poes met fibrosarcoom

22-06-2011 20:20 158 berichten
2 weken geleden naar dierenarts geweest voor de jaarlijkse inenting.

Er bleek een bultje in de nek te zitten en de DA adviseerde ons om dit weg te laten halen en te laten onderzoeken of dit goed- of kwaadaardig is. Vandaag de verschrikkelijke uitslag gekregen dat ze niet alles hebben weggehaald.

De poes zou nog eens geopereerd moeten worden en dan ook nog bestraald. Een kat snapt hier natuurlijk niets van en zal veel stress krijgen. Heeft iemand ook ervaring of het snel uitzaait naar bijv. de longen en wat een oplossing zou zijn

? Heb natuurlijk heel veel voor mijn kat over, maar ze moet niet gaan lijden. Ze komt nu heel gezond over.



Lees op internet dat deze vorm van kanker ontstaat door de jaarlijkse inenting!!!! Had ik dit maar nooit in de nek laten doen.



Wisten jullie daar vanaf? In Amerika enten ze in de poot of staart.

Als dan kanker ontstaat is dit gemakkelijker weg te halen.



Ik zou heel graag jullie raad en ervaringen willen. De poes is 15 maar ik wil haar nog jaren bij me houden.
Ja je kijkt nu dwars door haar heen, maar ze geeft niet op. Daar heb ik echt bewondering voor.
Goed nieuws. De kat is nu kankervrij. Wat ben ik blij zeg.

We moeten het natuurlijk goed in de gaten houden en volgend jaar weer op controle, maar alles was nu weg !!!!

Het kan voor altijd wegblijven of bijv. over 6 jaar terugkomen. Dan is de kat alweer veel ouder.

Er is natuurlijk ook een kans dat het eerder terugkomt, maar nu is alles goed.



Bedankt voor al jullie belangstelling.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg! Gefeliciteerd! Nu gaan we duimen dat het ook zo blijft.



Even over jouw andere kat: het is echt per individu verschillend hoe veel last ze er van hebben. Dat wordt ook bij mensen gezien. Vaak zijn bottumoren pijnlijk, maar lang niet altijd. Alleen groeit de tumor natuurlijk wel door, waardoor het lijkt of haar wang dikker wordt. Ik hoop dat je nog een tijdje zonder klachten bij jullie kan zijn!
Ik had van DA gehoord dat botpijn heel veel pijn kan doen. Heeft iets met de vlies ofzo te maken. Daarom had ik ook gedacht de andere kat snel zou moeten laten inslapen.



Ben blij dat het met deze kat met fibrosarcoom beter gaat.
Wow kankervrij? Wie had dat ooit gedacht?



Gefeliciteerd!
quote:silke1969 schreef op 06 oktober 2011 @ 20:45:

Ik had van DA gehoord dat botpijn heel veel pijn kan doen. Heeft iets met de vlies ofzo te maken. Daarom had ik ook gedacht de andere kat snel zou moeten laten inslapen.





Die kat waarover ik je vertelde (met botkanker op de snoet) voelde helemaal geen pijn, dus blijkbaar kan dat gelukkig ook.



Heeft jouw kat pijnstillers hiervoor of is dat niet nodig?
Ze heeft meteen pijnstillers gekregen. Novacam. Dat kun je gemakkelijk door het eten doen. Eerst pilletjes, maar dat lukte niet.

Op internet lees ik dat Novacam ook wel aardig sterk is, maar ik merk niet dat ze er last van heeft.
Iris, goed niet kankervrij!!!

Ik had dit echt niet verwacht. Had verwacht dat ze zouden zeggen dat er nog iets zat. Had ik het begin ook begrepen dat het binnen 2 jaar terug zou komen.

Nu blijkt dat dat helemaal niet hoeft.

Het jasje moet nog even aanblijven, want de huid is wel gevoelig. Ze krijgt al een beetje haar terug. Zag op de site van Renkum ook een zwarte kat die was bestraald en die had grijs haar terug gekregen.
Ik heb het idee dat bij mijn kat weer een bubbeltje in de nek zit.

De andere kat is net een maand dood en nu dit weer.

Heb voor volgende week weer een afspraak bij DA gemaakt.

Weet het nu ook niet meer.

Hoop dat het littekenweefsel is, maar kan het zelf eigenlijk niet eens geloven. Dat had ik dan toch eerder moeten voelen?
Ach nee, niet weer?



Ga je dan voor nog een ronde bestralingen of niet?
Op dit moment zeg ik nee tegen nog een keer bestralen. Met jouw kat gaat het immers ook goed of niet? Vind het ook heel zielig voor kat om weer naar DA te gaan. Krijg alleen nu ook de zenuwen dat ik niet weet wat het is. Zit de hele tijd te voelen.



Ben nog helemaal niet over de stress van de overleden kat heen. Die moest ik ook de hele tijd in de gaten houden of hij ook pijn had.
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Bah, ik leef echt met je mee meid .



Mijn kat eet nu ook de blaasgruisbrokjes van mijn katers en die zijn behoorlijk vet, dus ze begint zelfs iets van een buikje te krijgen.
Blij dat het goed met je kat gaat.



Gaat zo'n fibrosarcoom niet pijn doen? Die andere kat van mij had botkanker en bij haar kon je zien dat het ging irriteren. Is dat bij dit soort kanker eigenlijk ook?
Geen idee, maar ik mag er echt niet aankomen en als ik al in de buurt kom valt ze me aan, dus ik denk wel dat het pijn doet, toch hoefde ze geen pijnstillers van de DA.



Het is wel heel erg vies, want haar slaapplek ligt iedere dag vol met pus en bloed, want de wond is al weken niet dicht geweest .



Het is opereren of niets doen en tot nu toe kiezen de DA en ik voor niets doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat naar Silke. Ik hoop echt voor je dat het niks is!

Kan me je stress helemaal voorstellen.



Toen onze poes net overleden was, was ik ook heel snel in de stress over de andere kat. Het hoort er helaas een beetje bij.
De kat heeft natuurlijk op die plaats al kanker gehad. We zijn net een paar maanden klaar met bestralen.

Een bultje daar geeft dan natuurlijk stress.
Ik heb zojuist mijn oude poes in laten slapen, want ze was op volgens de DA. Het was een heel vredig einde, maar ik ben heel verdrietig .



Ik hoop dat jouw katje nog eventjes mee kan.
Wat erg voor je Iris. Ik leef met je mee.

Jouw kat was eigenlijk altijd mijn hoop. Zonder operatie nog lekker doorleven. Ik schrok een paar dagen geleden eigenlijk al van je verhaal over hoe het met je kat ging.



Was het al te erg om te opereren of wilde je haar de stress op deze leeftijd niet aandoen?



Blij voor je dat ze vredig is ingeslapen. Is de DA bij je thuis geweest?



Sterkte.
Ik wilde haar de stress niet aandoen en bij een bobbel zoals die van haar zijn er meestal al uitzaaiing en dan was het waarschijnlijk ook nog voor niets geweest.



Het was bij de DA omdat ik haar eigenlijk kwam laten oppeppen met een misselijkheidsremmer en eetlustopwekker zoals we wel vaker hadden gedaan, maar de DA en ik besloten toen ter plekke dat het genoeg was geweest. Haar quality of live was echt te laag geworden om nog door te gaan en nu kon ik haar nog een lijdensweg voorkomen door het nu te laten doen.



Ze heeft de slaapprik gehad en is vervolgens heel vredig in mijn armen in slaap gevallen totdat ze zo ver weg was dat de dodelijke injectie gegeven kon worden en ze heel snel overleed.



Het huis voelt nu erg leeg terwijl ik nog 2 katten heb, want ik zorgde al 16 jaar voor haar en de laatste tijd zeer intensief. Nu is dat voorbij en dat is ook wel weer een opluchting gek genoeg.
Wat mooi dat ze rustig in je armen is ingeslapen. Die van mij moest naar het prikje meteen overgeven, dus ik had naar niet in de armen.



Ik kan me heel goed voorstellen dat het toch ook een opluchting voor je is. Je bent toch uren per dag met een zieke kat bezig, al is het maar geestelijk. Heb je haar bij de dierenarts achtergelaten?

Ik heb mijn ene kat niet afscheid laten nemen van de andere kat. Leek me niet echt nodig, want ze vond haar toch niet leuk.



Donderdag ga ik naar de DA met de kat met de fibrosarcoom.
quote:silke1969 schreef op 29 november 2011 @ 21:02:

Wat mooi dat ze rustig in je armen is ingeslapen. Die van mij moest naar het prikje meteen overgeven, dus ik had naar niet in de armen.



Ik kan me heel goed voorstellen dat het toch ook een opluchting voor je is. Je bent toch uren per dag met een zieke kat bezig, al is het maar geestelijk. Heb je haar bij de dierenarts achtergelaten?

Ik heb mijn ene kat niet afscheid laten nemen van de andere kat. Leek me niet echt nodig, want ze vond haar toch niet leuk.



Donderdag ga ik naar de DA met de kat met de fibrosarcoom.



Ja ik heb haar daar achter gelaten, want mijn katers hadden een hekel aan haar, dus afscheid nemen was niet nodig.



Spannend zeg die afspraak donderdag, ik zal voor je duimen!
Dank je.



Zoeken jouw katten ook helemaal niet om haar?
Nee totaal niet, ze hebben niets door. Gek hè.
Ik vind dat heel vreemd ja.

Ik heb nog een filmpje dat mijn overleden kat aan het miauwen is.

Als ik dat afspeel kijkt mijn andere kat niet eens.

Doet net of hij niets hoort.
Afgelopen donderdag naar DA geweest. Het bubbeltje voelde niet goed. Is zeer waarschijnlijk toch weer kanker. Heel snel is het toch weer teruggekomen. Het is nu zo'n 2 mm. Over 4 weken weer op controle. Omdat de kat bestraald is, is er ook een kans dat het heel langzaam zou gaan groeien. Ik hoef dus nu niets te doen. Ze had ook een kat die bestraald was en die loopt al zo'n 3 jaar met een fibrosarcoom rond.

Heel jammer en stressig dat ik nu toch weer met een zieke kat zit, al is het nu nog heel klein en heeft ze er geen last van.



Iris, hoe is met jou? Weer een beetje rust in huis?



Lirio, hoeveel katten heb je eigenlijk? Ook 1 ziek geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven