2e hands kinderkledingwinkel starten

woensdag 24 november 2010 om 10:47
Hoeveel weet je van de wereld van tweedehands kinderkleding? Het is voor iedereen anders, maar als ik een bedrijf wilde beginnen in een branche die ik niet zou kennen - en dat maak ik een beetje op uit je: 'weet niet zo goed hoe ik moet beginnen' - zou ik stage gaan lopen bij een bedrijf zoals ik zou willen opstarten, of op een andere manier werkervaring opdoen in die branche, totdat ik het volkomen in de vingers zou hebben.
woensdag 24 november 2010 om 11:11
Ik zou eerst gaan kijken op de site van de kamer van Koophandel. Daar heb je genoeg tips voor beginnende ondernemers. Ook de site van Rabobank is goed (kijken bij startende ondernemers). Daarna een goed bedrijfsplan maken, en naar de bank van jouw keuze gaan om dit te bespreken. De kamer van koophandel organiseert ook cursussen en seminars voor beginnende ondernemers, zo is er begin november nog de nationale startersdag geweest.
succes alvast
succes alvast

woensdag 24 november 2010 om 11:15
Ik zou dan tweedehands kindermerkkleding doen.
Die werken met 60/40 of 50/50
Bij inname klantenkaart aanmaken en afhankelijk wat de klant wil maandelijks of per kwartaal uitbetalen.
Afspraken maken wat te doen met kleding wat niet verkocht wordt,teruggave of naar goed doel.
Als je nou in mijn buurt een winkel opent ik heb nog een bende kindermerkkleding voor verkoop-))
Die werken met 60/40 of 50/50
Bij inname klantenkaart aanmaken en afhankelijk wat de klant wil maandelijks of per kwartaal uitbetalen.
Afspraken maken wat te doen met kleding wat niet verkocht wordt,teruggave of naar goed doel.
Als je nou in mijn buurt een winkel opent ik heb nog een bende kindermerkkleding voor verkoop-))

woensdag 24 november 2010 om 11:22
quote:ElleMichelle schreef op 24 november 2010 @ 11:21:
Fleurtje winkels kunnen ook niet goedkoper werken dan MP ivm huur ed.Maar je kunt de kleding wel bekijken en passen dan weet je zeker dat het goed is wat je koopt.Ik snap ook de reden dat het duurder is dan MP, maar ik vind 't het niet waard. Teveel gedoe ook, MP is makkelijker (en nooit miskoop gehad, wat betreft kinderkleding).
Fleurtje winkels kunnen ook niet goedkoper werken dan MP ivm huur ed.Maar je kunt de kleding wel bekijken en passen dan weet je zeker dat het goed is wat je koopt.Ik snap ook de reden dat het duurder is dan MP, maar ik vind 't het niet waard. Teveel gedoe ook, MP is makkelijker (en nooit miskoop gehad, wat betreft kinderkleding).

woensdag 24 november 2010 om 11:28
quote:ElleMichelle schreef op 24 november 2010 @ 11:25:
Teveel gedoe?
Bij de winkel geef je het af en zegt wat je er zelf voor wilt hebben en de verkoopster doet het verdere werk.
Ik bedoelde als koper. Teveel gedoe om met twee kleine kinderen naar een winkel te gaan voor kleding.
Maar ook als verkoper vind ik het persoonlijk teveel gedoe, iig bij die in mijn buurt zat, moest alles keurig netjes gestreken ingeleverd worden. Bedenken wat ik ervoor wil hebben kost me teveel denkwerk en ik ben ervan overtuigd dat ik er via MP meer aan overhoud dan via zo'n winkel.
Teveel gedoe?
Bij de winkel geef je het af en zegt wat je er zelf voor wilt hebben en de verkoopster doet het verdere werk.
Ik bedoelde als koper. Teveel gedoe om met twee kleine kinderen naar een winkel te gaan voor kleding.
Maar ook als verkoper vind ik het persoonlijk teveel gedoe, iig bij die in mijn buurt zat, moest alles keurig netjes gestreken ingeleverd worden. Bedenken wat ik ervoor wil hebben kost me teveel denkwerk en ik ben ervan overtuigd dat ik er via MP meer aan overhoud dan via zo'n winkel.
woensdag 24 november 2010 om 11:30
In de stad hiero waren eerst 6 tweedehands kinderzaken nu nog maar 1.Maar ja je moet wel mooi spul verkopen geen ouderwetse troep natuurlijk.
Leuk modern inrichten met houten stellingen en houten kleerhangers en niet van die goedkope uitstraling van rekken uit het jaar 1970 met plastic hangers.
En wat heeeeeeel goed loopt,opgepimte oude kindermeubels
Vooral prinsessenlook verkoopt nog goed zei kennis.
Leuk modern inrichten met houten stellingen en houten kleerhangers en niet van die goedkope uitstraling van rekken uit het jaar 1970 met plastic hangers.
En wat heeeeeeel goed loopt,opgepimte oude kindermeubels
Vooral prinsessenlook verkoopt nog goed zei kennis.

woensdag 24 november 2010 om 11:34
quote:plukjepulk schreef op 24 november 2010 @ 11:22:
Hier in t darp (op de biblebelt dat dan wel)
hebben we maarliefst 3 (of meer, maar dat weet ik niet)2ehandskinderkleding winkeltjes, die draaien als een trein.
Het kan dus zeker wel!
Verder geen tips, succes ermee!Hier in het dorp (randgemeente van Rotterdam), zitten er twee en die lopen als een trein. Alleen merkkleding, zowel aanbod als afname is groot.
Hier in t darp (op de biblebelt dat dan wel)
hebben we maarliefst 3 (of meer, maar dat weet ik niet)2ehandskinderkleding winkeltjes, die draaien als een trein.
Het kan dus zeker wel!
Verder geen tips, succes ermee!Hier in het dorp (randgemeente van Rotterdam), zitten er twee en die lopen als een trein. Alleen merkkleding, zowel aanbod als afname is groot.

woensdag 24 november 2010 om 11:36
woensdag 24 november 2010 om 11:43