raad gevraagt, 19 jaar in een huurwoning , in hoever oude staat??

01-06-2007 11:03 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik heb een vraagje mijn schoonouders gaan verhuizen na 19 jaar in de zelfde woning gewoont te hebben.nu heeft mijn man de woon en hal vorig jaar helemaal opgeknapt met verf, laminaat door het hele huis (behalve de keuken) er is een tussen wandje weg gehaald wilde we in het geheel doen maar omdat het zooo oud was lukte dat niet.verder hebben er overal schrootjes tegen de muur gezeten ( keuken, slaapkamer en badkamer) dat heeft daar ook 19 jaar opgezeten.nu moest dit eraf en verder mocht alles blijven zoals het was tot de nieuwe bew zouden komen voor evt overname.nu is mijn vraag het volgende.vorige week moest mijn schoonouders de sleutel inleveren en dus de opzichter kwam die kraakte echt alles af, alles wat mijn man gedaan had was niet goed, behang dat los zit moest vast, kleuren waren niet goed ( op de muur) keuken was verziekt ( er zaten spotjes onder de keukenkastjes dus nu zie je gaten zitten) en van 1 keuken kasje hebben ze 2 lades gemaakt dus een deurtje zoor midden gezaagt. de keuken zou een nieuwe in moeten komen want die is verziekt.keuken vloer is een drama 19 jaar geleden hebben de vorige bew lijm resten laten zitten en die zitten er nog steeds mijn schoonouder hebben er zelf klevende tegens op gehad die geen lijm resten achter laten dat moet er nog allemaal afgehaald worden.kort om het gaat in de duizende euro's lopen en dat hebben ze niet want ze hebben alleen een ww uitkering.nu komt mijn echte vraag in hoever mag je een huis in die 19 jaar veranderen en moet je weer terug in de oude staat brengen , ik heb gehoord dat na een lange tijd niet meer hoeft maar wat in daar van waar??mijn schoonvader ligt nu met een beroerte in het ziekenhuis.de sleutel is nu ingeleverd al een week , nog steeds geen nieuwe huurder alles zit er nog in het laminaat voor overname , een toog enze.ze hebben nog niet eens een brief verstuurd naar een nieuwe huurder hoorde wij onder tussen kunnen wij niet verder omdat we niet weten wat we moeten, nieuwe laminaat kan maar als het niet over genomen wordt nemen we dat mee naar het nieuwe huis maar we zijn nu bang dat hun het verzieken van de woon waard.wie weet raad????? ik hoop snel wat te horen gr westlandse 



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft niet in oude staat terug gebracht te worden als de verandering een verbetering is. Maar wat een verbetering is, dat is natuurlijk behoorlijk subjectief.



Wij moesten in november een huis leeghalen en ja: laminaat moest eruit, schrootjes eraf, tapijt van de trap.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat jullie het zelf heel opgeknapt vinden en vanaf hier kan ik daarover niet oordelen. Ik weet wel dat er heel wat afgeknoeit wordt in woningen. Mijn man is zelf erg handig en het is soms huilen wat bewoners er aan "verbeterd hebben"hij heeft zelf altijd liever dat er aan een woning niets gedaan is dan dat er dingen verprutst zijn.



neem de schrootjes. Daar knap je niets mee op daar verberg je eerder gebreken mee, Achter de schrootjes ligt vaak een poel aan ellende die je niet kunt beoordelen als die er voor zitten. Scheuren? lekkage?



Keuken geschilderd, moet maar net je kleur zijn en netjes zijn gedaan, kastjes door midden, alleen als ik het hoor zie ik al voor me hoe dat eruit KAN zien.



Jullie idee van opknappen hoeft dus niet het idee van een woningbouw te zijn en ik kan je als evt nw bewoner zeggen dat ik eerder hard weghol in huizen waar mensen zelf hebben opgeknapt dan dat ik er blij mee ben. Geef ons maar een woning in oude stijl.



Dat is ook met onze huidige woning gebeurd, Werkelijk alles was verkeerd gedaan en ondeskundig. Wilde we dat opknappen moest echt de hele boel eruit. Jaren tegen aan gehikt tot godzijdank de woningbouw ging renoveren en we eindeljk vanaf de basis alles echt goed konden gaan doen. levensgevaarlijke situaties kwamen we tegen. het was om te huilen hoe men verbouwd had en "opgeknapt"



Dan het huis ervoor waar alles nog was zoals het ooit was, maar wel met een goede degelijke constructie, het was dan wel oud maar ten miste goed gedaan. Helaas ging dat naar een ander toe.



Ik begrijp de woningbouw dus wel. maar kan me voorstellen hoe erg het voor jullie is. En nogmaals vanaf hier kan ik niet bepalen in hoeverre ze gelijk hebben. Maar ik weet wel dat je inderdaad vaak met opknappen van vorige bewoners niet blij hoeft te zijn. Vaak is het er alleen maar erger op geworden tenzij het door een vakman gedaan is.
Alle reacties Link kopieren
Als je ergens 19 jaar gewoond hebt, is het normaal dat dingen kapot gaan of verslijten. Van een keuken kun je bijvoorbeeld niet verwachten dat die er na 19 jaar nog helemaal nieuw uitziet, van behang ook niet.

Boren en zagen maakt de boel vaak niet beter, dat is waar. Maar dat wil niet zeggen dat jullie zomaar voor de kosten van een hele nieuwe keuken hoeven op te draaien. Want de WBV mag er vanuit gaan dat er eens in de zoveel jaar (bv eens in de 25 jaar) een nieuwe keuken nodig is, en dat ze die kosten dus hoe dan ook zouden moeten maken. Als door toedoen van jouw schoonouders de keuken sneller vervangen moet worden moeten ze misschien een deel ervan betalen, maar niet de volledige kosten.

Voor vervangingstermijnen zijn richtlijnen, en voor de rest (is iets een verbetering of niet), is het allemaal erg vatbaar voor interpretatie. Ik zou een bureau voor rechtshulp inschakelen. Als je schoonouders weinig geld hebben kunnen die soms goedkoop of gratis rechtshulp verlenen.
Alle reacties Link kopieren
Als dingen een toegevoegde waarde hebben ( bijv. een hangend toilet, een instapdouche oid ) mag het blijven zitten. Volgens mij mag je tegenwoordig wel je deuren verven .

Normaal gesproken komt de opzichter langs en die geeft aan wat er ( nog ) aan moet gebeuren voor je de sleutel weer overdraagt .

Wat inderdaad vaak gebeurt is dat ze nog geen niewe bewoners ( benaderd ) hebben en dan zal alles terug gebracht moeten worden in oude staat.

Een huurhuis dient er zo uit te zien dat nieuwe bewoners zo aan de slag kunnen ( behang afsteken is normaal , oude lijmresten verwijderen , toog eruit halen en muurtje weer plaatsen dus niet )
Alle reacties Link kopieren


hallo ik heb een vraagje mijn schoonouders gaan verhuizen na 19 jaar in de zelfde woning gewoont te hebben.

nu heeft mijn man de woon en hal vorig jaar helemaal opgeknapt met verf, laminaat door het hele huis (behalve de keuken) er is een tussen wandje weg gehaald wilde we in het geheel doen maar omdat het zooo oud was lukte dat niet. Tussenwandjes weghalen mag best, als je maar toestemming hebt gevraagd.

verder hebben er overal schrootjes tegen de muur gezeten ( keuken, slaapkamer en badkamer) dat heeft daar ook 19 jaar opgezeten. je moet een huis zo opleveren dat er direct behangen  of geschilderd kan worden kan worden, granol mag bijvoorbeeld ook niet, als de nieuwe bewonders dit eerst moeten weghalen of moeten herstellen jaag je ze op onodige kosten.

nu moest dit eraf en verder mocht alles blijven zoals het was tot de nieuwe bew zouden komen voor evt overname.

nu is mijn vraag het volgende.

vorige week moest mijn schoonouders de sleutel inleveren en dus de opzichter kwam die kraakte echt alles af, alles wat mijn man gedaan had was niet goed, behang dat los zit moest vast, kleuren waren niet goed ( op de muur) keuken was verziekt ( er zaten spotjes onder de keukenkastjes dus nu zie je gaten zitten) en van 1 keuken kasje hebben ze 2 lades gemaakt dus een deurtje zoor midden gezaagt. de keuken zou een nieuwe in moeten komen want die is verziekt. Je kan ook niet zomaar in keukenkastjes gaan zagen, het is niet je eigendom, mijn keuken was geel geverfd toen we hier kwamen, ik kreeg ook geen nieuwe, maar is inmiddels wit geverfd en ziet er keurig uit.

keuken vloer is een drama 19 jaar geleden hebben de vorige bew lijm resten laten zitten en die zitten er nog steeds mijn schoonouder hebben er zelf klevende tegens op gehad die geen lijm resten achter laten dat moet er nog allemaal afgehaald worden.

kort om het gaat in de duizende euro's lopen en dat hebben ze niet want ze hebben alleen een ww uitkering. Hier ligt marmeleum van de vorige bewoners onder ons vinyl, dit heb ik zwart op wit staan dat dit mocht blijven liggen, bij verhuizing wordt het niet verhaald op mij,

nu komt mijn echte vraag in hoever mag je een huis in die 19 jaar veranderen en moet je weer terug in de oude staat brengen , ik heb gehoord dat na een lange tijd niet meer hoeft maar wat in daar van waar??

die man van de woonwaard te krimpen aan den ijssel is heeeel grof geweest en nu ligt mijn schoonvader in het ziekenhuis met een beroerte.

de sleutel is nu ingeleverd al een week , nog steeds geen nieuwe huurder alles zit er nog in het laminaat voor overname , een toog enze.

ze hebben nog niet eens een brief verstuurd naar een nieuwe huurder hoorde wij onder tussen kunnen wij niet verder omdat we niet weten wat we moeten, nieuwe laminaat kan maar als het niet over genomen wordt nemen we dat mee naar het nieuwe huis maar we zijn nu bang dat hun het verzieken van de woon waard.

wie weet raad????? ik hoop snel wat te horen gr westlandse
Er zijn nu eenmaal regels en deze zijn te vinden in de huurvoorwaarden, en anders vraag je ze op, maar echt vreemde eisen worden er naar mijn mening niet gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je inderdaad rechtshulp in meot gaan schakelen. Woninngbouw kan en mag eisen stellen, ook al zijn ze in jouw ogen bizar. Ik moest in mijn oude huurwoning, alle schroten weghalen, omdat ze van kunststof en dus brandgevaarlijk waren. Ook de badkamer moest eruit. het bad mocht blijven zitten, want dat was meerwaarde, maar het inbouwmeubel emt dubbele wastafel, onbouwspots, dat moest weg.



De keukenkastjes had hij ook nog wat over, maar daar hebben we van gezegd dat de keuken 15 jaar oud was, en wat hij dan had verwacht...die werd toen weggestreept. IN de hele woning zaten steenstrips, die moesten eraf gebikt worden en de muur moest opnieuw gestuct worden.Loszittend behang moest vastgeplakt, en anders de hele kamer behangloos.

De trap zaten lijmresten op van de vorige bewoner(die had er tapijt op), moesten wij ook weghalen.

T is echt heel veel werk geweest, maar toen de opzichter kwam vond ie t oke. Hij was vreselijk pissed off dat t bad weg was, die zouden jullie toch laten staan?(later bleek dat hij de waarschijnlijke nieuwe huurders al verteld had dat er een bad inzat)  Ik heb hem toen gezegd dat ik niks beloofd had, dat ik gezegd heb dat ik de badkamer weer in de oorspronlijke staat zou terugbrengen. En dat als hij mij niet zo op werk en kosten had gejaagd en zo'n mierenneuker was geweest in alles, ik dan het bad inderdaad gewoon had laten staan.

Zoek rechtshulp hierbij!
Alle reacties Link kopieren
Keukenkastje door midden zagen ? Wie haalt dat nou in z'n hoofd ? Natuurlijk is dat verzieken van een keuken. Je zou nog kunnen proberen alleen het deurtje  te vervangen, maar aangezien het een oude keuken is, denk ik dat je er niet aan ontkomt om dan minimaal alle deurtjes te vervangen.



Muurtje afbreken idem. Hoe kom je op  het idee ?



Verder staat  er in mijn huurcontract dat ik geen "harde" vloerbedekking mag leggen. Dus geen parket, laminaat, of vloertegels of iets dergelijks. Kan me er dus iets bij voorstellen als de verhuurder dit eruit wil hebben, maar  dan zou het eigenlijk wel  in de voorwaarden  moeten staan.  Verder moest ik bij m'n vorige woning zelfs de originele plinten weer terug moeten zetten, had ik die niet meer dan had ik pech want dan werden er op mijn kosten nieuwe ingezet. Een zeer terechte eis vind ik.



Dat  behang en/of verf niet in een gewenste kleur zijn, daar mag de verhuurder of opzichter in mijn ogen niks van zeggen.  Dat zou je zelf moeten weten.



Schrootjes plaatsen ? Tja,  ik vind het ook vrij terecht dat de verhuurder dat eruit wil hebben, hij moet tenslotte beoordelen hoe de staat van de muren is, of er misschien een lekkage achter zit, of anderszins beschadigingen aan de muur. Je wil niet weten wat voor ellende je soms achter schrootjes vind.



Al met al denk ik  dat de verhuurder best  wel in z'n recht staat, alleen denk ik niet dat jullie voor ALLE kosten moeten opdraaien. Ik zou zeggen, 50/50 zou  redelijk zijn.



Alleen, jullie hebben de sleutel al ingeleverd en zijn dus zelf niet meer in staat om nog iets te doen in huis  en de verhuurder zal  het onder geen voorwaarde zelf doen en het dus uitbesteden, dus hoge(re) kosten. Daarom doen de meeste verhuurders ook  een eerste opname zodra je de huur opzegt,  zodat je daarna nog een paar weken de tijd hebt om de woning zodanig op  te leveren als de verhuurder dat wil. Beetje raar dat dit bij jullie kennelijk niet is gebeurd.



Ik zou proberen terug te vallen op de rechtswinkel of rechtsbijstand verzekering en kijken wat je nog kunt regelen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst  :R succes voor je schoonvader.



Hoe de regels precies zijn dat weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je na 19 jaar het huis niet in de oorspronkelijke staat kan opleveren. In hoeverre de verbouwing een verbetering of een verslechtering is weten wij ook niet, we hebben het niet gezien. Dus geef een reactie waar ze iets aan heeft, ipv een verbouwing af te kraken.



Succes
Alle reacties Link kopieren


Allereerst  :R succes voor je schoonvader.



Hoe de regels precies zijn dat weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je na 19 jaar het huis niet in de oorspronkelijke staat kan opleveren. In hoeverre de verbouwing een verbetering of een verslechtering is weten wij ook niet, we hebben het niet gezien. Dus geef een reactie waar ze iets aan heeft, ipv een verbouwing af te kraken.



Succes




Regels zijn regels, net of wij ze hebben verzonnen, nee, jouw reactie voegt iets toe.



regels 2007, mijn woningstichting, maar zal het veel verschillen?
Alle reacties Link kopieren


Allereerst  :R succes voor je schoonvader.



Hoe de regels precies zijn dat weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je na 19 jaar het huis niet in de oorspronkelijke staat kan opleveren. In hoeverre de verbouwing een verbetering of een verslechtering is weten wij ook niet, we hebben het niet gezien. Dus geef een reactie waar ze iets aan heeft, ipv een verbouwing af te kraken.



Succes



En aan jouw reactie heeft ze eh...wat precies?:?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoelang de keuken er al in zat, maar als dat al heel lang is kun je inderdaad niet verwachten dat de keuken er nog als nieuw uitziet. De woningbouw zal dan zelf voor renovatie moeten zorgen na verloop van tijd.



Iets anders wordt het als de keuken inderdaad niet meer oorspronkelijk is en de keukenkastjes niet meer verkrijgbaar. Door bv 1 kastje te verzagen kan het zijn dat nw bewonders het in die staat moeten overnemen, vinden ze het niet mooi dan zit je met een probleem want herstellen is zoals gezegt niet meer mogelijk dus zal er inderdaad een nw keuken in moeten.



Schrootjes verwijderen zal altijd moeten om eerder genoemde redenen Achter schrootjes zit vaak veel leed, scheuren, schimmel of lekkage. Als nw bewoners het niet willen hebben jaag je ze inderdaad op kosten van het verwijderen.



Al met al klinkt het meeste vrij logisch op het verlangen van een nw keuken na, je zou in dit geval kunnen verwachten dat de keuken na zoveel jaar aan vervanging toe is.

De wetwinkel lijkt me dus in dit geval een goede tip.



Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je van de hoge kosten en het werk geschrokken bent. Maar de regels zijn niet zo vreemd wat betreft een huurwoning. De redelijkheid van de eisen kun je aanvechten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar met zoiets naar de rechtswinkel geweest. Je staat niet sterk (je moet eigenlijk overal fotos van hebben, ook van de oude staat), maar de woningbouw wil nog weleens terug krabbelen als ze ze horen dat je een advocaat in de arm hebt genomen.

Nou moet ik wel zeggen dat het bij mij niet om schrootjes en dat soort dingen ging, het ging om iets dat woningbouw vijf jaar geleden zélf had nagelaten.
Alle reacties Link kopieren




quote: nut reageerde



Allereerst  :R succes voor je schoonvader.



Hoe de regels precies zijn dat weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je na 19 jaar het huis niet in de oorspronkelijke staat kan opleveren. In hoeverre de verbouwing een verbetering of een verslechtering is weten wij ook niet, we hebben het niet gezien. Dus geef een reactie waar ze iets aan heeft, ipv een verbouwing af te kraken.



Succes

En aan jouw reactie heeft ze eh...wat precies?:?

Die andere reacties heeft ze toch ook niets aan, en die van jou ook niet.

Als je goed had gelezen heeft haar schoonvader een beroerte eraan over gehouden, dus een beetje respect kan toch wel.....
Alle reacties Link kopieren
Een beroerte doordat die meneer grof is geweest? Is dit niet meer een samenloop van omstandigheden geweest?
Alle reacties Link kopieren
Een beroerte doordat die meneer grof is geweest? Is dit niet meer een samenloop van omstandigheden geweest?
waarschijnlijk wel, maar dan is respect toch wel gepast?
Alle reacties Link kopieren




Die andere reacties heeft ze toch ook niets aan, en die van jou ook niet.

Als je goed had gelezen heeft haar schoonvader een beroerte eraan over gehouden, dus een beetje respect kan toch wel.....
Heel lullig, maar zou het niet zo zijn dat die man de beroerte evengoed gehad zou hebben zonder de verhuizing? Misschien was de verhuizing de trigger, maar dat valt moeilijk te bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
Het is vrij logisch dat als je lange tijd in een huurwoning wont je dingen aanpast om het eigen te maken. Maar daar hangt altijd aan vast dat dingen teruggedraaid moeten kunnen worden als de woningbouw die in de huurovereenkomst heeft staan. Die huurovereenkomst hebben je schoonouders vast in huis gehad, wisten ook dat die regels er waren. Twijfel je aan de woningbouw, of  de regelgeving intussen aangepast zijn, dan kun je een overeenkomst aanvragen. Ben je het niet eens zoek dan een raadsman.



Zelf vind ik het doorzagen van een keukenkastje geen slim plan. Dan kun je beter een systeem bij Ikea kopen en blijft het deurtje als reserve gewoon in een kast bewaard. Dat is in ieder geval onze oplossing.



Een muur doorbreken mag alleen met toestemming, zonder zul je het gewoon weer moeten opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
nut ik vind zelf niet dat er onrespectvol wordt gereageerd, men houd in het middel of de verbouwing wel of niet een verbetering was en dat we dat van afstand niet kunnen beoordelen. Komen met voorbeelden aan hoe dat ook wel eens anders kan zijn. nergens wordt de verbouwing afgekraakt er was geloof ik 1 iemand die de keukenkastjes nou niet zo'n goed idee vond.

Maar ook dit vond ik nu niet echt grof meer verontwaardigd.
Alle reacties Link kopieren


quote: sunlight reageerde





quote: nut reageerde



Allereerst  :R succes voor je schoonvader.



Hoe de regels precies zijn dat weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je na 19 jaar het huis niet in de oorspronkelijke staat kan opleveren. In hoeverre de verbouwing een verbetering of een verslechtering is weten wij ook niet, we hebben het niet gezien. Dus geef een reactie waar ze iets aan heeft, ipv een verbouwing af te kraken.



Succes

En aan jouw reactie heeft ze eh...wat precies?:?

Die andere reacties heeft ze toch ook niets aan, en die van jou ook niet.

Als je goed had gelezen heeft haar schoonvader een beroerte eraan over gehouden, dus een beetje respect kan toch wel.....





Aan die van jou heeft ze ook niks hoor. Voor t geval dat je dat nog niet had gezien.  Je hebt met geen woord over de keukenkastjes gerept of haar je eiegn eravringen verteld. En wat had je dan willen zien? oh nou eigenlijk is t gewoon ruk als je je keukenkastjes doorzaagt, maar omdat je schoonvader een beroerte heeft gehad zeggen we: wat jammer, maar je krijgt vast wel nieuwe van de woningbouw!

Was dat in jouw ogen respectvoller geweest?



Ze opent een topic om reacties te krijgen op het gebeurde. Niet om een bloempje van iedereen te krijgen voor haar schoonvader. Dat jij dat doet en vervolgens iedereen hier beticht van niet respectvol zijn omdat we haar gewoon antwoord geven op haar vragen, dat zegt niks over ons, maar alles over jou. Totaal nutteloos dit.:?
Alle reacties Link kopieren




quote: nut reageerde





Die andere reacties heeft ze toch ook niets aan, en die van jou ook niet.

Als je goed had gelezen heeft haar schoonvader een beroerte eraan over gehouden, dus een beetje respect kan toch wel..... Heel lullig, maar zou het niet zo zijn dat die man de beroerte evengoed gehad zou hebben zonder de verhuizing? Misschien was de verhuizing de trigger, maar dat valt moeilijk te bewijzen.
Nou ja, als hij echt die beroerte dáárdoor heeft gekregen, moeten ze sowieso naar bureau rechtshulp, want dan is dit dood door schuld.
Alle reacties Link kopieren




quote: lolotte reageerde





quote: nut reageerde





Die andere reacties heeft ze toch ook niets aan, en die van jou ook niet.

Als je goed had gelezen heeft haar schoonvader een beroerte eraan over gehouden, dus een beetje respect kan toch wel..... Heel lullig, maar zou het niet zo zijn dat die man de beroerte evengoed gehad zou hebben zonder de verhuizing? Misschien was de verhuizing de trigger, maar dat valt moeilijk te bewijzen.

Nou ja, als hij echt die beroerte dáárdoor heeft gekregen, moeten ze sowieso naar bureau rechtshulp, want dan is dit dood door schuld.

Fleur, toch even lezen hoor Er staat niets over dood, wel ziekenhuis. Beetje voorbarig, dus.
Alle reacties Link kopieren
Off topic:

Dat kan natuuurlijk nooit dood door schuld zijn of uberhaupt strafbaar.

Als iedereen die een beroerte of hartstilstand krijgt na een fikse tegenslag of als iemand heel erg tegen hen tekeer gaat, een klacht in kan dienen en in zijn gelijk wordt gesteld dan hebben we volgens mij een heel groot probleem. Dan is t hek van de dam denk ik en kan er niemand meer zijn werk uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is als het ooit nodig is vrij eenvoudig in oude staat te herstellen. Kwestie van keukenkastje ui de berging halen, de deurtjes van de overige keukenkastjes idem. Nieuwe deurtjes eraf, oude erop en klaar. Schrootjes van één wandje af en hooguit een behangetje hier en daar. Grootste probleem is de wcdeur, zoonlief heeft daar ooit met een hamer opgetrommeld met als resultaat dat aan de buitenkant een gat zit...gelukkig niet door en door.

Wij wonen hier inmiddels twintig jaar en hebben er juist vanwege de huurovereenkomst rekening mee gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij ook enigzins verbaast, is dat de sleutel al is ingeleverd maar de oplevering is nog niet afgerond?, heel vreemd.



Ik ging ook verhuizen, er was nog geen niewe huurder bekend, maar echt alles moest eruit, van op maat gemaakte lamellen en velux dakraam jaloezien aan toe.



Een paar weken later gaat de deurbel, de inmiddels nieuwe huurder vraagt wat wij hadden hangen voor de ramen, en of wij dat eventueel nog hadden liggen, ja dus, maar toen had ik zo iets, bekijk het nu ook maar, zij kon er dan wel niks aan doen, maar de bureaucratie af en toe.

Dus eerst alles er uit slopen met alle gaten van dien vinden ze beter dan iets netjes verzorgd achterlaten.





Maar ja, regels zijn regels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven