Werk & Studie alle pijlers

Baan aangeboden gekregen...in Sydney!

21-08-2014 21:02 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik werd van de week benaderd door de voormalige recruitment manager van het hotel waar ik voor werk. Zij werkt nu in Sydney voor een andere keten. Het gaat om een job één stap hoger dan dat ik nu heb. Ik was natuurlijk best gevleid en heb ingestemd met een Skype interview. Omdat het allemaal zo snel ging dacht ik dat het een soort van casual gesprek zou zijn, maar het gesprek was met meerdere personen uiteindelijk en het bleek een echt sollicitatiegesprek te zijn. Ik heb maar gewoon m'n beste beentje voorgezet en ben er vol voor gegaan, ook omdat ik haar, ze had me immers aangedragen, niet wilde terleurstellen.



Ik had dus nog helemaal niet serieus nagedacht over het feit of ik dit wel zou willen. Maar vandaag ontving ik een email, ze willen me de baan aanbieden. Het contract is inclusief relocation en een werkvisum voor 4 jaar.



Nu sta ik dus voor een keuze. Aan de ene kant komt deze aanbieding als een geschenk uit de hemel. Zoals sommigen misschien weten is mijn relatie net uit en woon ik nog in het huis van ex. Verandering van omgeving zou dus geweldig zijn.



Aan de andere kant, ik ben heel erg op mijn plek in mijn huidige baan. Ik heb geweldige collega's, een fantastische mentor/manager en ik ben ook nog lang niet op m'n piek in deze job; ik heb deze functie pas 6 maanden. Ook werk ik voor een geweldige keten, die mij in de toekomst zeker mogelijkheden zal gaan brengen.



Daarbij vind ik London ook gewoon heel erg leuk. Woon hier nu bijna twee jaar en heb net mijn sociale leven hier op de rit, heb goede vriendinnen hier en mijn familie en Nederlandse vriendinnen zijn natuurlijk lekker dichtbij.



Ook heb ik er nooit een moment aan gedacht om naar Australië te verhuizen. Niet dat ik het geen leuk land vind, ik weet er niks van. Ja, van vrienden die er zijn wezen backpacken en die het geweldig hebben gehad. Ik zou het niet erg vinden weer te verhuizen hoor, ik vind nieuwe landen ontdekken leuk, ik kan goed op mezelf zijn en ben makkelijk wat betreft me thuis voelen ergens.



Maar is het de juiste keuze? Zo snel een nieuwe stap nemen, een geweldige keten achter me laten (die me misschien niet meer terug neemt), m'n vrienden weer achter laten en de andere vrienden en m'n familie op een nog grotere afstand brengen.



Ja het salaris is leuk, veel leuker dan wat ik nu verdien. Maar ik heb me nog niet verdiept in de quality of life en de kosten daar.



Waarom ik dit lange verhaal post? Ik zou graag ervaringen willen horen van forummers die misschien in Sydney of Australië gewerkt hebben en ik ben ook benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.



Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik wil wel met je ruilen!
Oh da's gaaf zeg! Ik zou het doen!
Anders ik wel! Lijkt me echt geweldig zo'n kans. Zou het gewoon doen
Alle reacties Link kopieren
Oh gaaf!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen.
Gaan! Letterlijk afstand nemen van je ex, zijn huis, die leuke ier waar je niets mee wilt, alles. Een nieuwe Bladora goed down under. Zal je goed doen! En blijf eens een hele tijd single in Sydney! En huur een eigen appartement helemaal van jou alleen.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, wel gefeliciteerd met het aanbod!
Dikke doen!
Nou, ik zou meteen gaan hoor, hartstikke leuk lijkt me Sydney.
Doen! Fantastische kans. Dit ga je misschien niet meer zo makkelijk doen als je straks weer een relatie hebt en/of kinderen of als je ouders hulpbehoevend worden. Alle Australiërs die ik ooit heb ontmoet vond ik sympathiek, relaxed en spontaan, dat kan geen toeval zijn. Kennissen die vorig jaar naar Sydney geëmigreerd zijn vinden het geweldig, ondanks alle minpunten die jij ook noemt. Dit lijkt me nou echt zo'n situatie waarvan je meer spijt hebt als je het niet doet dan wanneer je het wel doet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk doen.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat spijt krijgen als je deze kans niet aan grijpt.

Misschien niet direct, maar later. Je bent jong, single, geen kinderen..... Ik zou het wel weten!



En wat dan nog als dit niet lukt in de nieuwe baan. Je bent wel een ervaring rijker
Alle reacties Link kopieren
Doen! T klinkt als een once in à lifetime kans! Per wanneer zou je gaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie uitdaging! Zonder enige twijfel: doen doen doen doen!!!!!
Doen! Zeker in jouw geval. Je neemt moeilijk afstand van wat je hebt weet ik uit andere topics, dus dit zou daar best een goede wending in kunnen zijn. Dan heb je geen keuze meer en hoef je ook niet meer te twijfelen. Heb zelf ook weleens in zo;n situatie gezeten en dat heeft heel goed uitgepakt.
Alle reacties Link kopieren
Doen!!!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Absoluut doen.



Het is helemaal niet gemakkelijk Australië binnen te komen en jij krijgt het zo in je schoot geworpen!
Normaal zeg ik ook meteen: doen!! Maar omdat je net een beetje je leven hebt opgebouwd in London (vergeet niet dat dat toch ook 2 jaar heeft geduurd) en je qua bedrijf nu enorm op je plek zit, zou ik er toch even goed over nadenken. Afgezien van dat is het natuurlijk een enorm gave kans Mag je komen proef kijken aldaar, voor een week ofzo? Meestal voel je na een paar dagen wel of je je thuis kan voelen ergens of niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel gauw wegwezen! Wat een kans zeg!!
quote:Doreia schreef op 21 augustus 2014 @ 21:09:

Gaan! Letterlijk afstand nemen van je ex, zijn huis, die leuke ier waar je niets mee wilt, alles. Een nieuwe Bladora goed down under. Zal je goed doen! En blijf eens een hele tijd single in Sydney! En huur een eigen appartement helemaal van jou alleen.+1
Alle reacties Link kopieren
Oh my, jullie zijn, behalve suoersoulfighter, erg unaniem. En ik heb juist zoveel twijfels. Al is het niet over de hele verhuizing, vooral over de keten. In de hotelwereld is een goede keten toch wel heel belangrijk om succesvol te worden. Dit is het hotel trouwens.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Dóen, Bladora! Australië is echt een heerlijk land om te wonen. Ik had vroeger hetzelfde als jij, Australië was echt zo'n land waarvan ik nooit gedacht had dat ik er zou willen wonen. Ik heb er een paar jaar gewoond. Ben inmiddels alweer een paar jaar terug en heb nog steeds heimwee.



Deze kans moet je echt niet aan je voorbij laten gaan. En stel dat je het daar toch niet naar je zin hebt, of dat je hele erge heimwee krijgt: terug kan je altijd nog.
+
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor zover ik weet een prima keten.



Hoe dan ook: Ik zou gaan. Sydney lijkt me geweldig, een change of scenery is voor jou op dit moment ook een uitkomst en hallo...het is Sydney. Je kunt altijd nog terugkomen.
Wat ga je daar doen dan?



Dat hotel is tot december gesloten lees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven