zwembad verwarmen

31-07-2014 11:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben een zwembad intex doorsnee 244x76.

Maar mijn dochter van 7 heeft het na een half uurtje al koud, maar wil nog wel blijfen spellen, ook krijg ze blauwe lippen.

Nu wil ik dus het water warmer hebben, liefst iets van solar of zo.

Maar werkt dat ook, voordat ik veel geld ga uitgeven.



Iemand ervaring.



Groetjes henny
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger ook een zwembad en mijn vader had op het schuine dak van het schuurtje zwarte slangen gelegd en daar werd het water doorheen gepompt. Slangen lagen pal in de zon dus warm water. Volgens mij een redelijk goedkope en milieuvriendelijke oplossing, zie het wel bij meer mensen.
Dan gooi je er toch een beetje warm water bij? Lijkt me simpel.



En verder: het is blijVen en speLen.
Alle reacties Link kopieren
Neem hoepels en zwart plastic. Komo zakken ofzo. Trek dat over de hoepels en leg deze in het water. Cheapste solar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gewoon paar emmers heet water erin. Doe ik hier ook en werkt prima
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is het nadeel bij een groot bad. Ik zou een zwart afdekzeil kopen, en dat erop leggen zodra het bad niet gebruikt wordt.

Hier hebben we een kleiner badje, waar ik altijd een paar waterkokers kokend water doormeng, dat scheelt zo een paar graden.
Alle reacties Link kopieren
Van de hoepels nooit gehoord.

Warm water is een optie, maar kost ook weer veel geld, met zo groot bad.



Die slangen zat ik ook aan te denken.

Misschien de hoepels ook maar eens doen, heb tee hoepels liggen.
Alle reacties Link kopieren
Oh snap het al.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Afdekken met zwart zeil als ze er niet in zwemt. Dat trekt de zon aan.
Er bestaan een soort matten die je tegen de zijkant van het zwembad monteert. Hier pomp je heel langzaam het water doorheen, wat door de zon verwarmd wordt.



Paar emmers heet water lijkt me makkelijker.
Ik gooi er altijd gewoon een paar emmers heet water bij.



Edit: bitterbal iemand?
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan speciale solar-verwarmers voor zwembaden. Is een systeem dat met slangen verbonden is met het water. Maar de keren dat ik las hoeveel graad ze het water weten te verwarmen, vond ik de prijs ervan belachelijk. Zal eventjes online zoeken ernaar...



Toevoeging: link

http://www.bauhaus.info/s ... hwimmbadbedarf/c/10001080?q%3D%253Arelevance%26show%3DPage%26page%3D3%26pageSize%3D12%26view%3DGallery&activeCategory=10001080



Afhankelijk van hoeveel water in je bad zit, kan het alsnog dagen duren voordat je water wel 3 graad warmer is (zie technisches datenblatt), en dat dan bij 10 uur zon! O, en dan ligt er alsnog ook een zeil op het wateroppervlak...
trek een wetsuit aan. Of een dry-suit.



Misschien helpt vaseline ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik dit een fenomeen dat hoort bij een bad-in-de-tuin. Als je dat niet wilt, dan koop je een kleinere die sneller warm te krijgen is, of je gaat naar een (verwarmd) buitenbad ergens.



Badje thuis is rennen, spelen, en tussendoor even in het water plonzen om af te koelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 31 juli 2014 @ 13:20:

trek een wetsuit aan. Of een dry-suit.



Misschien helpt vaseline ook wel.De spray !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 31 juli 2014 @ 11:32:

Wij hadden vroeger ook een zwembad en mijn vader had op het schuine dak van het schuurtje zwarte slangen gelegd en daar werd het water doorheen gepompt. Slangen lagen pal in de zon dus warm water. Volgens mij een redelijk goedkope en milieuvriendelijke oplossing, zie het wel bij meer mensen.Dit dus. Een vriend van ons verwarmt in de zomer zijn zwembad van 12 x 5 meter op deze manier maar hij heeft een enorm plat dak en hij woont in Frankrijk. In het voor- en najaar gebruikt hij een ander systeem ernaast.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven