vlooienspul

25-07-2014 14:36 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,



Ik geef mijn kat elke maand vlooienspul advantage (geloof ik, zo uit mijn hoofd). Mijn kat vindt dit verschrikkelijk.. Nu heb ik hem vandaag weer dat spul proberen te geven, maar meneer peerde hem zodra hij de kans kreeg.. (ik gaf het spul alleen, had ik ook niet moeten doen..)

Nu is het pipetje dus niet helemaal leeg.. maar eigenlijk durf ik de rest niet meer te geven, omdat hij me altijd na dat ik dat spul heb gegeven een week niks van me wil weten.. Het vertrouwen is altijd een beetje weg nadat spul.. Zouden jullie het nog geven of laten voor deze keer?

En.. hoe gaan jullie met dat spul om? wat geven jullie voor vlooienspul? Reageren ze daar ook zo hysterisch op..



Ik vind het elke keer weer een gevecht.. iedere maand opnieuw.. :(
Een week het vertrouwen weg? Wow... Mijn katten en honden zijn hooguit een half uurtje gepikeerd vanwege die natte kledder op een plek waar ze niet bij kunnen maar dat is het dan ook wel.



Reageert jouw kat niet simpelweg op hoe jij er mee om gaat? Als jij het een heel Ding maakt en een week omslachtig en voorzichtig met je kat om gaat dan geef je zelf het signaal af dat het om iets vreselijks gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat denk ik niet. Ik vind het niet leuk om te doen natuurlijk, omdat hij zo reageert. Maar ik weet dat het beter is als hij dat spul wel krijgt dus ik geef het snel, en daarna ga ik door met mijn afwas bij wijze van en verdwijnt hij hysterisch naar buiten toe. En wil daarna de hele dag niet geaaid worden en de dagen daarna blijft ie uit mijn buurt. En schrikt zich in een hoedje als ik ineens langs kom.. Bang dat ik weer zon pipetje bij me heb.. Dat is niet leuk nee..

Na een week ongeveer lijkt ie het vergeten te zijn..



Ik zat te denken misschien moet ik ander spul gebruiken, dat hem minder irriteert of zo..
Tenzij hij kale plekken krijgt of veel krabt denk ik niet dat een middel van een ander merk iets gaat verbeteren. Het blijft een natte kledder op een plek waar hij niet bij kan.
Alle reacties Link kopieren
Nee hij krijgt er geen kale plekke van en krabt gelukkig na de eerste dag ook veel minder. Maar de eerste dag knippert ie wel de hele dag heftig met zijn oogjes..
Alle reacties Link kopieren
1 week gepikeerd
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat reageert ook hysterisch op het pipetje. Ik ga dan rustig naast hem zitten als hij op de bank ligt te slapen, maar zodra ik het dopje eraf haal, lijkt hij het te ruiken.



Woest draait zn kop met samen geknepen ogen mijn kant op. En weg is ie!



Geen tips verder voor je. Misschien kan je hem daarna paaien met wat lekkers. Dan is die van mij het weer vergeten.
Iedere dag de vlooienkam erover in de warme maanden?
Alle reacties Link kopieren
ons oudje, die bij mijn ouders woont, is ook goed gepikeerd na zo ene pipet.

Ik was meestal de boosdoener, want ik kan alles met ze.

Haalde ze een dag of wat van te voren uit de verpakking, ze schoot al weg als ze het doosje dacht te horen.



Na een paar dagen op de kast liggen het pipetje gepakt en al kroelende het gegeven. Daarna stug door blijven kroelen tot de ontspanning er is. Daarna is ze een stuk minder lang van slag.

Werkt ook zo met borstelen.



Het overgebleven restje, ik zou even kijken of het nog lukt.



Is het een buitenkat trouwens? Of en binnenkat?

Binnenkatten mag je een stuk minder ontvlooien. winter hoeft haast niet. Scheelt alweer. Zo werd mij eens in de dierenwinkel verteld.



Ook zijn er tabletten te koop, maar dat moet ie dan maar net lusten.
Dwang zou ik echt zo min mogelijk gebruiken. Misschien wil de D.A. het voor je doen, dan blijft jouw relatie met jouw poes goed.
Alle reacties Link kopieren
zelfde verhaal hier.. woest is hij als hij t ruikt. voordat ik t spul geef begint ie al heftig te knipperen met zn oogjes!



ik zal m voortaan daarna wat lekkers geven.. tenminste as hij weer thuis komt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 25 juli 2014 @ 15:35:

Dwang zou ik echt zo min mogelijk gebruiken. Misschien wil de D.A. het voor je doen, dan blijft jouw relatie met jouw poes goed.Dat lijkt mij een dure actie maandelijks. Of eigenlijk elke 4 weken.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het meedenken, allemaal!



@ little angel, ik zal het eens proberen met veel gekroel proberen.. Ik doe het nu allemaal snel snel snel, zodat hij het pas door heeft als het al gebeurd is. Want als hij het spul eenmaal in de gaten heeft, zit ie of onder het bed (want ik zorg er voor dat het kattenluikje dan dicht is) of ergens anders waar ik er niet meer bij kan. Het is een buitenkat, dus ja, met dit warme weer moet ie gewoon wel zon pipetje hebben.



Ik was vroeger bij mijn ouders ook altijd de klos.. ik was altijd de enige die alles bij de katten kon doen.Pilletjes, zalfjes, douches, prikjes bij de dierenarts. Maar dit is een taaie.. En dan hebben we het alleen nog maar over een vlooienpipetje..



Een vlooienkam gebruik ik ook, onderdeurtje, maar dat is niet voldoende om vlooien te voorkomen, merk ik.
quote:little_angel89 schreef op 25 juli 2014 @ 15:36:

[...]





Dat lijkt mij een dure actie maandelijks. Of eigenlijk elke 4 weken.Maar de D.A. Kan je wel voordoen hou je het dier rustig houdt misschien. En je kunt altijd even op een paar plaatsen informeren wat het kost. Soms doen ze ook dingen voor niets (echt waar).
Alle reacties Link kopieren
ja, ik vind dat ook te duur om elke maand naar de da te gaan. Bovendien vind ik het ook onzin, iedere kat moet zon ding hebben af en toe, dus hij ook. Hij went er maar op een of andere manier aan. Hij woont hier als een prins, dus dan moet ie dit er maar voor over hebben, vind ik.



Neemt niet weg dat ik het zelf ook vervelend vind dat hij er blijkbaar zo'n last van heeft. En ik dnek ook niet dat ie allergisch is voor het spul.
Alle reacties Link kopieren
ja, dat zou kunnen. maar ik denk dat ik mijn kat t beste ken en ik denk ook dat hij het dan ook het fijnst vind als ik het gewoon doe ipv een vreemde dierenarts. En ook naar de dierenarts levert hem ook flink wat stress op...



Volgende maand gaan we de kroeltherapie proberen;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overgestapt op een seresto vlooienband.

De vlooien hier trokken zich niks meer aan van het spul in die pipetjes!

Onze kater is een enorme allemansvriend, dus hij had toch al een halsband om met een adresplaatje. Dan weten anderen tenminste dat hij al een huis heeft :-)

Voor hem maakte die extra halsband niks uit, terwijl het met die pipetjes altijd lastig was, want hij maakte zich uit de voeten als hij zag dat ik er een pakte.
Wat zijn katten toch geweldige beesten. Ik zou het geven TO, heb je het maar weer gehad.
Alle reacties Link kopieren
je kan ook een vlooieninjectie bij de dierenarts halen.Kost geloof ik 35 euro.Werkt iets van een half jaar.



NB:ik gaf mijn vroegere kat altijd schoteltje karnemelk en twee biergisttabletjes (die voor mensen) en (buiten)kat had nooit geen vlooien
Doe hem een vlooienbandje om
Alle reacties Link kopieren
ik beng een voorstander van bandjes.

Ze blijven er aan hangen en hangen zich op

Je moet altijd opletten met aaien/kroelen. Die dingen zijn gewoon niet goed als je er mee in contact komt.





Vooral na het pipetje kroelen, tot ze lekker ontspannen zijn weer. Bij C zie ik het aan dr oren. Die komen dan rechter en na een kopstoot is het weer helemaal in orde. Maar als kat echt niet wil, geen strijd aan gaan, het moet wel veilig blijven zonder krabben enzo.
Alle reacties Link kopieren
Vlooien-injectie heb ik ook gevraagd aan de da. Maar die zei dat ze dat bij mij in de dierenartsenpraktijk niet geven, omdat je er niet zoveel aan hebt; de vlooien zouden onvruchtbaar gemaakt worden, maar de vlooien die er zijn die gaan nog niet dood.. eitjes die er zijn, worden ook gewoon vlooitjes.. Kortom het schijnt dus niet te werken voor een buitenkat, die steeds weer vlooien mee naar binnen neemt.



voor een vlooienbandje ben ik ook niet zo heel erg.. vanwege het ophangingsgevaar..



ik lees toevallig iets in de krant van mrfishkibble, dit is een aromatherapie tegen vlooien en teken en moet pas na 6 maanden weer gegeven worden. Zal zo is op de site kijken. Kent iemand dit spel? werkt dat?
Hier krijgen ze tabletten en daar rijd ik speciaal voor naar een andere dierenarts, omdat mijn eigen alleen (dure) pipetten verkoopt.



Die pillen worden fijn gemalen tussen twee lepeltjes, vermengd met wat boter en dat smeer ik dan op poot, staart of kont. Vinden ze ook niet lief van mij maar ze maken zich daarna zelf schoon.



De zwervers die mee eten krijgen het gewoon door het voer, die eten álles dus ook vermalen pillen.
Alle reacties Link kopieren
Er is ook vlooienbestrijding in vloeibare vorm. Dat geef ik de laatste tijd aan die van mij. Was bij ons ook altijd een hele strijd met die pipetten! Het is van Beaphar, ik koop het bij het tuincentrum. Ik gooi het door een koolvissie en ze hebben nix in de gaten
Mijn kater heeft zo'n injectie gekregen omdat de pipetjes niet werkten. In combinatie met een omgevingsmiddel ben ik nu eindelijk van de vlooien af. Ik zag nooit een vlo maar vond wel vlooienpoep. Kitten is na een maand in ons huis ook nog vlovrij dus ik denk echt dat het klaar is.

Voordat ze naar het pension ga geef ik voor de zekerheid nog wel een pipetje, en ik spray ook het huis als we op vakantie gaan.

Als het weer nodig is laat ik ze allebei een injectie geven. Qua prijs scheelt het nagenoeg niets met maandelijkse pipetten (en het bijbehorende drama ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven