Werk & Studie alle pijlers

Ben ik veel ziek?

08-02-2012 18:35 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede-forummers,

even een vraagje, omdat ik het lastig vindt om te bepalen hoe het met mijn ziekte-verzuim staat:

in twee jaar tijd ben ik 10 dagen ziek geweest. Vinden jullie dit veel?

Ik vind het zelf wel behoorlijk veel, maar ik schijn beneden het gemiddelde te vallen.

Hoe vaak zijn jullie per jaar gemiddeld ziek?
1 dag, hooguit 2
*vraagt zich oprecht af wat daar nou interessant aan is*

Maar goed, ik ben denk ik 1x per jaar ziek.
ben gewoon benieuwd..

met name het aantal dagen, daar ben ik benieuwd naar
Ik ben nooit ziek.
toen ik nog op een kantoor enzo werkte 1x in de 3 jaar ofzo. Sinds ik voor de klas sta 1x soms 2x per jaar 2 of 3 dagen.

Hoewel ik een paar jaar geleden wel 3 weken echt dood en doodziek was, eindigend in het ziekenhuis. Met een aanloop van 2 dagen ziek, een week werken, 3x achter elkaar door. Daar schroef ik mijn gemiddelde nog steeds mee omhoog denk ik zo,
1 werkdag per 3 jaar ofzo.

Ik word meestal ziekjes tijdens vakanties.
Als je in een pand werkt als ik, dan zou je absoluut met stip onderaan staan. Als er iemand bovenin niest, komt het door de luchtcirculatie bij mij mn kantoor binnen. Needless to say dat ik ruim boven jouw 10 dagen uitkom.

Al meld ik me voor een mild griepje niet ziek; meestal blijf ik dan in pyama thuis werken.
3 dagen per 5 jaar.... ongeveer
Voor iemand die nog jong en gezond is vind ik dat best wel veel eerlijk gezegd.

Het kan wel onder het gemiddelde zitten maar dat is natuurlijk ook opgebouwd uit mensen met "echt serieuze" kwalen.

Ik ben ongeveer 2 dagen per jaar ziek gemiddeld.
Ik vind niet alleen het aantal dagen maar ook het aantal ziekmeldingen afzonderlijk tellen...

Nog al een verschil of iemand 1 x 10 dagen goed ziek is.. of zich 10 x 1 dagje ziek meld..

Dat maakt niet uit als het gaat om gemiddelde, maar waarschijnlijk wel hoe je werkgever over je ziekmeldingen denkt.

In de afgelopen 5 jaar heb ik me 1 x ziekgemeld, en was toen 3 dagen thuis..
Nogmaal gesproken 1 keer per jaar ofzo en soms een dagje migraine. Nu ben ik echter in anderhalve maand tijd al 3 keer behoorlijk ziek geweest (griep). Snap er niks van!
I am surrounded by morons
Bijna maandelijks. Maar daar zit dan ook een conische ziekte en een stomme weerstand aan vast :(
Echt ziek als in griep? Een keer in de 15 jaar ofzo... Kan mij niet eens meer herinneren dat ik dagen in bed heb gelegen.

Ben wel eens per 2 jaar verkouden.
Afgelopen 4 jaar ben ik 2 keer ziek geweest.

1 keer door ingreep in ziekenhuis en 1 keer na een auto ongeluk.

Beide voor 3 dagen
De ene persoon meld zich ook een stuk eerder ziek dan de andere denk ik.
De afgelopen 4 jaar 1 dag ziek geweest

oh nee toch meer toen ik zwanger was had ik al vakantie voorafgaand aan mijn verlof maar werd ik al opgenomen in het ziekenhuis en gold ik dus als ziek.
Eerlijk gezegd wil ik gezien de topics die hier in het verleden al over geweest zijn, niet eens antwoord op geven. Sommigen reageren zó hard op iemand die zich twee keer in een jaar ziekmeldt met griep.

Ik vind 10 dagen in 2 jaar niet buitensporig veel. Als je iedere winter een fikse griep te pakken hebt, ben je zo een week per jaar ziek.
Echte griep is al een jaar of 10 geleden, maar ik krijg wel elk jaar buikgriep of iets wat erop lijkt.

Zit dan één of meer dagen met een kotsbak op de wc..

Dus per jaar verzuim ik dan max. 3 dagen ofzo.
Ik was ongeveer 5 dagen per 3 jaar ziek, maar ik heb mijn gemiddelde vanwege een longontsteking vorig jaar flink omhoog gehaald. Door de longontsteking ben ik ruim 5 weken ziek thuis geweest.
In 1 kalenderjaar ben ik gemiddeld 2 dagen ziek thuis.

Ik sta voor de klas en meestal kien ik het zo uit dat ik ziek ben in mijn vakantie. Dit meld ik dan trouwens niet aan mijn baas.
Ik was nooit ziek.

Maar toevalllig vorig jaar december en het jaar daarvoor flinke griep gehad.

Voor de afgelopen 2 jaar sta ik volgens mij daardoor op iets van 8 dagen.
Als ik zin heb,1 weekje,ff zeuren bij de dokter en komt zo goed.

Héhéhé.Wel oppassen dat de baas mij niet betrapt ofzo als ik ergens ben.
Sinds ik een zoon heb ben ik veel vaker ziek dan normaal. Voorheen was ik bijna nooit ziek, ja 3 dagen in 5 jaar, maar nu ik zo'n kleintje heb en zelf in verwachting ben, pik ik alles mee.

Ik ben nu in 4 maanden tijd 6 dagen ziek geweest. Echt klote!
Ligt er toch ook aan of je full- of parttime werkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven