vogelpindakaas

23-11-2013 16:52 77 berichten
Sinds een jaar of twee is er 'vogelpindakaas' te koop.

Dat zou beter voor vogels zijn dan gewone pindakaas (in verband met het zoutgehalte), volgens de Vogelbescherming.



Ik ben een dierenliefhebber, dus na twee potten gewone pindakaas (Calvé), kwam ik een pot vogelpindakaas tegen bij Intratuin, die ik prompt gekocht heb.



Maar, ze lusten het niet hoor!!

De pot heeft 5 dagen gehangen, maar er werd niet naar omgekeken.



Dus sinds gisteren hangt er weer gewone pindakaas (nu van de Lidl - de lekkerste volgens Kassa geloof ik) en er wordt om gevochten door koolmezen, pimpelmezen, kauwtjes en zelfs een brutale specht!!







Waarom verzinnen ze zoiets eigenlijk?

Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?
Ja, hier hetzelfde verhaal. Nou ja, bij mijn moeder dan, want die heb ik zo''n ding voor haar verjaardag gegeven.
Waarom ze dat verzinnen? Omdat het dus beter is voor vogels



Maar goed, tegenwoordig word ook alle lol wel aan banden gelegd. Je mag de eenden niet meer voeren want dat is niet goed voor ze, je mag geen pindakaas aan vogels geven want dat is niet goed voor ze.



De vogelstand is hier na jaren broodjes en pindakaas voeren nog prima, dus mijn interne tuinonderzoek wijst uit dat het prima kan
Alle reacties Link kopieren
Zal wel lekkerder zijn, ongezonder, maar lekkerder.... 't zijn net mensen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft het met het zout in de pindakaas te maken. Doordat ze meer zout binnenkrijgen, hebben ze ook meer water nodig. En als het vriest is het heel moeilijk voor ze om water te vinden en drogen ze dus uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet diervriendelijk pindakaas gemaakt van vogels.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
wat kost die vogelpindakaas?
Een pot vogelpindakaas kost ongeveer ¤2,50 á ¤ 3,00 en de pindakaas van de Lidl ¤ 1,49 en die pot is groter!



Die pot past dus niet, maar ik schep gewoon wat over in een kleinere pot....
Waaaaat????

Dus dat is hele dure pindakaas.

Antwoord op je vraag waarom dit bestaat: omdat je er geld mee kan verdienen
Alle reacties Link kopieren
Zo krijgt mijn hond heel vaak een ijsje als ik zelf een ijsje haal. Zag ik dat de ijscoman op gegeven moment suikervrij ijs had, dat leek me beter voor de hond omdat hondentandjes niet gepoetst worden.



Nou, de hond bliefde het niet! Die had nog liever helemaal geen ijs dan dat gezondere suikervrije ijs



Dieren weten ook best wat lekker is!
Zeg maar Spijker.
Yesss, maar niet meer aan mij!



(Dit berichtje is een antwoord op het berichtje van Meds, dat die pindakaas er is om geld te verdienen.)
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 23-11-2013 17:16
Reden: -aanvulling-
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier net zo, de mezen kijken ernaar en als ze het hebben gezien gaan ze er weer vandoor.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel vogelzaad door gewone pindakaas roeren om ze extra te verwennen. En inderdaad zelfs de eekhoorns blieven de vogelpindakaas hier niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat ik dit topic lees. Ik vroeg me vanmiddag hetzelfde af.

Heb vorige week een pot vogelpindakaas van de Action opgehangen. Er is nu een heel klein randje uit. Normaal heb ik de goedkoopste van de super, die ik ook overschep. Dan kan ik na 2 dagen weer bijvullen.

Doe je je best, wordt het door de vogels niet gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Hier is er geen enkele vogel die deze speciale pindakaas lust. Bij mijn moeder hang ook een pot en ook daar is er nog niet een keer ingepikt
Let the sun shine
Alle reacties Link kopieren
Nooit geweten dat je pindakaas aan vogels kan geven. Nou heb ik ook katten dus vind het dan sowieso niet erg diervriendelijk voor de vogels om ze te voeren in mijn tuin.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:noah88 schreef op 23 november 2013 @ 17:02:

Volgens mij heeft het met het zout in de pindakaas te maken. Doordat ze meer zout binnenkrijgen, hebben ze ook meer water nodig. En als het vriest is het heel moeilijk voor ze om water te vinden en drogen ze dus uit.Klopt! Mee uitkijken dus...
Alle reacties Link kopieren
En geld verdienen... die zoutloze pindakaas is gewoon duurder omdat er minder vraag naar is. Marktwerking...
Ik had eerst AH pindakaas met stukjes noot en die pot was zo leeg, daarna een pot van de vogelbescherming met insecten erin. Ik dacht dat vinden ze vast lekker, nou de vogeltjes lachten me nog net niet uit en aten er niks van. Weer de AH opgehangen en daar waren ze weer !
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 november 2013 @ 17:11:

Waaaaat????

Dus dat is hele dure pindakaas.

Antwoord op je vraag waarom dit bestaat: omdat je er geld mee kan verdienen



Als je dat koopt steun je ook de vogelbescherming. Ze zijn er nu in meerdere smaken, dus ook vogelhagelslag en pindakaas-met-bosvruchtenmaak etc, TO moet eens snappen dat vogels ook wel es wat anders willen
Alle reacties Link kopieren
Vogels en andere dieren zijn al zo gewend aan het zout in 'mensen-eten', dat ze bedanken voor zoutloos voer!

Is zoutloos gezonden? Waarschijnlijk wel...Maar daar gaan ze nu mooi niet meer mee akkoord :-)

Nobel dus van de vogelbescherming, maar net zo nutteloos als heel nederland aan de appel willen krijgen zolang er Mc Donnalds blijft bestaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook ingetrapt. Mijn variant bevat overheerlijke meelwormen, maar neehoor ze hebben nog geen hapje genomen en het ding hangt er al een week.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Hoe hangen jullie die potten op dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn speciale huisjes voor te koop.



Hier ben ik dus ook ingetrapt.
Ja en?
Ik zag dit topic staan, niet gelezen. Vandaag in de Gamma zag ik die pindakaas liggen, gelukkig heb ik het niet gekocht. Ik hou het wel bij de ouderwetsche vetbollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven