vlooien! Ze bijten mij...

22-07-2014 14:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben 2 katten (rond de 12 jaar oud)

Er zijn vlooien in huis :(

De katten zijn behandeld met druppels in de nek. De omgeving:

kleed uit woonkamer. Alles gewassen op 60graden. Alles gestofzuigd, zak weggegooid. Gespoten met omgevingsspray. In het weekend alles met azijn schoongemaakt.

Ik zet nu elke avond een schotel neer met water en afwasmiddel plus beetje olie daarbovenop een theelichtje. Ik zag vanmorgen wel een paar vlooien in het schoteltje. Het probleem is dat ik echt heel veel lelijke plekken op mijn benen heb. Ik kan geen rokje aan nu. Ik heb mij huisarts een mail gestuurd met foto van mijn benen. Reactie is: als de vlooien weg zijn dan gaan de plekken ook weg binnen 1 a 2 maanden :(



Weet iemand wat ik nog meer kan doen?

HELP
Alle reacties Link kopieren
Ik doe in de zomermaanden altijd een stukje vlooienband in de stofzuigerzak.

Dan gaat alles dat je opzuigt ook dood.

Anders wandelen ze alsnog weer vrolijk rond.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik ga vlooienband kopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:_nora_ schreef op 22 juli 2014 @ 15:54:

Ik doe in de zomermaanden altijd een stukje vlooienband in de stofzuigerzak.

Dan gaat alles dat je opzuigt ook dood.

Anders wandelen ze alsnog weer vrolijk rond.Dit zou ik niet doen. Door de giftife chemicaliën in de vlooienband verspreid je die in de lucht wat dus zeer slecht is voor je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig stofzuig je geen uren in de week en is een raam openzetten tijdens het schoonmaken ook alleen maar lekker
De enige goede oplossing is kammen, kammen en nog eens kammen. Eitjes zitten in alle hoeken en gaten, komen alsnog uit, en de vlooien springen dan weer vrolijk rond. Als ze niet op de kat springen, springen ze op jou. Elke dag de katten goed kammen en de vloeien die je eruit haalt in een sopje gooien. Het is even doorzetten, maar resultaat verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Bij de dierenarts ander vlooienspul halen.
Tegenwoordig heeft de dierenarts een nieuw soort vlooienband. Die is niet giftig voor je handen, werkt 4 of 5 maanden en is helaas stikduur, dus voor mijn buitenkatten geen optie. De dierenarts zelf is er helemaal weg van.



Ik gebruik zelf voor mijn katten vlooienpillen en geen pipetjes meer. Pipetjes kunnen een brandwond veroorzaken op de plek waar je ze druppelt. De tabletten werken super. Goedkoop zijn ze niet, maar goed, spul dat écht werkt is maar zelden goedkoop helaas. Als ik me niet vergis waren het 6 tabletten voor 40 euro.



Spray; het heeft geen zin om goedkoop spul te nemen. Kies voor een degelijke spray, vraag dierenarts of dierenwinkel. Geen spray van de supermarkt. Een goede spray kost al gauw 2 tientjes. Neem er eentje die een paar maanden werkt en spray niet alleen de plaatsen waar de katten veel komen, maar juist ook de plaatsen waar ze niet vaak komen. Als jouw katten niet op de slaapkamer mogen maar je hebt via je kleding daar wel een paar vlooien gedumpt, dan hebben ze geen andere mogelijkheid dan jou.



Denk ook aan hoekjes, gaatjes, plinten, houten kozijnen, de onderste rand van de gordijnen, kortom, overal waar de poezen langs lopen. Ik doe zelf ook altijd de trap, wc mat, keukenstoelen, rotan, stofzuigerzak (hoewel die vlooienband ook als prima tip klinkt) en manden die ik overal heb staan. Verder mag één van de katten vaak bij Dochter slapen, dus ook haar kamer moet er af en toe aan geloven, inclusief het matras. Mag overdreven klinken, maar goed, wij hebben geen vlooien, ondanks 6 eigen katten en een hoop zwervers. Die laatsten krijgen ook af en toe een pil door hun eten. Voordeel van zwervers, die eten álles .



Let wel op. Het is natuurlijk puur gif. Zorg ervoor dat de katten een paar uur niet in de ruimte komen waar je die spray gebruikt. Eerst goed stofzuigen, dan heel grondig sprayen, ramen open zetten tegen de lucht en als het even kan, zelf ook weg. Of een paar uurtjes in de zon gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Owjee hier ook het vlooien probleem. Hoorde net bij dierenspeciaalzaak dat het blijkbaar schering en inslag is. Ik heb net twee bussen spray gehaald, vlooienbandjes omgedaan en pipetje. Volgens dierenwinkel zou ik katten ook met anti vlooi shampoo moeten wassen. Weet niet of dat wel zo'n goed idee is?



Las ook een schaaltje met cola neerzetten??



Nu eerst maar sprayen en beddengoed afhalen en wassen op 90 graden, wat een ellende dit!



Jakkes :(.
Alle reacties Link kopieren
Pillen is lastig voor deze katers. Als ze al een ontwormingspil moeten spugen ze al uit. Zelfs door hun lievelingsmaal nee ze trappen er niet in..



Bedankt voor alle tips, we gaan ermee aan de slag
quote:chili1971 schreef op 22 juli 2014 @ 16:54:

Pillen is lastig voor deze katers. Als ze al een ontwormingspil moeten spugen ze al uit. Zelfs door hun lievelingsmaal nee ze trappen er niet in..



Bedankt voor alle tips, we gaan ermee aan de slag Je maakt een pil fijn, mengt het met wat boter en smeert het op de vacht. Ze maken zichzelf wel schoon.
Vlooienshampoo is een heel goed idee. Ik had ooit kittens die onder de vlooien zaten en pipetjes en pillen mochten nog niet. Vlooien vielen er zo vanaf. Geweldig spul.



Alleen, inmiddels zijn die kittens 6 kilo zwaar en één bonk spieren. Wassen kan alleen als ik bereid ben om daarna naar de EHBO te rijden.
Die schotels met water enzo... Neem een laag bord (soepbord) voor elke hoek van de kamer, doe er een laagje water in en een snufje afwasmiddel. Minder dan dat zelfs. Ga met je vinger even langs de dop en stip het water even aan.



Als het goed is, vind je de dag erna een hoop vlooien in de borden.



(Gelezen hier op het forum, nooit zelf uitgetest).
Als katten moeilijk doen met pillen eten, probeer dan de oude truc om hem vermalen in een stukje worst te doen. Leg het stukje op een handdoek, voor de kat is het vervelend om aan de handdoek te likken, dus vreten ze het stukje in een keer op.

Werkt hier prima.



Het wassen van katten die dat echt, echt niet leuk vinden is goed te doen als je een badkamer hebt die afgesloten kan worden.

Gebruik de douche, probeer ze niet in bad te doen.

Als je een douchecel hebt is dat ideaal. Ruim van te voren wel alles op wat stuk kan of waar ze zich aan vast kunnen houden. Straal erop, natte kat. Straal uit, poes soppen en kammen. Straal erop, uitspoelen. Deur openen terwijl je niet in de vluchtroute staat.



Als je vlooien echt niet weg gaan, na goede spray en de rest van het circus, ben je waarschijnlijk een plek in je huis vergeten waar je nooit komt. Tussen de winterdekens, in de meterkast, in de kruipruimte, dat soort plekken. Soms zitten daar hele kolonies.



Ik gooi de lege pipet altijd in mijn stofzuiger.

De tip van gemalen pil, boter op de vacht kende ik nog niet, klinkt logisch
Alle reacties Link kopieren
[quote]chili1971 schreef op 22 juli 2014 @ 14:55:

We hebben 2 katten (rond de 12 jaar oud)

Er zijn vlooien in huis :(

De katten zijn behandeld met druppels in de nek. De omgeving:

kleed uit woonkamer. Alles gewassen op 60graden. Alles gestofzuigd, zak weggegooid. Gespoten met omgevingsspray. In het weekend alles met azijn schoongemaakt.

Ik zet nu elke avond een schotel neer met water en afwasmiddel plus beetje olie daarbovenop een theelichtje. Ik zag vanmorgen wel een paar vlooien in het schoteltje. Het probleem is dat ik echt heel veel lelijke plekken op mijn benen heb. Ik kan geen rokje aan nu. Ik heb mij huisarts een mail gestuurd met foto van mijn benen. Reactie is: als de vlooien weg zijn dan gaan de plekken ook weg binnen 1 a 2 maanden :(



Weet iemand wat ik nog meer kan doen?





Super advies van je dokter

Zou zeker die vlooienshampoo proberen, als het je lukt.

En de tabletten kan je geven met easy pill.

Je kan ook volgens internet (omaweetraad) motteballen (kampfer) verpulveren en die overal langs de randen van de vloerbedekking strooien.Wel oppassen dat de katten er niet bij komen



Preventief; geef je katten voortaan karnemelk te drinken en elke dag 2 biergist tabletten (die voor mensen )
Oh, heb je ook omgevingsspray in naden en kieren gespoten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn katten in april laten inenten tegen vlooien. Ik kreeg van de dierenarts een aanbieding; inenten is net zo duur als 6 maanden iedere maand een pipet en net zo effectief of misschien wel effectiever want een pipt kregen ze nog wel eens te laat. Katten hebben echt nergens last van en komen beide buiten.



Heb je nu natuurlijk niks aan maar is misschien wel een tip voor volgend jaar?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Takketrol, wat was je kwijt voor die inenting? Er zit zoveel verschil in prijzen tussen de pipetten.
Alle reacties Link kopieren
Even uit mijn hoofd, volgens mij ¤35,-
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Wat een super tips! zeker van die inentingen gaan we doen!

Kieren hebben we ook ingespoten met omgevingsspray..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven