Werk & Studie alle pijlers

Baan in Italie... hele moeilijke beslissing, hulp nodig!

17-07-2013 14:43 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Wat zou jij doen als je mij was?

Totaal aantal stemmen: 68

De baan in Italie accepteren (90%)
De baan in NL accepteren (10%)
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Gaan! Als je altijd in Italië hebt willen wonen/werken/studeren dan is het stom om deze kans niet te grijpen. Daar ga je spijt van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar italie gaan, je hebt spijt gehad niet daar te hebben gestudeerd. Ik zou het doen!
Alle reacties Link kopieren
Neem pas ontslag als je contract getekend is! Als je 1 maand opzegtermijn hebt dan kan je eind augustus nog opzeggen.
Italie!! Absoluut doen. Je bent single, je wil graag in Italie zijn, je krijgt er een fulltime baan! Wat wil je nog meer? Terugkomen kan altijd nog en het zal je geen kwaad doen op je cv.
Alle reacties Link kopieren
...
Italië! Geweldige kans.
Alle reacties Link kopieren
3 maanden? Mag dat wettelijk gezien wel?
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je je promotie aan het afmaken bent.

Is de functie in Italie wel een Post-doc functie? Of zou je weer promovendus zijn?

Ik weet dan in Italie een promotie er iets anders uitziet, dus het zou ook kunnen dat het niet helemaal op lekaar aansluit.



Dat zou mijn enige bezwaar zijn, dat het geen stap omhoog is, maar een op hetzelfde niveau.

Als de functie wel een Post-doc is, zou ik gaan!
Alle reacties Link kopieren
Naar Italië natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb redelijk wat werken-in-het-buitenland-ervaring en ben normaliter de eerste de sceptisch gaat doen over werken in t buitenland (omdat iedereen denkt dat het per definitie de hemel op aarde is, wat natuurlijk absoluut niet zo hoeft te zijn) maar in jouw geval was ook mijn eerste gevoel: Gaan!



Maar in tweede instantie ben ik wel benieuwd hoe het met je kansen op langere termijn zit. Ik ken behoorlijk wat Italianen, en die zijn stuk voor stuk gefrustreerd omdat de bureaucratie in Italie zo gigantisch is. Ze zeggen allemaal: Italie is een fantastisch land, maar niet om in te werken, en sociaal gezien is er ook heel veel mis. Ik kan niet inschatten hoe dat in een stad als Milaan is natuurlijk, en ik ken alleen maar Italianen die in Nederland zijn komen werken, dus dat is een gekleurd beeld. Maar ik denk dat je zelf wel kunt inschatten hoe dat ziekenhuis internationaal staat aangeschreven? Want als je het hebt over onderzoeker en proefschrift enzo, dan zijn de stappen die je nu neemt natuurlijk wel heel erg belangrijk voor je carriere. Kun je er niet met iemand uit je vakgebied over praten, je begeleider/promotor misschien?
Alle reacties Link kopieren
sorry, maar je bent echt GEK als je het niet doet!!!!!!!!!!!!!!!!

GEK hoor je me!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker gaan en je droom waarmaken!

Als het niet bevalt kun je altijd nog terug komen, dat kan sowieso nog. Nu ben je nog jong, nergens aan gebonden, doen!!!
Life is what happens to you while you are busy making other plans...
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Nou, of ze dan gek is weet ik niet. De baan is tenslotte niet een stap omhoog en in Italië is de economie ook niet zo best. Voor hetzelfde geld staat ze met 6 maanden weer op straat en is haar kans in NL misschien bekeken.

Ik zou idd gaan praten met wat mensen uit het werkveld. Wat voegt die baan in Italië toe? Kijk, het mooie weer en de cultuur is leuk, maar dat bepaald je verdere werkcarrière niet.

Welke consequenties zijn er als je je proefschrift niet af krijgt?



Ach en als je ook beduidend meer gaat verdienen voor minder uren, dan houdt je ook nog tijd en geld over om geregeld naar Italië te gaan. Daar hoef je het dus niet om te laten.
Alle reacties Link kopieren
Vai! Daidai
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan!

Italie wacht niet eeuwig op je. Dit staat geweldig op je cv en het is jouw droomland!

Natuurlijk moet je je realiseren dat er hier in nl allemaal veel te goed geregeld is, dus je zult vast voor dingen komen te staan. Maar geef het een kans joh! Je bent jong en al doe je dit een jaar en bevalt t niet, ga je weer terug!
Ken je mensen die er werken? In Italië liggen de hiërarchische verhoudingen soms wat anders dan in Nederland. Ik ken iemand die er weggevlucht is omdat zijn voornaamste taak als promovendus neerkwam op het dragen van de tas van de hoogleraar, maar dat speelt natuurlijk lang niet overal.
Alle reacties Link kopieren
Italie!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je spijt krijgt als je dit niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Ok aan de hand van je aanvullende informatie zou ik niet gaan.

Waarom zou je nog een promotie willen doen? Wat voegt dat toe aan je CV?

Ik vraag me ook af waarom je bent aangenomen als je al bijna klaar bent met je eerste promotie.

En wil je die lijdensweg echt nog een keer doormaken? (ik niet, ik word nog liever poetsvrouw)



Ik zou de baan voor 20 uur aannemen, en dan verder kijken naar een post-doc in Italie. Of zelf een voorstel schrijven in samenwerking met een prof daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of twee keer promotie onderzoek doen wel zo geweldig staat op je CV hoor. Bij ons zou dat een reden zijn om je niet als Post-Doc te nemen, later in je carriere.



Zitten al die mensen die nu roepen dat ze moet gaan ook in de wetenschap?
Alle reacties Link kopieren
quote:mwfrwwpy schreef op 17 juli 2013 @ 14:59:

@Sophia: Ik denk dat het juridisch allemaal wel goed in elkaar zit, want ik werk aan de universiteit nu, en die volgen de landelijke universitaire CAO. Ik heb wel heel veel vakantiedagen over, dus ik zou de laatste maand vakantie kunnen nemen en mijn contract per 1 november kunnen laten aflopen denk ik.



@hoppala: Nee, in Italie zou ik weer promovendus worden. Het is qua niveau dus dezelfde functie als die ik nu heb. Dat is inderdaad een nadeel. Echter, de functie in Milaan is wel op een zeer prestigieuze subsidie (Marie Curie als het je wat zegt), en dat staat wel goed op mijn CV, en het zou inhouden dat ik heel veel trainingen zou krijgen, ook in Madrid, Zwitserland, Duitsland. Het is een baan met een hele internationale insteek en heel veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Dat is wel weer heel positief, ondanks het feit dat ik qua niveau niet omhoog zou gaan....



Pff. Echt heel lastig inderdaad. Wat ik in elk geval zou doen als ik jou was is niet op stel en sprong de beslissing nemen. Dan inderdaad maar wat vakantiedagen inleveren om eventueel nog op tijd in Italie te kunnen beginnen.

Wat er nu eigenlijk zou gebeuren als je de baan in Italie aanneemt is dat je gewoon langer over je promotietraject gaat doen, klopt dat? Heb je binnen die baan ook mogelijkheden om nog wat aan je proefschrift te doen, of moet dat er helemaal naast? Heb je enig idee voor hoe lang die baan zou zijn, of is t echt onbetaalde tijd?
Alle reacties Link kopieren
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven