Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 11:06.
Dit onderwerp heeft 28 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 16:24.
- Ik wil vooruit (althans dat dacht ik tot nu toe van mezelf?)
Ik heb werk, maar ik wil zoals ik al schreef een betere baan met meer loon en meer uitdaging.
Vrijdag ben ik benaderd door het uitzendbureau of ik oren had na een leuke vacature en dat had ik ook wel.
Ik dacht nou stel me maar voor ik ga wel praten en dan zie ik het wel of het ook bij me past, maar zo makkelijk ging dat niet ik moest mijn cv(heel gebruikelijk) een motivatie brief en een testcase inleveren.
Ik had een weekend weg gepland dus ik had haar al gezegd dat ik er niet eerder als maandag mee aan de slag zou gaan dat was geen probleem zei ze.
Maandag had ik een drukke dag achter de rug en ben ik er niet meer aan toe gekomen om heel die testcase door te spitten , heb haar hierover een mailtje gestuurd dat het pas dinsdag werd.
Op dinsdag werd ik vervolgens gebeld door een collega van haar dat ze ziek was en dat ik het na haar door moest sturen.
Maar nu komt het eigenlijk ik heb het doorgenomen en ik kon totaal geen motivatie vinden om er zoveel energie in te steken
Lui he ? weer een dag uitgesteld dus...
Vandaag wilde ik er met volle moed aan beginnen en toen ontving ik een mailtje van het uitzendbureau dat ze hadden besloten mij niet voor te stellen aangezien ik de gevraagde documenten nog niet had ingeleverd
Ben ik eigenlijk toch niet zo ambitieus als dat ik dacht ? of was het toch gewoon te hoog gegrepen voor me ?
Ik kon er de puf niet voor vinden om het allemaal bij elkaar te krijgen tussen mijn huishouden , baan , kind en sociale leven door.
Nu houd me al heel de middag de vraag bezig of ik hier nog wel mee moet doorgaan? of dat ik me gewoon neer moet leggen bij het feit dat ik nu een leuke baan heb , dat ik wel meer in me mars heb, maar dat ik er niet genoeg energie voor kan opbrengen om daar ook echt mee aan de slag te gaan?Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
- Zou je het heel erg vinden van jezelf wanneer je je neerlegt bij het feit dat je er geen energie voor hebt?Toen ik het opende, was ik schreeuwde ... God, wat de hel is dat?.
- Goeie vraag Enn!
Op de momenten zoals ik afgelopen twee dagen ermee heb lopen worstelen dan denk ik van niet , maar soms heb je van die baal dagen er tussen zitten en dan wil ik van alles dus dan zeg ik weer ja op je vraag
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Sja dan denk ik dat je voorlopig blijft hinken op twee gedachten waardoor je wellicht ook geen actie onderneemt. Niets mis mee toch? Moet je alleen wel even beseffen dat het nu dus voor jou zo is. Je komt vanzelf op een punt dat je accepteert dat het zo voldoende is of dat je er voor gaat. Niets mis mee toch? Het leven is toch niet zwart-wit? Soms is het gewoon even grijs. Misschien is nu dan even de tijd niet misschien over een tijdje wel en anders helemaal niet.Enn wijzigde dit bericht op 09-02-2012 00:56 met 18%Toen ik het opende, was ik schreeuwde ... God, wat de hel is dat?.
- Ja, daar zit hem wel de kneep denk ik bij mij ja
nogal zwart/wit denken.
En dan moet ik maar gewoon accepteren op die baal dagen dat het me te veel energie kost , daar zit niks anders op.
He bah ik kon er gewoon niet van slapen van het gepieker stom he ?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Nee niet stom hoor. Waarom stom? Je bent gewoon mens toch? Wees es aardig voor jezelf en zet het eens op een rijtje:
-Je hebt een kind.
-je hebt een sociaal leven (misschien relatie).
-Je hebt een baan.
-Je hebt een huishouden.
-Je hebt ambitie.
En je hebt genoeg energie voor de eerste vier! Nu even niet om de vijfde bal dus hoog te houden. Heb je vroeger wel eens vier ballen tegelijk in de lucht gehouden? Knappe vrouw die dat kan toch? En wie weet misschien bal je er zo nog weer een vijfde bij. Nu alleen even niet. Misschien volgende week wel. Je weet het niet.
Andere kijk op jouw "stom".
Toen ik het opende, was ik schreeuwde ... God, wat de hel is dat?. - Nee, is niet stom.
en waarschijnlijk had je die baan zelf wel aangekund, maar net het gedoe ervoor nu ff niet. Jammer, maar die kansen komen later wel weer een keer..
Je moet jezelf iig niet veroordelen hiervoor. Wil je echt zelf hogerop, of vind je het diep van binnen wel prima voor nu, zoals het is? Ik vind het niet niks hoor, kind, baan, kost al aardig wat energie.
Waarom of tov wie voel je je schuldig? Maw: wat zou je drive zijn om meer te willen op dit moment? Zou het echt hebben toegevoegd aan je leven van nu? Of is het meer salaris/ status? Kennelijk is het niet een prioriteit op dit moment.
En het kan ook simpelweg niet goed uitkomen (weekendje weg, moe, whatever). Zit er niet teveel over in! - Ow en jouw motto slaat hopelijk op mij en Suzy.

Een betere baan kan zo maar ook echt beter zijn en met ambitie is helemaal niets mis. Juist niet. Zorg dragen dat je ambities ook kan uivoeren doordat je de stap neemt wanneer je hier ruimte voor hebt maakt het denk ik voor jou en je kindje ook nog een hele fijne tijd. Win- win situatie is het dan.Enn wijzigde dit bericht op 09-02-2012 01:22 met 74%Toen ik het opende, was ik schreeuwde ... God, wat de hel is dat?. - Ja , jullie hebben eigenlijk ook gelijk ook!

Dank jullie wel voor jullie heldere kijk op de zaak!
Ik vond mezelf eigenlijk een beetje een loser, omdat ik toch wel vrij veel ambitieuze mensen hier ook lees
en sommige lees ik die willen heel erg graag, maar lukt het niet of iets dergelijks en ik krijg de kans en wat doe ik ? ik verkloot hem door laksheid ! 
Maar inderdaad als ik het zo ga bekijken wat jullie nu zeggen ? dan speelt dat allemaal een rol ja.
En suzy inderdaad dat weekendje weg hakte er ook nogal in
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Enn ik zou niet durven om jullie tegen te spreken ! lol maar niet omdat ik denk dat jullie idioten zijn , maar volgens mij hele wijze vrouwen!
He wat lucht het op zeg om deze mening te horen !
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
wijze woorden! me dus eigenlijk druk maken in eerste instantie om de omgeving te creëren dat er ruimte is om ambitieus te zijn is eigenlijk veel belangrijker toch? of begrijp ik je verkeerd ?quote:Enn schreef op 09 februari 2012 @ 01:18:
Een betere baan kan zo maar ook echt beter zijn en met ambitie is helemaal niets mis. Juist niet. Zorg dragen dat je ambities ook kan uivoeren doordat je de stap neemt wanneer je hier ruimte voor hebt maakt het denk ik voor jou en je kindje ook nog een hele fijne tijd. Win- win situatie is het dan.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.- Ruimte ja en ruimte schept energie. Je weet dat er ruimte is wanneer je wel direct aan de slag gaat na zo'n uitnodiging.
Nu was er misschien gewoon even de ruimte niet. Dat kan toch?
Of je hebt gewoon teveel gezopen dit weekend. Dan was het een kater.(geintje)Toen ik het opende, was ik schreeuwde ... God, wat de hel is dat?.
Ook dat maar ssssstquote:Enn schreef op 09 februari 2012 @ 01:31:
Of je hebt gewoon teveel gezopen dit weekend. Dan was het een kater.(geintje)
dat staat helemaal zo onprofessioneel
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.- Heb je trouwens het adres van dat bedrijf? Mocht je wel de ruimte gaan voelen en alsnog de spririt krijgen dan zou ik gewoon direct aan hen jouw CV/Case (etc) sturen. Hoezo geen tiger? En daarbij: niet geschoten is altijd mis toch?Toen ik het opende, was ik schreeuwde ... God, wat de hel is dat?.
- Dat is een hele goeie Enn ! ik doe het op dan gewoon via een open sollicitatie op mijn eigen gemak zonder de tijdsdruk van het uitzendbureau.
En ja heb het adres wel is overal in heel Nederland te vinden
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Nu we toch het hierover hebben he? Enn ? geen idee of je met uitzendbureaus of in dit geval ervoor ooit gewerkt hebt ?, maar hoe stel je jezelf eigenlijk op na hen? moet je het bureau nu zien als een bedrijf ? of moet je eigenlijk maar zo denken jij verdient ook aan mij ?
Ik vond namelijk dat de mail die ik kreeg nogal bazig overkwam alsof ik hen nu al in drievoud op de knieeen eeuwig dankbaar moest zijn en dus hartstikke fout zat omdat ik te laat was met de gegevens , terwijl ze nota bene mij hebben benaderd hierover ?Ze zei zelfs in haar eerste telefoontje je bent eigenlijk al uitgeschreven hier ?Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Als je het echt zó graag had gewild, die baan, dan had je het écht wel gedaan. Voor jou tien anderen. Dan moet je achteraf maar op de blaren zitten!Het was zo donker, dat ik overal lichtpuntjes zag
- Ik kan me eigenlijk wel iets voorstellen dat ze nu zoiets hebben van; laat maar....
En dit ook zullen onthouden bij een eventuele open sollicitatie.
Trouwens, na =naar (sorry ben niet zo van het spelfouten benoemen, maar ik zie hem nogal consequent bij je)Some_One wijzigde dit bericht op 09-02-2012 07:45 met 21% - Via een uitzendbureau is het vaak ook wel heel erg misschien, is mijn ervaring. Ik heb weleens heel erg moeite doen voor een baan, twee gesprekken vooraf op een uitzendbureau, eindelijk mocht ik naar het bedrijf in kwestie, en met één blik wist ik dat de manager mij helemaal niet zou liggen. Had ik beter meteen naar het bedrijf kunnen gaan i.p.v. via zo'n uitzendbureau.
- Ik ben blij dat de baan naar iemand anders is gegaan.
In deze tijd een droombaan aangeboden krijgen en dan geen zin hebben
Schop onder je kont moet je jezelf geven.
Waarschijnlijk had het zo moeten zijn want als je echt zo supergraag die baan had gehad had je zin en tijd gemaakt.Do I have to change my name? Will it get me far? Should I lose some weight? Am I gonna be a star? - En dat ze je uitschrijven snap ik wel. Er zijn zoveel mensen die nu staan te trappelen voor een baan dat ze hun tijd beter daar in kunnen steken.
Tijd is geld. En ze gaan geen tijd steken in iemand die rustig een week de tijd neemt omdat haar gezin, een weekendje en geen zin voor gaat.
(Al vind ik het wel jammer voor je hoor)Do I have to change my name? Will it get me far? Should I lose some weight? Am I gonna be a star? - je hebt het al vaker uitgesteld en de laatste x niet eens laten weten. In deze tijd hebben wg het voor het kiezen en niet andersom.
Wel denk ik dat het toch niet slim was om via een UB te werken, want je bent niet werkloos. (ga uit van een contract)
Je weet ook niet hoe het zou lopen, die meiden beloven vaak meer dan ze waar kunnen maken.Ksenija wijzigde dit bericht op 09-02-2012 08:32 met 15%
Je hebt gelijk, is er ingeslopen en lastig om weer af te lerenquote:Some_One schreef op 09 februari 2012 @ 07:44:
Trouwens, na =naar (sorry ben niet zo van het spelfouten benoemen, maar ik zie hem nogal consequent bij je)
Zit zeker wat in wat je zegt.quote:Ksenija schreef op 09 februari 2012 @ 08:31:
Wel denk ik dat het toch niet slim was om via een UB te werken, want je bent niet werkloos. (ga uit van een contract)
Je weet ook niet hoe het zou lopen, die meiden beloven vaak meer dan ze waar kunnen maken.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Dat is balen dan zeg!quote:saudade schreef op 09 februari 2012 @ 08:00:
Via een uitzendbureau is het vaak ook wel heel erg misschien, is mijn ervaring. Ik heb weleens heel erg moeite doen voor een baan, twee gesprekken vooraf op een uitzendbureau, eindelijk mocht ik naar het bedrijf in kwestie, en met één blik wist ik dat de manager mij helemaal niet zou liggen. Had ik beter meteen naar het bedrijf kunnen gaan i.p.v. via zo'n uitzendbureau.
Dit onderwerp heeft 28 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 16:24.