welk servies (schalen, borden etc) vind jij mooi?

21-09-2014 19:20 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms mag ik mezelf verwennen Ik kan echt genieten van een mooi servies. Mooie glazen, borden etc. Welke borden/schalen heb jij om hapjes en taartjes te presenteren? Ik hou van kleur.. Heb al veel van Pip (en Blond, maar geen fan meer). Pasteltinten vind ik ook super! Ben nu op zoek naar iets erbij.. Ik hoef niet alles in 1 lijn te hebben.

Doe graag ideeën op!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met mijn smaak niet zoveel kunt, ik houd van heel erg strak.



Misschien moet je eens kijken bij iittala, die hebben ook dingen met zoetige kleurtjes en motieven.
Mijn gewone servies is rustig, creme met een tekst op de rand en meer niet. Voor verjaardagen heb ik een etagère die ik heel mooi vind (maar te druk voor een heel servies) :







Het is van de xenos, vriendin heeft de etagère in elkaar gezet



Verder ben ik verliefd op Villeroy & Boch kerstservies, christmas toys, toy's delight, winter bakery delight, toy's fantasy, ik hou ervan! Spaar dit nu, heb pas 3 items maar het is ook aardig aan de prijs. Maar ik vind het zo gezellig is niet alleen servies, maar ook beeldjes, kaarsenhouders, muziekdozen enz.







Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de suggestie Bootje, maar niet helemaal mijn smaak. Voor mij iets te oubollig. Waar hou je zelf van?
Alle reacties Link kopieren
Leuk gedaan DH! Ik heb daar ook een bord van. Heel leuk. Voor eten heb ik inderdaad ook alleen wit en crème.
House of Rym vind ik heel mooi:











En de mokken van Koloni Stockholm:





We hebben nu gewoon een effen wit servies en een aantal koffiekopjes en grotere mokken van Babette, maar daar ben ik al een eeuwigheid op uitgekeken.
Ik heb dit servies, al heel lang en vind het nog steeds leuk.



Alle reacties Link kopieren
Ik hou van de strakkere series van iittala, zoals teema

http://www.google.com/ima ... rp..0.6.713.hvqJouaYKDA#i=2



Verder hou ik in het algemeen van Scandinavisch design, dus ook wel van servies.
Alle reacties Link kopieren
marieke at home. De ruitjes..
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie reacties te lezen! Bootje die vind ik ook een stuk mooier. Tis alleen niet waar ik naar op zoek ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vierkant servies. Ben er heul blij mee!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Marieke at home: mooi! Vind wel dat je daar dan alles van moet hebben. Hebben vrienden van ons ook.



Ik heb een brede smaak ;)
Alle reacties Link kopieren
En een hapjesschaal.. Hebben jullie die ook? Zo ja, welke?
NYC die onderste zou zo servies van Smafolk kunnen zijn



Zelf houd ik van Pools aardewerk, Bunzlau





Maar ik heb het niet, omdat ik niet kan kiezen en omdat het zo druk is en ik bang ben dat het toch gaat vervelen.
Alle reacties Link kopieren
Jasper Conran voor Wedgwood, Chinoiserie. Zo mooi en duuuuurrrrr.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naast mijn gewone servies een allegaartje van gekleurd, glas, vierkant, rechthoekig, heel grote borden, onderborden, allerlei verschillende schalen. Wat ik gebruik ligt aan wat we eten en aan wie er mee-eet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een hapjesschaal heb ik niet, als we visite hebben pluk ik gewoon bordjes en bakjes uit de kast. Een hapjesschaal neemt maar weer ruimte in.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gewone servies is uiterst strak (Tric van Arzberg) maar schalen, bakjes etc voor de leuk mogen wat mij betreft erg kitscherig zijn en koop ik op rommelmarkten en in de kringloopwinkel.
Je bent zelf een theepot
quote:Lebowski schreef op 21 september 2014 @ 20:22:

NYC die onderste zou zo servies van Smafolk kunnen zijn



Zelf houd ik van Pools aardewerk, Bunzlau.Haha inderdaad, misschien dat het me daarom zo aanspreekt! Bunzlau vind ik ook heel mooi.
quote:Lebowski schreef op 21 september 2014 @ 20:22:

NYC die onderste zou zo servies van Smafolk kunnen zijn



Zelf houd ik van Pools aardewerk, Bunzlau

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar ik heb het niet, omdat ik niet kan kiezen en omdat het zo druk is en ik bang ben dat het toch gaat vervelen.

Daar ben ik helemaal verliefd op! Al jaren! Als mijn huidige, nog steeds mijn eerste servies helemaal op en stuk is, dan wordt het die.



Ik heb een beetje een retro bloemen servies, niet zoals die van NYC, maar wel met felle kleurtjes. Paars, okergeel, turquoise, rood en oranje. Is dus mijn eerste servies, heb het nu tien jaar en nog steeds dol op. Geen merk overigens, toen gekocht bij de V&D.
Alle reacties Link kopieren
Idd Smafolk, haha lekker retro!
Ik houd er niet van om uit iets gekleurds te eten. Het bord mag wel een versierde rand hebben maar de bodem moet wiit of zwart zijn.
Servies moet wit en strak zijn voor mij. Zonder frutsels of patronen er op dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 21 september 2014 @ 20:43:

Ik houd er niet van om uit iets gekleurds te eten. Het bord mag wel een versierde rand hebben maar de bodem moet wiit of zwart zijn.



Dat heb ik ook.

Vind mijn eten op een wit bord er veel smakelijker uit zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 21 september 2014 @ 19:56:

House of Rym vind ik heel mooi:



[afbeelding]



[afbeelding]



En de mokken van Koloni Stockholm:

[afbeelding]



We hebben nu gewoon een effen wit servies en een aantal koffiekopjes en grotere mokken van Babette, maar daar ben ik al een eeuwigheid op uitgekeken.Dat ken ik niet, House of Rym, maar wat is dát mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven