf niet zo handig met dit soort dingen. Om die reden zou ik zoiets niet snel bij de Hema of een bouwmarkt kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven