Werk & Studie alle pijlers

Advies gevraagd arbeidsvoorwaardengesprek!

18-04-2014 16:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva-forummers,



Zojuist ben ik gebeld dat ik aangenomen ben voor een functie die ik heeeeel graag wilde, dus ik ben ontzettend blij!!



Volgende week vrijdag heb ik mijn arbeidsvoorwaardengesprek, iets wat ik nog nooit eerder "echt" gedaan heb omdat ik net afgestudeerd ben. Even voor jullie beeldvorming :



- Gemeentelijke functie

- Gedeeltelijk leidinggevend, gedeeltelijk aansturen en monitoren van processen op het gebied van zorg

- 24 uur per week

- HBO opleiding

- 3 jaar relevante werkervaring

- Leeftijd 25 jaar

- In de vacature stond schaal 7, met een maximum van ¤ 2780 obv een 36-urige werkweek.



Binnen de schaal heb je 10 trappen waarbij bovenstaand bedrag de hoogste is.



Heeft iemand advies waar ik op in kan zetten qua salaris?

Ik merk dat ik het heel erg lastig vind om een "startbod" vast te stellen voor mezelf en dat te beargumenteren.



Wellicht iemand die ook werkzaam is bij een gemeente en weet hoe dit soort gesprekken verlopen?



Alvast onzettend bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar werkervaring dan zou ik inzetten op trede 5of 6 Krijg je misschien 4 of 5 voor elkaar. Bij een zorgfunctie ga je elk jaar een trede omhoog, dus na 3 jaar zit je op trede 3
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk geen tips maar een gedeeltelijk leidinggevende functie in schaal 7?
Alle reacties Link kopieren
Daar verbaasde ik me ook over. Een soortgelijke functie zou bij ons in schaal 8 of 9 zitten. (Coördinator of Teammanager).



Hoe leidinggevend is deze leidinggevende functie? 3 fte of 30 fte?
Alle reacties Link kopieren
Nou precies. Zeker als je hbo geschoold bent... Wil je blijdschap niet temperen to maar het komt op mij vreemd over.

Overigens, als je al 3 jr werkervaring hebt heb je dus ook al een salaris? Ga je toch voor een of twee treden hoger dan nu? Of is dat niet aan de orde?
Ik begrijp dat je net van school komt en dus nog geen werkervaring hebt? Dan wordt je ingeschaald in de laagste trede of zelfs in de aanloopschaal (= 1 trede lager). Bij de meeste gemeenten valt daar verder ook niet over te onderhandelen. De loongebouwen garanderen dat iemand wordt beloond naar ervaring en een beginner dan inschalen in een trede waarin ook meer ervaren mensen zitten, haalt de eerlijkheid van het systeem onderuit.
Is er geen algemene CAO voor het beroep wat je uit gaat oefenen?

Dat is altijd mijn antwoord in een dergelijk gesprek, gewoon waar ik in zijn algemeenheid recht op heb, niet meer en niet minder.

FF Googlen of zoiets bestaat en waar je het kunt vinden en je hebt een richtlijn.
quote:advies schreef op vrijdag 18 april 2014 17:02 Nou precies. Zeker als je hbo geschoold bent... Wil je blijdschap niet temperen to maar het komt op mij vreemd over.

Overigens, als je al 3 jr werkervaring hebt heb je dus ook al een salaris? Ga je toch voor een of twee treden hoger dan nu? Of is dat niet aan de orde?



Hoe kom je bij die 3 jaar ervaring? Ze geeft toch aan dat ze vers van school af komt?



En functiewaardering gaat niet over de opleiding die de kandidaat heeft afgerond, maar over de kwalificaties die nodig zijn voor die betreffende functie. En dat kan maar zo een functie zijn op een lager niveau dan TO opgeleid is.
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel voor de reacties!



Wat betreft het leidinggeven, dat is maar een heel klein gedeelte van de functie. Eens per 2 weken wordt ik een dag gedetacheerd om daar "leiding te geven" aan 2/3 werknemers die in de uitvoerende sector zitten. Mijn functie heet procesondersteuner.



Ik zelf zat ook te denken aan trede 5, 007washere. Zeker ivm mijn werkervaring.



Advies, mijn salaris nu (maar mijn contract wordt niet verlengd) zit in trede 0 van schaal 8, maar dat is bij de overheid en niet helemaal vergelijkbaar met de schalen van de gemeente. De schaal 7 die genoemd werd voor deze functie zit geloof ik qua treden tussen de 2100 en 2780 bruto..
Alle reacties Link kopieren
Staat in de OP NummerZoveel..
Oh wacht, ik zie de 3 jaar ervaring nu ook



Dan zou ik gaan voor trede 3, en als je heel veel geluk hebt 4, in de functieschaal. Dat komt overeen met jouw werkervaring.
Alle reacties Link kopieren
Het is je vergeven

Meer heb ik niet toe te voegen eigenlijk. Haha, lekker nuttig. Oh ja misschien toch wel, ik zou eerst even horen wat zij zelf in gedachten hebben. Dan kan je daarna altijd nog proberen hoger uit te komen als dat nodig is, of niet. Gewoon zorgen dat je zelf een duidelijk beeld hebt bij wat je ideale salaris zou zijn en altijd proberen te onderhandelen. Nee heb je ja kun je krijgen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb je 3 jaar werkervaring opgedaan tijdens stage? Dan mag je die eigenlijk niet meetellen (volgens ongeschreven regels). Ze zouden je dus kunnen inschalen in 2 of 3. Ook gezien je "leidinggevende kant" echt weinig is als je start.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Even anders gezegd; je mag blij zijn met 1700 hoor, voor 24 uur.
Geniet van elke dag!
quote:mrsnem schreef op vrijdag 18 april 2014 17:41 Even anders gezegd; je mag blij zijn met 1700 hoor, voor 24 uur.Dat gaat ze sowieso niet verdienen, want dat is het max van de schaal (oftewel, dat verdient iemand met 10-11 jaar ervaring in die functie).
Alle reacties Link kopieren
Als jullie uiteindelijk lager uitkomen dan je redelijk vindt, kan je misschien een tussentijdse beoordeling na een half jaar bedingen.

Je hebt dan de tijd om je te bewijzen, waarna men je beter op waarde weet te schatten.
Zo erg is het nou ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op vrijdag 18 april 2014 17:46 Dat gaat ze sowieso niet verdienen, want dat is het max van de schaal (oftewel, dat verdient iemand met 10-11 jaar ervaring in die functie).



Hmm heb ik dan zo krom gerekend?

TO: zit er ook iets van uitzicht bij naar een contract voor 40 uur?
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
36 uur is de max bij gemeenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven