Werk & Studie alle pijlers

Beste manier van aanpak? Rechten plichten qua toets?

24-10-2014 20:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Is er geen examencommissie voor dit soort gevallen? Als er bij mijn opleiding zoiets gebeurde, schreven we vaak gezamenlijk een klacht aan de examencommissie, die moeten dan beoordelen of er een herkansing komt of een andere oplossing. In dit geval zou ik zeker proberen een herkansing te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zooitje zeg.

En dat mensen zelf hun volgende toets hebben moeten missen.. daar zou ik in hun geval zeker over klagen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Voor een WO'er heb je echt dramatische spelling..



Je kunt je klacht richten aan de examencommissie maar ik geef je weinig kans van slagen. Onduidelijkheid en wachten lijken mij geen gronden. Fraude daarentegen..
Alle reacties Link kopieren
@ Verhuisd, ik ben gestrest en geïrriteerd het spijt me van mijn spelling als dat jouw stoort.



@ lizeh en Broedkippetje. Dankje voor jullie inhoudelijke respons! Ik heb de klacht proberen in te dienen bij de examencommissie en toen kreeg ik het response: ''Niet onze fout, wij hebben het probleem zo snel mogelijk proberen op te lossen. We hadden zelf ook geen verdere informatie over hoe lang het ging duren. ""

Toen vroeg ik dus waarom het niet verzet was na een andere datum of tijdstip. Daarop was het antwoord. ''Dat vinden we onnodig werk om dat te organiseren, iedereen is hier nu aanwezig, ''



Dus ik werd totaal niet serieus genomen... Dat is het meest frustrerende van alles. Wat kan ik dan er nog mee als het zelfs de examencommissie het niks interesseert? Waar kan ik dan met mijn gevoel van 'ongenoegen' naar toe? Kan ik er überhaupt dan nog iets mee?
Jouw is hier zonder w = jou



De examencommissie moet op een schriftelijke klacht reageren. Zij zeggen dan waarschijnlijk dat de klacht niet-ontvankelijk is want er is geen grond. Heb je zelf al moeite gedaan om het examenreglement te bestuderen?
Alle reacties Link kopieren
Tja, op zich kan ik me wel voorstellen dat ze het niet hebben afgezegd. Daar waren dan juist ook weer een hoop mensen gefrustreerd over geweest, aangezien ze zich hadden voorbereid en het graag wilden maken.



Ik zou eerder inzetten op enige coulance bij de normering of een extra inhaalmogelijkheid ivm de suboptimale omstandigheden bij de toets.



En sowieso zouden degenen die de volgende toets hebben gemist daar een extra inhaalmogelijkheid voor moeten krijge .
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu precies jouw probleem? Heb je je toets slecht gemaakt vanwege de verwarring? Heb jij een volgende toets gemist? Of wil je gewoon klagen om het principe?
Broedkip, niet per se. Er kan in de regels staan dat studenten zelf verantwoordelijkheid dragen voor hun toetsingsschema. Daarom zal een uni bij een eerste examenronde de verplichte vakken niet op dezelfde dag toetsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 24 oktober 2014 @ 21:06:

Broedkip, niet per se. Er kan in de regels staan dat studenten zelf verantwoordelijkheid dragen voor hun toetsingsschema. Daarom zal een uni bij een eerste examenronde de verplichte vakken niet op dezelfde dag toetsen.O ja, ik ging uit van 2 verplichte (eerstekans) toetsen achter elkaar, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
I
Alle reacties Link kopieren
Onzin verhuisd, we zitten nu met keuzevakken. Die komen vaak genoeg op dezelfde dag voor. Het waren inderdaad geen verplichte toetsen broedkippetje.

Echter is het reglement wel dermate streng qua regels. Bijvoorbeeld voor niet afmelden van een toets krijg je administratieve kosten van 75 euro op je dak
Wat studeer je? Als je al jaren studeert? Of doe je een master?
Alle reacties Link kopieren
.
Ik zou eerst even afwachten. Degenen die reageren zitten nu ook nog met hun hoofd in de chaos en ondanks dat men zich niet aan het reglement gehouden hebben, deden ze waarschijnlijk wat ze op dat moment het beste leek. Na het weekend kunnen ze heel anders en veel milder over de situatie denken en alsnog met een goede oplossing komen.

Gebeurt dat niet dan zou ik nogmaals met de docent in gesprek gaan, laten zien hoe het volgens de regels mis is gegaan, wat een betere oplossing was geweest en een voorstel doen over hoe verder.

Dat is wat ik praktisch zou doen, maar als je alleen maar tegen muren op loopt kan de decaan misschien iets betekenen.
Als de examencie. al officieel uitspraak heeft gedaan kun je er denk ik niet zoveel meer aan doen.

Dan kun je het het beste van je af laten glijden en geen tijd en energie steken in een hoop frustraties. Tegenslag en dat dingen niet optimaal lopen kom je altijd wel tegen, soms moet je dat gewoon laten gaan.
Protocol, dat...



Doe gewoon een hertoets, niet zo zeuren.



Later moet je ook gewoon werken, na een nacht met huilend kind, buikloop en rumoerige buren.



Geen commissie die je dan helpt.



Dat het slordig georganiseerd is, mee eens. Klagen? Tijdverspilling.
Is geen onzin. Bij het volgen van keuzevakken draag je zelf de verantwoordelijk, ook voor jouw examenrooster.



Maar goed, ik zie niet in waarom je nu boos op mij bent. Ik heb je advies gegeven. Het staat je vrij een klacht in te dienen, maar kans van slagen is klein.



Zoals iemand al schreef, leer omgaan met tegenslag en gevoelsmatige oneerlijke praktijken. Ik heb een verkeersongeluk gehad jaren gelden, ik voldeed maar aan 10 van de 11 voorwaarden voor herkansing en kon derhalve een heel jaar wachten op mijn examens.
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 24 oktober 2014 @ 21:28:

Protocol, dat...



Doe gewoon een hertoets, niet zo zeuren.



Later moet je ook gewoon werken, na een nacht met huilend kind, buikloop en rumoerige buren.



Geen commissie die je dan helpt.



Dat het slordig georganiseerd is, mee eens. Klagen? Tijdverspilling.wat een vooroordelen in dit kleine stukje. Als ik een baby wil kies ik voor een mogelijke huilbaby, als ik een baby wil naast mijn baan kies ik voor oververmoeidheid of problemen. Ik kies niet voor een protocol dat in zo'n mate negeert word. Ik kies er ook niet voor om vervolgens mijn eigen afspraken na mijn toets niet na te kunnen komen omdat de universiteit zo'n verkeerde beslissingen maakt
Alle reacties Link kopieren
Voor een ander was jouw oplossing juist een verkeerde beslissing geweest.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de adviezen en lieve woorden. Ik wacht de volgende week gewoon af. En mocht er ik niks veranderen? Dan maak ik gewoon een hertentamen. Verhuisd ik vind het erg vervelend en jammer voor je dat je hebt moeten wachten op je examens en dat je een ongeluk hebt meegemaakt. Ik begrijp wel wat je zegt betreffende je examenrooster, echter worden alle examens nu pas aangegeven als je met een blok bezig bent. Soms heb je er gewoon twee op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Super slordig van de uni! Laat me raden, UvA zeker?
Zeg maar Spijker.
quote:veronica22 schreef op 24 oktober 2014 @ 21:33:

[...]



wat een vooroordelen in dit kleine stukje. Als ik een baby wil kies ik voor een mogelijke huilbaby, als ik een baby wil naast mijn baan kies ik voor oververmoeidheid of problemen. Ik kies niet voor een protocol dat in zo'n mate negeert word. Ik kies er ook niet voor om vervolgens mijn eigen afspraken na mijn toets niet na te kunnen komen omdat de universiteit zo'n verkeerde beslissingen maakt



Yep, en twee regels verder wacht je gewoon af en maak je een her als het nodig is.



Met een beetje stress je kennis kwijtraken en je tentamen niet halen? En wat word je dan, relatietherapeut, psycholoog, psychiater? Fijn voor je klanten.



3e jaars, bachelor, minimaal 21 jaar oud? Wel over kinderen en slapeloze nachten nagedacht, maar niet over je tentamen gewoon doen, met de kennis die je hebt?



Omdat het protocol niet is uitgevoerd?



Je hebt groot gelijk, vraag je collegegeld terug.
Alle reacties Link kopieren
@Spijker, Niet de UvA, Deze keer Maastricht University. Bekend verhaal voor jou?
quote:veronica22 schreef op 24 oktober 2014 @ 21:12:

Ik heb de toets net niet gehaald. Voor het eerst in alle jaren van deze studie trouwens dat ik een toets niet haal.

Ja ik was verward over de hele situatie net als vele studenten met mij.

Het probleem ligt het ook niet zo dat ik het net niet gehaald heb. Dat valt te overzien.

Echter de procedure, de verwarring, slechte manier van handelen van professoren en examencommissie.

Wat een flauwekul. Je bent totaal niet stressbestendig als je over zoiets zodanig verward raakt dat je daardoor je tentamen of toets niet haalt. Op elke uni gebeurt wel eens wat tijdens een tentamen, suck it up en maak gewoon je tentamen en zeur niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven