witte bakstenen onderhoud

02-10-2014 17:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Echter twijfel ik nog heel erg over de kleur bakstenen. We hebben nu voor donkerbruine gekozen.

Het liefste had ik witte bakstenen. Maar we denken dat dit erg veel onderhoud kost en het snel vies word.

Ze zijn nog niet begonnen met de bouw dus kunnen nog wisselen met stenen.

Heeft er iemand ervaring met een huis van witte bakstenen en hoe vies dit word en hoevaak je het schoon moet (laten) maken.
Dat is wel een groot verschil, wit of bruin.

Er is hier een wijkje waarin alleen maar huizen staan met wit metselwerk. Sommige werden heel snel vies, andere zijn na 20 jaar nog steeds mooi. Volgens mij ligt het erg aan de soort stenen, de kwaliteit van het metselwerk etc.



Maar waarom praat je er niet over met de steen-leverancier? Toen wij gingen bouwen zijn we ook bij zo'n bouwboer geweest en die wist echt wel erg veel te vertellen over de soort stenen, specie, metselwerk en meer van dat soort.
Is er al een bouwvergunning aangevraagd? Daarin staat precies omschreven welke kleur baksteen er gebruikt gaat worden en de achterburen hier wilden een andere kleur baksteen dan ze nu uiteindelijk hebben omdat het niet af mocht wijken van de gemeente. Kortom, ik zou eerst maar liever zeker weten of je echt wel vrije keus hebt in de kleur steen omdat er helaas best een kans aanwezig is dat je er helemaal geen wit huis neer mag zetten!
Alle reacties Link kopieren
Het is idd een groot verschil. Ik vind ook beide opties wel mooi echter de witte net iets mooier.

Ik weet niet wie de steen leverancier is (ook geen idee of die al gekozen is). Ons huis word gebouwd in een project.
Alle reacties Link kopieren
Moet je voor de lol eens door een jaren '90 woonwijk lopen. Wit is echt vreselijk snel vies.
Alle reacties Link kopieren
we hebben keus uit 3 kleuren baksteen dus we weten zeker dat we idd wit kunnen kiezen.
Ik heb zelf gele bakstenen, zie foto hieronder







Ik heb het nog nooit schoon hoeven maken. Denk ook dat het ligt aan de ligging van je huis. Tuin ligt hier op het zuiden en voor- en achterkant zijn eigenlijk allebei even schoon. Hier is de lichte kleur dus geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit voor wit kiezen. Wordt toch snel vies ben ik bang vooral aan de onderkant.



Geel of Rood vind ik wel mooi.



Van bruine stenen krijgt je huis zo'n sombere donkere uitstraling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven