Werk & Studie alle pijlers

Arbeidsvoorwaardengesprek nieuwe job

16-09-2014 13:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
YES, ik heb (bijna) een nieuwe baan!



Vorige week 2e gesprek gehad en nu uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Ik heb nog nooit een arbeidsvoorwaardengesprek met een nieuw bedrijf gevoerd, want zit nu 3 jaar bij dezelfde werkgever (zonder CAO). Het nieuwe bedrijf werkt daarentegen met een CAO en loonschalen, waarbij de functie is ingeschaald tussen de 2100-2900 bruto voor 36 uur. Momenteel zit ik op een salaris van 2100, maar natuurlijk wil ik stijgen in salaris. Ik heb 3 jaar ervaring met soortgelijke functie en ben WO opgeleid (functie is HBO niveau). Hoe zorg ik ervoor dat ik het maximale eruit haal tijdens het gesprek?



Huidig pakket:

2100 bruto (36 uur)

8% vakantiegeld

volledige reiskostenvergoeding

13e maand (betaald in dec. dus deze loop ik dit jaar mis)

geen pensioen



pakket volgens CAO nieuwe werkgever:

salaris tussen 2100-2900 (obv 36 uur)

8% vakantiegeld

1,65% eindejaarsbonus

60% van pensioenpremie betaald door werkgever

(waarschijnlijk) geen reiskostenvergoeding



Momenteel krijg ik dus 1650 euro netto gestort op mijn rekening en wil hier op vooruit gaan. Omdat ik bij de nieuwe werkgever ook pensioenpremie moet afdragen wordt het nettobedrag dus lager als ik met 2100 bruto akkoord zou gaan. Daarnaast is een 13e maand (175 euro/maand) ook niet aan de orde bij het nieuwe bedrijf.



Ik heb verder nog geen aanbieding gekregen, dit komt allemaal in het gesprek aan de orde. Wel heb ik mijn huidige pakket aan ze doorgegeven. Het lijkt mij slim om P&O tijdens het gesprek een bod te laten doen waar ik dan weer op kan reageren.



Met welk eindbod zouden jullie akkoord gaan?
Alle reacties Link kopieren
Wil je niet ontmoedigen maar denk dat er in huidige tijden weinig te onderhandelen valt.