poes met fibrosarcoom

22-06-2011 20:20 158 berichten
2 weken geleden naar dierenarts geweest voor de jaarlijkse inenting.

Er bleek een bultje in de nek te zitten en de DA adviseerde ons om dit weg te laten halen en te laten onderzoeken of dit goed- of kwaadaardig is. Vandaag de verschrikkelijke uitslag gekregen dat ze niet alles hebben weggehaald.

De poes zou nog eens geopereerd moeten worden en dan ook nog bestraald. Een kat snapt hier natuurlijk niets van en zal veel stress krijgen. Heeft iemand ook ervaring of het snel uitzaait naar bijv. de longen en wat een oplossing zou zijn

? Heb natuurlijk heel veel voor mijn kat over, maar ze moet niet gaan lijden. Ze komt nu heel gezond over.



Lees op internet dat deze vorm van kanker ontstaat door de jaarlijkse inenting!!!! Had ik dit maar nooit in de nek laten doen.



Wisten jullie daar vanaf? In Amerika enten ze in de poot of staart.

Als dan kanker ontstaat is dit gemakkelijker weg te halen.



Ik zou heel graag jullie raad en ervaringen willen. De poes is 15 maar ik wil haar nog jaren bij me houden.
Over de andere kat heb ik ook een forum geopend. Zal hem straks even bijwerken.

We hebben vandaag een rontgenfoto van kat nr. 2 zijn bekje laten maken, want de bult ging niet weg.

Uitslag was niet goed. Hij heeft botkanker in zijn kaak. Volgens de dierenarts heeft hij nog een paar weken tot enkele maanden te leven. Heb pilletjes tegen de pijn gekregen.

Hij eet nu nog goed, maar volgens haar wordt de tumor telkens groter. Dan kan hij niet meer eten en zal zijn oogje eruit puilen. Dit moet natuurlijk niet gebeuren. Dan moet hij afgemaakt worden. Schrijf op ander forum even meer oke?
Ach jeetje, ik ben er stil van .



Ik leef ontzettend met jou en je katten mee.
De kat is gisteren voor de 5e keer bestraald. Of het bubbeltje is nog kleiner of het is alleen nog littekenweefsel.

Ziet er dus goed uit. Nu nog 3x.
Alle reacties Link kopieren
Silke wilde je even sterkte wensen.

Heb zelf ook 2 katten.

Wat fijn dat het met de bestraling van de ene kat zo goed gaat!
Dank je Hammie. Ik zie nu gelukkig weer een lichtpuntje bij alletwee katten.

Zijn jouw katten gezond?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig wel, maar wat kan je je soms toch zorgen maken om die beestjes als ze ergens last van hebben.

Veel beterschap!
Ooh en hier ook al iets meer positief nieuws! Ik duim natuurlijk ook voor deze kat!
Met deze kat gaat het gelukkig nog steeds goed. Vandaag voor de 7e keer bestraald. Volgende week hebben we vrij en 1 week later voor de laatste keer.

Haar nekje is alleen echt heeel kaal. Voelt eng om aan te raken. Ik smeer het wel een paar keer per dag in om het lekker vet te houden.

Ik ben eigenlijk nog niemand op internet tegengekomen, die dit ook heeft gedaan.
Oh wat feit dat het er bijna op zit, nu maar duimen dat het aanslaat.



Goed idee dat invetten, want de huid wordt vaak droog en trekkerig, net als van een zonnebank.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat met je katje.

Ik duim ervoor dat de bestraling aanslaat.

Is het bultje nog steeds zo klein?
Het bultje is nog steeds klein of het is al weg. De kat is namelijk eerst geopereerd om de tumor weg te halen. Er zit dus ook littekenweefsel. Daarom is het wat moeilijk te zeggen of alles weg is of dat er nog een klein bultje zit. Alle uitlopers er omheen zijn tenminste weg
De kat is vandaag voor de laatste keer bestraald.

Omdat ze telkens aan haar kale nekje/rug zit te likken heeft ze nu een hempje aan. Toen ze voor het eerst in het hempje moest lopen ging ze heel vreemd met haar poten omhoog. Ook ging ze ze lopen net alsof ze een herseninfact had gehad. Echt naar 1 kant. Ook kon ze opeens niet meer springen. Alleen door een hempje!!!! Aansteller.

Ze heeft zich vanavond ook uitgebreid gewassen en ging gewoon met haar tong over de hemd heen. Net of ze niets aan had.

Wel grappig om te zien.
quote:silke1969 schreef op 26 augustus 2011 @ 01:18:

De kat is vandaag voor de laatste keer bestraald.

Omdat ze telkens aan haar kale nekje/rug zit te likken heeft ze nu een hempje aan. Toen ze voor het eerst in het hempje moest lopen ging ze heel vreemd met haar poten omhoog. Ook ging ze ze lopen net alsof ze een herseninfact had gehad. Echt naar 1 kant. Ook kon ze opeens niet meer springen. Alleen door een hempje!!!! Aansteller.

Ze heeft zich vanavond ook uitgebreid gewassen en ging gewoon met haar tong over de hemd heen. Net of ze niets aan had.

Wel grappig om te zien.



En nu maar duimen dat het aanslaat!



Wanneer weet je meer? En hoe is het met pechvogeltje 2?
6 oktober (geloof ik) moeten we op controle.

De bestraling werkt namelijk na.



Pechvogel 2 is nog steeds bij ons. Volgens de oncoloog nog 2 a 3 maanden, maar ik betwijfel dat. Ze eet nog steeds goed en wast zich en komt nog bij me zitten. Blijkbaar is het dan nog (aardig) goed. Toch is ze wel veranderd hoor. Ze speelt niet meer en is ook niet meer zo zenuwachtig als vroeger. Het was echt zo'n kat die 10 seconden buiten was, dan weer naar binnen om naar bakje te kijken en dan weer naar buiten. Zo is ze nu niet meer. Ligt rustig op de veranda of op in huis. Heb wel alvast met dierenarts gebeld, en gelukkig komen ze ook naar je huis om een dier in te laten slapen. Daar ben ik blij mee.

Hoe gaat het met jouw kat met knobbel in nek? Nog steeds goed?
Gelukkig gaat het nog redelijk lekker met katje 2 en kan ze thuis ingeslapen worden. Dat is een hele stressfactor minder.



Mijn poesje is nu echt vel over been zo mager (maar ze eet genoeg), de bult is nog steeds niet dicht en ze slaapt bijna de hele dag op mijn potkacheltje. Ook zij is onzettend veranderd van karakter, want ze komt nu steeds bij me liggen om geknuffeld te worden en dat deed ze echt nooit. Het is dus nu echt genieten van haar en wachten op de laatste loodjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 augustus 2011 @ 22:13:

Gelukkig gaat het nog redelijk lekker met katje 2 en kan ze thuis ingeslapen worden. Dat is een hele stressfactor minder.



Mijn poesje is nu echt vel over been zo mager (maar ze eet genoeg), de bult is nog steeds niet dicht en ze slaapt bijna de hele dag op mijn potkacheltje. Ook zij is onzettend veranderd van karakter, want ze komt nu steeds bij me liggen om geknuffeld te worden en dat deed ze echt nooit. Het is dus nu echt genieten van haar en wachten op de laatste loodjes.Hoi Iris, is ze ooit op haar schildklier getest? Afvallen, goede eetlust en karakterveranderingen wijzen wel een beetje in die richting. Of wil je niets meer met haar doen?
quote:Draakje29 schreef op 26 augustus 2011 @ 22:27:

[...]





Hoi Iris, is ze ooit op haar schildklier getest? Afvallen, goede eetlust en karakterveranderingen wijzen wel een beetje in die richting. Of wil je niets meer met haar doen?



Ja hoor, ik wil zeker nog wat met haar doen als het werkt, want van mij mag ze rustig nog wat jaartjes mee.



Schildklier is helaas al getest, dat was gewoon goed. Alle bloedwaarden waren ook OK, al heeft ze dan lekkende eiwitten.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dan wordt het lastiger, maar ik zal me niet meer met de zorg van jouw dieren bemoeien... (voel me nogal een enorme bemoeial...)
quote:Draakje29 schreef op 26 augustus 2011 @ 22:42:

Tja, dan wordt het lastiger, maar ik zal me niet meer met de zorg van jouw dieren bemoeien... (voel me nogal een enorme bemoeial...)



Neeee blijf vooral doen!



Ik heb enorm moeilijke katten zoals je weet en ik vind het heerlijk om eens met een ander hierover van ideeën te kunnen wisselen.
Dus Iris, je kat ligt nog steeds op het potkacheltje.

Staat die aan, of is het gewoon een lekker plekje?

Ben jij niet bang dat je kat van karakter is veranderd, omdat hij pijn heeft? Ik ben daar bang voor, maar ze slaapt wel altijd lekker en dat is opzich wel goed.

Onrustig kan juist betekenen dat ze pijn heeft, maar mijn kat is al 14 jaar onrustig geweest.



Zou een kat weten dat het einde nadert?
quote:silke1969 schreef op 26 augustus 2011 @ 23:46:

Dus Iris, je kat ligt nog steeds op het potkacheltje.

Staat die aan, of is het gewoon een lekker plekje?



Ja het waakvlammetje staat aan en omdat het een gietijzeren kachetje is is de hele bovenkant behagelijk warm. Vindt ze heerlijk.



Ben jij niet bang dat je kat van karakter is veranderd, omdat hij pijn heeft? Ik ben daar bang voor, maar ze slaapt wel altijd lekker en dat is opzich wel goed.



Ja een karakterverandering is nooit een goed teken, maar knuffelen zie ik niet als een teken van pijn, want ik mag haar overal aaien en dan gaat ze lekker spinnen van genoegen.



Onrustig kan juist betekenen dat ze pijn heeft, maar mijn kat is al 14 jaar onrustig geweest.



Dan is het denk ik gewoon een stresskipje.



Zou een kat weten dat het einde nadert?



Ja het einde voelen ze wel naderen, want dan trekken ze zich vaak terug op een rustig plekje en dan willen ze meestal niet meer geaaid worden.
Morgen weer naar Renkum met kat met fibrosarcoom. Dit is nacontrole omdat de bestraling nog een paar weken doorwerkt.

Spannend weer.
Zeker spannend!



Hoe is het met je beide katten?



Ik ben vorige week weer even met mijn oude poesje naar de DA geweest voor wat ontstekingsremmers en een AB-injectie en de DA schrok van haar gewicht, maar toch gaat ze nog steeds haar gangetje. Taai beestje .
Met kat met fibrosarcoom gaat het goed. Hij heeft in zijn nek/rug een grote kale plek door bestraling. Daarom heeft hij nu al een paar weken een jasje aan. Anders gaat ze er telkens aan likken en dan kan de DA morgen niet goed zien hoe het gaat. Ze likt de huid namelijk kapot, maar dat lijkt dan blijkbaar op gezwelletjes. Heb zelf nog niet gevoeld of er bobbels terug zijn gekomen. Dat jasje zit er overheen, ds voel ik het niet goed.

Hoe het met de andere kat gaat, heb ik op het andere forum staan. Ik ben eigenlijk verbaasd dat hij nog bij ons is.

Zou het bijv. toch kanker in de weke delen zijn ipv botkanker. Weet niet of het veel uitmaakt.
Iris, mooi dat het nog goed met je poes gaat. Is ze zo licht dan? Neemt de kanker zoveel van haar? Die van mij zijn gelukkig nog niet magerder. Die met kanker in zijn bekje eerder dikker. Die mesten we helemaal vet met blikje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven