wonen in Tiel?

19-02-2011 20:44 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wie hier me iets kan vertellen over wonen in Tiel. Ik denk erover om in Tiel een huis te kopen, maar kom er niet vandaan. Ik werk in Utrecht, en woon nu in een appartement, maar wil graag een tuin. Ik weet weinig van Tiel en omgeving, ik vraag me dus af hoe de sfeer daar is, of het heel erg op gezinnen gericht is of er ook voor alleenstaanden genoeg te doen is etc. Is het er dorps en ons kent ons, of valt dat wel mee?

Graag jullie input, dank!
Ik beloof je, daar krijg je spijt van.

Zoals een gemeenteambtenaar het ooit tegen me zei:"we zijn hier natuurlijk toch het putje van de regio..."

Maar er zullen vast mensen komen uit Tiel die gaan vertellen hoe geweldig het er is.

Bekijk de huizenprijzen in Tiel eens, en vraag je af waarom je zo goedkoop kan wonen als het er zo geweldig is.

Het theater is wel opmerkelijk goed.
Ik woon in Tiel. Al 8 jaar.

Tiel is een leuke middelgrote provinciestad met genoeg winkels om altijd bij de hand te hebben wat noodzakelijk is, een aantal goede restaurants en eettentjes, prima slagers en bakker.

Natuur en uiterwaarden op loopafstand, midden in het land dus op 30 minuten van Utreg, Arnhem en Nijmegen en 20 minuten van Den Bosch.

Ik kan je aanraden een leuke, betaalbare woning in de binnenstad te zoeken. Ga niet in Passewaay of Tiel West wonen. Als je op Funda een beetje speurt, kom je ontzettend veel leuke jaren-30 woningen tegen voor een leuke prijs die prima gerenoveerd zijn. (die op de Lingedijk is leuk; 172K kk)

We hebben Appelpop (het grootste en beste gratis festival van Europa) en Frans Duijts natuurlijk.

2 treinstations en goede verbindingen naar de A15 en de A2.

Utregse Heuvelrug ben je ook zo, pontje over naar Amerongen. Ook dierentuin Ouwehand is dichtbij.

Werkgelegenheid is prima. Albert Heijn is op zondag open. En we hebben een hele goede zonnebankstudio, en daar kun je mij een handje geven.

De Betuwe is prachtig in de zomer en de lente. Je kunt hier heerlijk fietsen en wandelen.
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 20:46:

Ik beloof je, daar krijg je spijt van.

Zoals een gemeenteambtenaar het ooit tegen me zei:"we zijn hier natuurlijk toch het putje van de regio..."

Maar er zullen vast mensen komen uit Tiel die gaan vertellen hoe geweldig het er is.

Bekijk de huizenprijzen in Tiel eens, en vraag je af waarom je zo goedkoop kan wonen als het er zo geweldig is.

Het theater is wel opmerkelijk goed.

Agnietenhof. Vergeet ik dat helemaal.

Die huizenprijzen zijn tenminste normaal. Hier kun je nog lekker wonen in plaats van dat je een half miljoen moet neertellen voor een 2-kamerappartement met hondehok.

En ik ben écht niet wereldvreemd ofzo. Heb in Haarlem en Parijs gewoont, maar wil hier niet weg.

Het kost wel even om vrienden te maken, maar er zijn ook genoeg Randstadters die het licht hebben gezien en waar je gerust op de koffie kunt.
Alles wat Nastik zegt is ook waar.

Ik zou er niet gaan wonen al was het gratis
Ik heb er ook nooit gewoond, maar sluit me aan bij rider. Ben er in het verleden regelmatig geweest en vond het geen fijn sfeertje daar.
Ga je er toch wonen, en ontdek je wat Nastik tussen de regels door liet schemeren, en waar ik je voor gewaarschuwd heb, bedenk dan: je was gewaarschuwd
quote:[message=8486158,noline]Nastik schreef op 19 februari 2011 @ 20:53

Het kost wel even om vrienden te maken, maar er zijn ook genoeg Randstadters die het licht hebben gezien en waar je gerust op de koffie kunt.Laat deze wijze woorden eens héél goed op je inwerken!
Mij zou je bijv. met geen stok Den Haag of Rotterdam in krijgen. Ook al zou het huis gratis zijn.

Ieder zo zijn behoeften, denk ik. En mijn behoeften liggen in ruimte en rust en centrale ligging zodat ik overal lekker naartoe kan.
Bedankt voor jullie reacties. Rider, heb jij er gewoond?

Ja, 1 van de redenen om aan Tiel te denken zijn juist die huizenprijzen, want ik kan in mijn eentje niet makkelijk een beetje leuk huis betalen in de randstad.

Nastik, bedankt voor je inside informatie, en ik ga even kijken naar die Lingedijk ;)
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 20:58:

[...]

Laat deze wijze woorden eens héél goed op je inwerken!Heej! Ik woon hier ook en ben toevallig heel vriendelijk en toegankelijk. En ik ben egnie de enige.
Rider, je bedoelt dat de mensen er stug zijn? Weinig open staan voor import? En dat je dus bij andere importmensen moet zijn voor contacten?

Is inderdaad wel iets om over na te denken...

Tja, ik zal veel sociaal leven toch nog in Utrecht en omgeving houden denk ik..daar wonen mijn vrienden en familie ook. Helaas kan ik daar niks betalen wat mij aanspreekt.
quote:Eli_80 schreef op 19 februari 2011 @ 20:58:

Bedankt voor jullie reacties. Rider, heb jij er gewoond?

Ja, 1 van de redenen om aan Tiel te denken zijn juist die huizenprijzen, want ik kan in mijn eentje niet makkelijk een beetje leuk huis betalen in de randstad.

Nastik, bedankt voor je inside informatie, en ik ga even kijken naar die Lingedijk ;)

Als ik jonger zou zijn, dan zou ik in Nijmegen gaan wonen, in Nijmegen Oost om precies te zijn. Dat vind ik ook een hele leuke omgeving en misschien ook flitsender en met wat meer mogelijkheden op het gebied van uitgaan en mensen ontmoeten. Of in Beek. Heerlijk. Is Nijmegen-Utrecht te doen?

Aan de andere kant, ik woon in Tiel, veel vrienden en kennissen wonen in Nijmegen, Haarlem, A'dam en die komen hier ook gewoon lekker Appelpoppen of Heerenlogementen.

Het is allemaal geen wereldafstand.
quote:Eli_80 schreef op 19 februari 2011 @ 20:58:

Bedankt voor jullie reacties. Rider, heb jij er gewoond? las je wat ik shreef over die gemeenteambtenaar? Zou ik dat gehoord hebben als ik Tiel niet héél, ehm, intiem ken?quote:Ja, 1 van de redenen om aan Tiel te denken zijn juist die huizenprijzen, want ik kan in mijn eentje niet makkelijk een beetje leuk huis betalen in de randstad.Voor de prijs van een Lada koopt men veelal een Lada. Maar goed, je bent gewaarschuwd, vooral niet naar luisteren. Doe je hier verslag van je ervaringen? Ik hou wel van Betuuwse humor.
quote:Eli_80 schreef op 19 februari 2011 @ 21:01:

Rider, je bedoelt dat de mensen er stug zijn? Weinig open staan voor import? En dat je dus bij andere importmensen moet zijn voor contacten?

Tja, ik zal veel sociaal leven toch nog in Utrecht en omgeving houden denk ik..daar wonen mijn vrienden en familie ook. Helaas kan ik daar niks betalen wat mij aanspreekt.

Zo durps is het nou ook weer niet. En eerlijk gezegd vind ik de winkeliers hier véél aardiger dan in de Randstad. Hier kennen ze je echt na een tijdje, maken mensen nog een praatje.

Het is echt geen fakkel en hooivorken boerengehucht hier.
quote:Nastik schreef op 19 februari 2011 @ 20:59:

[...]

Heej! Ik woon hier ook en ben toevallig heel vriendelijk en toegankelijk. En ik ben egnie de enige.Nee, zoals je zei, er wonen meer randstedelingen. Gelukkig wel. Maar goed TO lijkt niet te zien wat je schrijft, en jijzelf óók niet echt. Geeft niet, ik heb mijn medemenselijke plicht gedaan
@nastik

Mij ook niet hoor! Hier dezelfde woonwensen, maar dat heb ik elders gevonden. :'
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 21:07:

[...]

Nee, zoals je zei, er wonen meer randstedelingen. Gelukkig wel. Maar goed TO lijkt niet te zien wat je schrijft, en jijzelf óók niet echt. Geeft niet, ik heb mijn medemenselijke plicht gedaan Jawel. Ik weet en lees wat je schrijft en herken het ook. Maar "wij" hebben ons hier verenigt.
quote:Eli_80 schreef op 19 februari 2011 @ 21:01:

Oh ik bedoel zoveel méér, maar op een ipad is het lastig hele verhalen te typen. Doe wat research, van Bromets "Buren" tot Opsporing Verzocht en de Rijdende rechter. Vraag bij de gemeente eens jaarverslagen op over bijvoorbeeld de soiale dient. Etc, etc.

Als je hiermee nog niet zelf kan ontdekken of het een goed idee is, dan moet je het gewoon uitproberen. Wie weet, kn je straks net als Nastik vertellen hoe veel leuke dingen er buiten Tiel zijn, n oe mooi kersenbloesem in de Betuwe is.
"Tiel is nie viel" zeggen ze in de Betuwe. Zelf geen ervaring, maar persoonlijk zou ik er niet willen wonen.
quote:Nastik schreef op 19 februari 2011 @ 21:14:

[...]

Jawel. Ik weet en lees wat je schrijft en herken het ook. Maar "wij" hebben ons hier verenigt. Ik ken dat ja. In vereniging met andere survivors is het best vol te houden. Als het moet
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 21:17:

[...]

Ik ken dat ja. In vereniging met andere survivors is het best vol te houden. Als het moet

Ik heb hier rust. En bloesem.

Zonder dollen, mijn hele familie woont in een durp verderop. Mijn paarden staan daar, ik heb het hier prima. Kan lekker fietsen, wandlen en winkelen.

Maar net als ik schrijf; als ik jonger zou zijn en nog veel behoefte aan "bruisend" zou hebben, dan zou ik voor Nijmegen gaan.

En verder, je kunt hier alle kanten op.
quote:Nastik schreef op 19 februari 2011 @ 21:21:

[...]

En verder, je kunt hier alle kanten op.ja, je kan veel kanten op vluchten
Hallo Ik woon ook in Tiel sinds 5jaar.

Ik heb kinderen en echt dit is geen stad om kinderen op te voeden.

Criminaliteit ten top.

De bevolking is niet of laag geschoolt en leeft voor namelijk van uitkeringen.

Drugs en hangjongeren te over.

Waarom ik hier nog woon is omdat mijn kinderen hier hun studie hebben en hun sociale leven en ik mijn werk.

Over paar jaar ben ik weg!!
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 21:23:

[...]

ja, je kan veel kanten op vluchten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven