Werk & Studie alle pijlers

2015 klaar en dan?

28-07-2014 19:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
juli 2015 ben ik als het goed is klaar met de opleiding en dan ben ik verzorgende IG en 21 jaar.

Ik zit nu al met onzekerheid omdat ik gewoon niet weet wat mij te wachten staat..

Ik wil graag gaan werken want ben school en leren spuugzat ( hou er niet zo van ).

Ik hoorde als je solliciteert op een baan in de zorg dat je één van de 300 wel misschien bent, en dan is de kans klein dat je gekozen word.

Ik heb nog twee stages te gaan en vaak als ze je goed vinden mag je blijven om te werken, dus moet ik heel erg goed mijn best doen.

Maar wat als er geen zekerheid is op een baan en mij dat niet word aangeboden?

Ik begin volgende week wel met vakantiewerk op mijn oude stage en daar zoeken ze altijd in de zomer ook verzorgende IG's, dus ik ga snel aangeven dat ik daar aankomende zomer wel wil werken.

Ook kan ik mij aanmelden om in de flex te werken, ik hoorde dat je daar wel vaak aangenomen word.

Of een BBL verpleegkundige opleiding, dat zou ik ook nog wel willen maar ook dat is moeilijk om daar een plek in te vinden.

Weer gewoon de normale opleiding van verpleegkundige volgen is geen optie omdat de studiefinanciering vervalt en ik liever niet wil lenen en mijn ouders ook waarschijnlijk niet gaan betalen..

Wat adviseren jullie?

Ik woon trouwens in Overijssel rondom Enschede.
Hier ook een verzorgende ig'er.

Ik woon dan wel meer in het noorden van het land, maar heb eerlijkgezegd nooit ervaren dat ik geen werk kon vinden.



In en rondom mijn woonplaats heb ik, na het behalen van mijn diploma, gesolliciteerd oo een flexbaas, die ik zonder teveel moeite heb gekregen en waar ik nu al weer 3 jaar werk.



Ik zou, als je die ambitie hebt zeker verder leren met de opleiding verpleegkundige.

Houd wel in je achterhoofd dat je voor bbl plaatsen optijd moet solliciteren, houd de vacatures dus in de gaten!



Hoewel ik goede resultaten behaalde tijdens mij vzig opleiding, moest ik voor de stof van de verpleegkundige opleiding wat harder blokken.

Maar.. Als je het echt wilt, geloof ik dat het je lukt!
Ik heb eind juni mijn diploma opgehaald en 2 weken later had ik een baan.

Heb meerdere sollicitaties gedaan en werd vaak uitgenodigd maar had nogal wat eisen, voornamelijk dat ik alleen wil werken als mijn kan thuis is, die heeft een vol-continue rooster en ik werk geen nachten.

En nog heb ik zo snel een werkgever gevonden die hiermee akkoord ging.

Ik woon wel in de Randstad en heb een klein contract, 12 uur.



Ik zou echt op zoek gaan naar een baan. Pas als je dit geprobeerd heb en het lukt echt niet kun je toch weer verder kijken, of BBL Verpleegkundige ?
Voor een 21-jarige maak je je veel te veel zorgen. Ik stond toen met een backpack op een berg in India. Serieus, ga een beetje leven, met piekeren kom je nergens.
Alle reacties Link kopieren
Wie dan leeft, wie dan zorgt!
Alle reacties Link kopieren
http://www.zorgwerk.nl/

http://www.werkindezorg.nl/

http://www.samenindezorg.nl/
Alle reacties Link kopieren
En StoraHuntur heeft wel een punt... Werken kun je je hele leven nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven