terugkomende urinelucht, kat gecastreerd

11-03-2013 22:27 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nu echt onfris worden: elke dag kom ik binnen in zo'n vieze kattenurinelucht. We hebben twee katten: mannetje van 4, gecastreerd en vrouwtje van 10 maand, gesteriliseerd. Ik dacht dat ze dan niet meer aan sproeien/lucht verspreiden doen? Wat kan het zijn? Wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Plast er eentje ergens anders waarschijnlijk. Kussen, deken, hoekje?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar waarom? Hebben ze nooit eerder gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ze het ook ineens gaan doen.

Bleek er 1 blaasgruis te hebben.



Zelfs nu na een aantal jaar dierenarts bezoeken en zelfs een penisamputatie helaas soms nog steeds, maar dan heeft ie Blaasontsteking.



Even naar de DA denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, waarom, ben je zwanger misschien?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Blaasgruis... Ik dacht dat dat voor oude katten was..
Alle reacties Link kopieren
Huh Fame?
Alle reacties Link kopieren
Nee, mijn kat was 5.

En een blaasontsteking kan iedere kat natuurlijk krijgen.



Heb je twee bakken staan?

Daar zou ik eerst mee beginnen.

Als het dan niet ophoud zou ik toch even langs de DA gaan.
Alle reacties Link kopieren
oke bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonkaa schreef op 11 maart 2013 @ 22:34:

Huh Fame?O ja, bij zwangerschap kunnen ze uit een vorm van dominantie gaan plassen. Dat wil verigens niet zeggen dat ze iets tegen de te verwachten baby hebben. Maar heeft iets met hormnen van mama te maken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 11 maart 2013 @ 22:39:

[...]





O ja, bij zwangerschap kunnen ze uit een vorm van dominantie gaan plassen. Dat wil verigens niet zeggen dat ze iets tegen de te verwachten baby hebben. Maar heeft iets met hormnen van mama te maken.Nee niet uit dominantie, maar uit stress vanwege veranderingen die ze niet prettig vinden.
Alle reacties Link kopieren
O nee geen zwangerschap hier!
In jouw geval kunnen het twee dingen zijn:



- iets lichamelijks zoals blaasgruis of een blaasontsteking;

- stress uit verveling, eenzaamheid of een verandering die ze niet fijn vinden en dan kun je aan van alles denken: drukke kinderen, de katten onderling, nieuwe meubels, katten buiten enz. enz.



Je kunt het meeste eerst even naar je DA gaan om het eerste uit te sluiten en dan kijken of je de bron van de stress weg kunt nemen en eventueel stressreductiemiddelen inzetten, zoals Royal Canin Calm brokjes, het kalmerende voedingssupplement Zylkène, een Feliwaystekker of een Feliwayspray.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat er een andere kat je huis binnenkomt en de boel ondersproeit? Dat is mij ooit gebeurd, en ik maar denken dat het mijn eigen kat was. Arme beest bleek geterroriseerd in zijn eigen huis.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Blaasontsteking komt overigens 9 van de 10 keer door stress, niet door een bacteriële infectie.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen ook plassen als ze de bak te vies vinden. Probeer eens twee bakken. Sommige katten plassen niet meer als er poep van een andere kat in ligt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat had indertijd een blaasontsteking, van de stress omdat een andere kat het huis was binnengedrongen en de boel had ondergesproeid. Hij had het dus niet zelf gedaan.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 11 maart 2013 @ 22:58:

Blaasontsteking komt overigens 9 van de 10 keer door stress, niet door een bacteriële infectie.



Dit inderdaad.



Zelfs met mijn kat, met penisamputatie is het vaak gewoon stress.

Die feliwaycontactdozen zijn wel duur, maar zeer effectief.



En zorg voor een schone bak.
quote:Zusenzoo schreef op 11 maart 2013 @ 23:03:

[...]





Dit inderdaad.



Zelfs met mijn kat, met penisamputatie is het vaak gewoon stress.

Die feliwaycontactdozen zijn wel duur, maar zeer effectief.



En zorg voor een schone bak.Maar waarom is z'n penis dan verwijderd??
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij iedere keer weer blaasgruis had en iedere keer weer verstopt zat, dus weer gecatheriseerd moest worden, iedere keer weer een roesje en een enorme kap, want is houdini en vervolgens weer een week in de bench en drie weken later weer verstopt zitten en hij had al een hele tijd speciaal blaasvoer.



Daarom dus.
Ik zou ook gestresst zijn als ik eerst een penis had en nu niet meer...;)



Ik zou niet weten welke tips ik je kan geven, behalve inderdaad goed kijken of de kat(ten) iets lichamelijks mankeert om te beginnen. Lijkt alles in orde, dan heel goed nadenken wat het geweest zou kunnen zijn...Inderdaad, is er een andere kat binnen geweest? Zijn de meubels verplaatst? Staat de kattenbak op een andere plek? Is de bak schoon? etc.



Een van mijn katten heeft weleens op de bank gepoept en gepiest...kon het hem niet kwalijk nemen, want ze staan hier echt onder enorme stress (we zijn aan het verbouwen) Nu als we ze 'opsluiten' in de huiskamer dan zetten we ook eten en kattenbak erbij, ook al is het overdag (veel slapen) en maar voor een uurtje!
quote:Zusenzoo schreef op 12 maart 2013 @ 10:57:

Omdat hij iedere keer weer blaasgruis had en iedere keer weer verstopt zat, dus weer gecatheriseerd moest worden, iedere keer weer een roesje en een enorme kap, want is houdini en vervolgens weer een week in de bench en drie weken later weer verstopt zitten en hij had al een hele tijd speciaal blaasvoer.



Daarom dus.Wat zal dat een opluchting zijn voor jouw arme kat. Ik heb het ook overwogen bij mijn chronische blaasgruiskater, maar een penisamputatie zou niet helpen (de verstopping ontstond steeds inwendig), maar anders had ik het zeker gedaan.
quote:Zusenzoo schreef op 12 maart 2013 @ 10:57:

Omdat hij iedere keer weer blaasgruis had en iedere keer weer verstopt zat, dus weer gecatheriseerd moest worden, iedere keer weer een roesje en een enorme kap, want is houdini en vervolgens weer een week in de bench en drie weken later weer verstopt zitten en hij had al een hele tijd speciaal blaasvoer.



Daarom dus.Och jee, wist geeneens dat het bestond, penis amputeren.
Het klinkt erger dan het is hoor, want die katten zijn dan verlost van een hele hoop ellende.
Alle reacties Link kopieren
Kat heeft er weinig last van gehad, had meer last van chronisch verstopt zitten.



Maar het is wel grappig want hij denkt nog te spoeien, alleen klettert het nu gewoon netjes in de bak ipv tegen de bak aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven