wat tegen inkijk raam

25-08-2014 18:59 24 berichten
Bestaat er iets wat ik op mijn voordeurraam kan plakken zodat ik wel naar buiten kan kijken, maar de mensen voor de deur niet naar binnen?



Voorheen had ik een gordijn, maar die heb ik weggedaan, nu kijkt iedereen naar binnen en vind dat niet prettig. Liefst iets wat nog wel lucht doorlaat. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Anti inkijk folie spiegelend. Maar dat heb je in de avond wel inkijk als het licht in de gang aan is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
En het laat geen lucht? door.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Licht denk ik?
Waar koop je dat folie. Ik lees mee ivm dezelfde vraag. Woon pal aan de straat en heb veel bekijks.
Lijkt me enorm lelijk, van die spiegelende folie. Wij hebben onder een strook met van die gewone raamfolie, in de avond doe ik de gordijnen dicht. Je hebt ook van die schuifrolgordijnen, waardoor er stroken open blijven op je raam. Kun je nog wel naar binnen kijken maar alleen niet meer zo makkelijk. Of gewone lamellen?



Alle reacties Link kopieren
Van die goudkleurige folie kun je bij de Gamma kopen. Is behoorlijk prijzig in vergelijking met de normale anti doorkijkfolie. Deze folie is ook zonwerend.
Alle reacties Link kopieren
Dichte deur erin zetten met een "oog". Is ook inbraakwerender dan glas.
verba volant, scripta manent.
Neem 'n voordeur zonder glas. Irritant zeg dat je blijkbaar zo dicht aan straat zit met je voordeur dat mensen binnen kunnen kijken. Heb je geen voortuin die je met 'n hoge heg kunt afzetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 25 augustus 2014 @ 19:20:

Waar koop je dat folie. Ik lees mee ivm dezelfde vraag. Woon pal aan de straat en heb veel bekijks.http://www.plakfoliewebsh ... end-folie-spiegelend.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Oh haha, nee dat kan echt niet in de huiskamer, idd nog wel op een raampje in de voordeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 25 augustus 2014 @ 20:20:

Oh haha, nee dat kan echt niet in de huiskamer, idd nog wel op een raampje in de voordeur.In de huiskamer heb ik gewoon statisch folie op de ramen. Een balk van 45 cm breed. Je kunt er wel overheen kijken. En een beetje onderdoor, maar niet door mensen die zo voorbij lopen. Je moet wel echt gaan staan gluren. Vanaf de stoep, heb een vooruin, kun je niet de huiskamer inkijken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft van die doorzichtige rolgordijnen voor een appel en een ei, overdag kunnen ze niet naar binnen kijken, als het donker buiten is en licht binnen werkt het omgekeerd helaas.
Dat spiegelende folie hebben de buren 2 deuren verder hier. Ik vind het echt heel lelijk staan vanaf buiten.

Ik heb zelf gewoon van die folie en dan langs de rand een stukje open gelaten waar ik doorheen kan kijken. Folie zit dus alleen in het midden een stuk. Je kan maar door een klein stukje naar binnen kijken en dat lukt vanaf de straat niet zo goed als je langs loopt. Dan moet je wel echt stil gaan staan.
Koordgordijnen. Google maar, werkt perfect. Witte werken het beste.
Rolgordijn is voor het kleine raam geen optie, en ik wil echt niet dat mensen mij voor de deur zien staan als ik kijk wie er voor de deur staat.



Het spiegelende foli vind ik een goed idee, als het maar wel licht doorlaat.



Ik zag via Google, brons en zilverkleur, brons lijkt me nog wel mooi, ik heb een bruine deur dus past het nog bij elkaar.



Mooi zal het niet zijn, maar dat geloer naar binnen toe vind ik helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
Shutters, of de goedkope variant. Die kun je ook aan de onderkant vastzetten zodat het niet steeds tegen de deur aan rammelt als deze open en dicht gaat. Mate van lichtinval/inkijk kun je zelf bepalen, of helemaal dicht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Maar waarom neem je niet gewoon 'n nieuwe dichte deur dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 26 augustus 2014 @ 06:23:

Maar waarom neem je niet gewoon 'n nieuwe dichte deur dan?Die kosten een honderdje of 5 en meer.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb geen geld voor een nieuwe dichte deur, daarbij wordt het dan erg donker in mijn hal. En ik hou van eenheid in de straat ;)





Weten jullie of de bronskleurig spiegelfolie ook het licht wat warmer laat lijken? Het is op de noordkant, en vrij somber. Mss dat bronskleurig het wat warmer en sfeervoller laat lijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 26 augustus 2014 @ 12:47:

Ik heb geen geld voor een nieuwe dichte deur, daarbij wordt het dan erg donker in mijn hal. En ik hou van eenheid in de straat ;)





Weten jullie of de bronskleurig spiegelfolie ook het licht wat warmer laat lijken? Het is op de noordkant, en vrij somber. Mss dat bronskleurig het wat warmer en sfeervoller laat lijken?De spiegelende kant komt aan de buitenkant, even kijken welke kleur het best bij de voordeurkleur past.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 25 augustus 2014 @ 19:20:

Waar koop je dat folie. Ik lees mee ivm dezelfde vraag. Woon pal aan de straat en heb veel bekijks.Ik heb dat ook en in vond al die plakstroken voor op ramen zo lelijk. Ik heb uiteindelijk een toffe muursticker gekocht en die op mijn raam geplakt. Werkt briljant! Ik kan er van binnen gewoon langskijken maar van buiten kijk je niet meer zomaar naar binnen, of je moet echt gaan staan kijken van dichtbij en dat doen de meeste mensen gelukkig niet.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
VIVAN Gordijnen.

De gordijnen laten licht door, maar gaan inkijk tegen;

perfect voor een laag-op-laagoplossing voor je raam.



© Ikea
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-12-2014 14:23
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven