raamfolie

05-03-2013 11:39 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn raam lopen redelijk wat mensen langs dus zat te denken aan de helft raamfolie zodat er wel wat zonlicht binnenkomt .



Wie weet waar je die goedkoop aan kunt komen? en krijg je dat makkelijk/zonder schade eraf als je weg uit de woning gaat?



Het moet ongeveer tot 2m45 breed 90cm hoog komen te zitten.

Wie weet ongeveer de prijs hiervan?

Het hoeft niet supermooi te zijn gezien het niet voor al te lange tijd is als er maar niet doorheen gekeken kan worden en licht doorlaat.
Bouwmarkt!



Google!
Gaat er makkelijker af dan erop vind ik !!



Inderdaad bij bouwmarkten en bij de Blokker hebben ze ook van die rollen.
Gamma, praxis
Alle reacties Link kopieren
Wat jij wilt plakken is wel een erg groot oppervlak om netjes te krijgen. Je zult dan in stukken moeten plakken. Het plakken is eenvoudig en laat geen schade achter.



Is het een optie om alleen een strip te plakken op bijvoorbeeld ooghoogte?



Je koopt dit bij de bouwmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Niet plakken, statisch raamfolie kopen. Gewoon bij de Gamma in de hoogte 45 en 67,5 cm.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gehad. Maar ik was dan wel weer zo verwend dat ik het gekregen heb. Geen idee dus waar het weg kwam. Het erop plakken s gelukkig mee gevallen ik heb de planten spuit erbij gepakt en de luchtbelletjes die er onder zaten die heb ik met een speld lek geprikt. Het eraf halen hoeft hopelijk nooit meer want daar waar ik nu woon en het folie op de ramen zit, daar woon ik prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 05 maart 2013 @ 12:10:

Niet plakken, statisch raamfolie kopen. Gewoon bij de Gamma in de hoogte 45 en 67,5 cm.Inderdaad, ga voor statisch, kan je makkelijk verplaatsen en je ziet geen bobbels. Je kan het er ook makkelijk weer afhalen (zonder plakschade).
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of je in de buurt van Den Haag woont, maar de Schatkamer had altijd leuke statische folies, qua patronen enzo.
may the bridges I burn light the way
Alle reacties Link kopieren
De Decorette.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende is dat, hier ergens op een raam heeft het ook gezeten. En ik zie nog altijd 'lijm' vlekken op het raam zitten. En het is er met geen mogelijkheid af te krijgen.

Heb alles wat je kunt bedenken al geprobeerd. Maja 'even' een nieuw raam kopen is ook zo wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 05 maart 2013 @ 15:05:

Wat een ellende is dat, hier ergens op een raam heeft het ook gezeten. En ik zie nog altijd 'lijm' vlekken op het raam zitten. En het is er met geen mogelijkheid af te krijgen.

Heb alles wat je kunt bedenken al geprobeerd. Maja 'even' een nieuw raam kopen is ook zo wat.Voel je de lijm zitten? Dan zou je de plekken in kunnen laten trekken met lijmverwijderaar en met een glaskrabber proberen het weg te krabben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt dan zal ik eens kijken voor statisch raamfolie bij de Gamma.



Er mag geen schade of iets komen gezien het niet mijn ramen zijn. Woon niet in de buurt van Den haag, maar kan ook via internet bestellen als iemand een goedkope site weet?



Het is wel een flink raam ja! maar kan echt niet minder gezien de onderkant nogal zichtbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al eerder genoemd is zou ik voor statisch gaan. Ik heb een benedenwoning waar iedereen langs het raam loopt en heb er statisch folie op zitten. Drie jaar geleden heb ik het er in eerste instantie als tijdelijk op gedaan, maar het zit er nog steeds op. Het is er maar 1 keer gedeeltelijk afgevallen omdat de schilder buiten aan het schilderen was en mijn kat het er toen per ongeluk afgetrokken heeft. Kon het er weer heel makkelijk op doen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-11-2014 09:40
Reden: Verwijderd ivm spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij Jysk hebben ze statische raamfolie, haal je er zo weer af wanneer het moet. Momenteel in de aanbieding
Alle reacties Link kopieren
Als je statisch folie opbrengt, dan breng je dat op een schoon, nat (gespoten) raam op. Daarna kun je met een raamtrekker de bellen erachteruit trekken. Meteen na het opbrengen kan het folie er vlekkerig/onregelmatig uitzien, maar dat trekt na een week of 2 weg.



Het lekprikken van luchtbellen met een speld zou ik niet zo snel doen, die plekken blijf je dan meestal nog eindeloos zien (door die gaatjes kan er namelijk later ook weer lucht achter de folie komen, danwel vocht tussen folie en raam erdoor verdampen. Het beste is om zo lang bezig te zijn met opbrengen, water en trekker totdat alle luchtbellen weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat TO na 1,5 jaar wel een oplossing heeft gevonden. Of alweer verhuisd is :-)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tijd lang statische raamfolie op mijn raam gehad. Nadeel was, dat het raam de hele dag de zon erop had. Daar ging het al snel in de hoeken van los zitten doordat het raam opwarmt (denk ik?). In de zomer lag het soms zelfs als een zielig vodje op mijn keukenvloer en na een paar weken weer vrolijk terugplakken heb ik het maar opgegeven T gaat er wel makkelijker af, maar met stickerverwijderaar etc, moet je plakkende folie er toch ook wel vrij vlekkeloos af krijgen
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 05 november 2014 @ 21:38:

Ik vermoed dat TO na 1,5 jaar wel een oplossing heeft gevonden. Of alweer verhuisd is :-)Scherp!
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 05 november 2014 @ 21:38:

Ik vermoed dat TO na 1,5 jaar wel een oplossing heeft gevonden. Of alweer verhuisd is :-)Het heeft mij nu op ideêen gebracht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven