Werk & Studie alle pijlers

Academisch geschoold, 38 en geen idee wat ik wil worden...

25-10-2014 02:15 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna twee studies afgerond te hebben ben ik tijdens de laatste loodjes van mijn scriptie omdat ik geld nodig had als PA voor een CEO gaan werken. Nooit een bewuste keuze geweest maar wel een baan die me jaren heel goed is bevallen. Hij wilde me namelijk na het afronden van mijn scriptie graag houden. Alleen nu weet ik het niet meer. Ik heb nadat ik 7 jaar voor hem gewerkt heb 2 andere banen gehad waarvan de laatste echt een rotbaan was. Denk dat ik de best betaalde en best geschoolde koffiejuffrouw in de regio was.



Nu sta ik dus op een kruispunt. Ik ben 38, ik ben volgens anderen slim, goed met mensen, goed in organiseren en regelen, creatief en een leuke collega maar ik heb echt geen flauw idee waar ik heen wil. IK voel de tijd tikken want als ik nu geen keuze ga maken of een richting op ga kom ik nergens.



Wie heeft met hetzelfde te maken gehad en op welke manier ben je eruit gekomen? Alle tips zijn welkom want zelf lukt het me niet. Kent iemand misschien een zeer goede maar ook betaal bare coach. Andere opties. Ik hoor ze graag
Alle reacties Link kopieren
Welke studies heb je wel afgerond? Heb je ook geen idee van in welke sector je zou willen werken?
Alle reacties Link kopieren
Dus je maakte 2 studies af om te werken als secretaresse, wat een gebrek aan ambitie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vraag of je via je werkgever een traject kunt krijgen met een goede loopbaancoach of regel het zelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom werk je niet in het vakgebied van een van je studies? Ik vind het een vorm van kapitaalvernietiging dat je twee universitaire studies doet en dan als secretaresse / koffiedame gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Leen of koop het boek Welke kleur heeft jouw parachute eens. Dat heeft mij ooit best wel wat inzichten gegeven. Succes! Het is echt een rot gevoel om niet te weten wat je wil op werkgebied.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je niet aan mensen die je zakelijk kent en waarop je kan vertrouwen welke mogelijkheden zij in jou zien? Welke mogelijkheden zij weten?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 25 oktober 2014 @ 07:12:

Waarom werk je niet in het vakgebied van een van je studies? Ik vind het een vorm van kapitaalvernietiging dat je twee universitaire studies doet en dan als secretaresse / koffiedame gaat werken.

Tsja....



Of wellicht de startbasis (connecties) van waaruit je die twee studies kan gaan omzetten in een betaalde baan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je weet niet wat je wil? Wat dacht je van een baan zoeken in de richting van de studies die je gedaan hebt. Of zijn het studies waar je op de arbeidsmarkt niks aan hebt, zoals archeologie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft precies hetzelfde gedaan als jij en toen ze het secretariële werk zat was, is ze een HBO gaan doen en daar werkt ze al jaren met veel plezier in. Maar in mijn moeders vakgebieden viel geen droog brood te verdienen, weet niet hoe dat bij jou zit.



Hoe dan ook, een loopbaancoach valt natuurlijk wel te googelen, maar als je wil weten wat je wil zou ik eens beginnen met me het volgende af te vragen:

- waarom vond je de studies die je hebt gedaan leuk?

- waarom ben je niet in dat vakgebied gaan werken?

- is het nog realistisch om als starter te beginnen in dat vakgebied?

- wat maakte dat je het secretariële werk zo leuk vond?

- waar ben je goed in?
quote:voetjesinhetzand schreef op 25 oktober 2014 @ 09:52:

maar als je wil weten wat je wil zou ik eens beginnen met me het volgende af te vragen:

- waarom vond je de studies die je hebt gedaan leuk?

- waarom ben je niet in dat vakgebied gaan werken?

- is het nog realistisch om als starter te beginnen in dat vakgebied?

- wat maakte dat je het secretariële werk zo leuk vond?

- waar ben je goed in?Goede post!
Is een functie als bestuurssecretaris niets voor jou? Dat is een academische functie, waarbij je veel meer verantwoordelijkheden hebt, maar waarin jou achtergrond als secretaresse van een CEO wellicht een voordeel kan zijn (en met een beetje mazzel sluit het aan op wat jij leuk vindt). Wat voorbeelden:



https://www.nrccarriere.n ... ris-zwolle-396547-11.html

http://wens-vacatures.nl/Vacature/Ebbin ... +Amsterdam
quote:viva-amber schreef op 25 oktober 2014 @ 07:03:

Dus je maakte 2 studies af om te werken als secretaresse, wat een gebrek aan ambitie.Je bedoelt dat je geen benul hebt wat een PA/secretaresse doet op dat niveau? Wat een gebrek aan kennis.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat je allang al weet wat je wilt worden maar het eigenlijk niet toe wil geven? De omschrijving 'slim, goed met mensen, goed in organiseren en regelen, creatief en een leuke collega' klinkt als een uitstekende PA. En je gaf zelf aan dat je dit ook een leuke baan vond. Maar goed, ik weet natuurlijk niet in welke richting je gestudeerd hebt en of dit heel erg afwijkt van het PA vak.



Ik heb zelf ook een universitaire studie afgerond (psychologie) en werk ook als PA. Functie is geclassificeerd als HBO+/WO. En heel eerlijk, ik zou mijn baas ook echt niet kunnen volgen zonder mijn opleiding - die man (ook CEO) gaat zo snel en verwacht dat ik precies weet wat waarom moet gebeuren en hoe, daarvoor moet je echt gestudeerd hebben.
anoniem_144145 wijzigde dit bericht op 25-10-2014 14:20
Reden: Taalfoutje / aanvulling
% gewijzigd
quote:groterodesmurf schreef op 25 oktober 2014 @ 14:18:

En heel eerlijk, ik zou mijn baas ook echt niet kunnen volgen zonder mijn opleiding - die man (ook CEO) gaat zo snel en verwacht dat ik precies weet wat waarom moet gebeuren en hoe, daarvoor moet je echt gestudeerd hebben.



wat een onzin!

Ook iemand die niet gestudeerd heeft zou de man prima kunnen volgen hoor, afhankelijk van iemand's intelligentie.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 25 oktober 2014 @ 10:14:

[...]



Je bedoelt dat je geen benul hebt wat een PA/secretaresse doet op dat niveau? Wat een gebrek aan kennis.Voor de functie van PA heb je wel degelijk idd een WO denkniveau nodig ja. De PA's die mijn man heeft gehad, haden allemaal een universitaire studie gedaan. Het is een veeleisende baan.
quote:rowe schreef op 25 oktober 2014 @ 14:38:

[...]





Voor de functie van PA heb je wel degelijk idd een WO denkniveau nodig ja. De PA's die mijn man heeft gehad, haden allemaal een universitaire studie gedaan. Het is een veeleisende baan.Denkniveau, als in een bepaald verstandelijk vermogen, prima.
Alle reacties Link kopieren
@ Nummer zoveel: het is in ieder geval duidelijk dat jij nooit een goede PA zou kunnen zijn (kortzichtig, mensen belachelijk maken, dingen beweren te weten terwijl je de persoon in kwestie niet kent en vooral: een taalfout maken!!!!)
quote:groterodesmurf schreef op 25 oktober 2014 @ 14:53:

@ Nummer zoveel: het is in ieder geval duidelijk dat jij nooit een goede PA zou kunnen zijn (kortzichtig, mensen belachelijk maken, dingen beweren te weten terwijl je de persoon in kwestie niet kent en vooral: een taalfout maken!!!!)



Ik hoef geen PA te worden, ik heb een PA, en dat bevalt me beter dan er eentje te zijn.



En ik onderschat de kwaliteiten van PA's zeker niet. Een goede PA is goud waard! En daar heb je idd ook een bepaalde intellectuele capaciteiten voor nodig.



Jij echter, onderschat de kwaliteiten van mensen zonder diploma. Er zijn zat mensen die zonder academische opleiding ontzettend intelligent zijn. Jij doet heel veel mensen flink tekort, door hen op grond van het gebrek aan een diploma af te serveren.
quote:NummerZoveel schreef op 25 oktober 2014 @ 15:00:

[...]



Jij echter, onderschat de kwaliteiten van mensen zonder diploma. Er zijn zat mensen die zonder academische opleiding ontzettend intelligent zijn. Jij doet heel veel mensen flink tekort, door hen op grond van het gebrek aan een diploma af te serveren.Eens.
Het zou leuk zijn als TO terug zou komen om antwoord te geven op de vragen die gesteld zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Ik heb zelf ook een universitaire studie afgerond (psychologie) en werk ook als PA. Functie is geclassificeerd als HBO+/WO. En heel eerlijk, ik zou mijn baas ook echt niet kunnen volgen zonder mijn opleiding - die man (ook CEO) gaat zo snel en verwacht dat ik precies weet wat waarom moet gebeuren en hoe, daarvoor moet je echt gestudeerd hebben.



Een afgestudeerde psycholoog die als PA eindigt en vervolgens pretendeert dat, om als PA haar baas te kunnen volgen, je daarvoor hoog opgeleid moet zijn.

Dmv HBO Officemanagement (en wellicht lager opgeleid met jarenlange ervaring en voldoende intelligentie) kun je een dergelijke functie ook aan. Ik vind jouw functie totaal geen logische aansluiting op je studie.



Verder volledig eens met Nummer.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 25 oktober 2014 @ 15:00:

[...]





Ik hoef geen PA te worden, ik heb een PA, en dat bevalt me beter dan er eentje te zijn.



En ik onderschat de kwaliteiten van PA's zeker niet. Een goede PA is goud waard! En daar heb je idd ook een bepaalde intellectuele capaciteiten voor nodig.



Jij echter, onderschat de kwaliteiten van mensen zonder diploma. Er zijn zat mensen die zonder academische opleiding ontzettend intelligent zijn. Jij doet heel veel mensen flink tekort, door hen op grond van het gebrek aan een diploma af te serveren. en
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 26 oktober 2014 @ 00:19:

[...]





en +1
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 25 oktober 2014 @ 15:00:

[...]



Jij echter, onderschat de kwaliteiten van mensen zonder diploma. Er zijn zat mensen die zonder academische opleiding ontzettend intelligent zijn. Jij doet heel veel mensen flink tekort, door hen op grond van het gebrek aan een diploma af te serveren.Als je goed leest, dan zie je dat ik het enkel en alleen over mijzelf heb en niet over andere mensen. IK zou mijn baas niet zonder mijn vooropleiding kunnen volgen. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat niemand dat kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven