Werk & Studie alle pijlers

De hele dag niets te doen op het werk!

13-06-2007 10:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik zit met een heel stom probleem op het werk. Ik heb de hele dag niets te doen! Een half jaar geleden ben ik in deze functie begonnen en het werd me al snel duidelijk dat het hier (functie is bij de overheid) wel erg rustig is. Een gesprek met mijn leidinggevende heeft niet veel opgeleverd. Het werk komt met pieken en dalen, alhoewel ik het werk ook in de pieken erg snel af heb. Ik ben waarschijnlijk een beetje te hoog opgeleid voor deze functie en ik ben inmiddels wel weer verder aan het kijken (morgen gesprek!), maar hoe ga ik in hemelsnaam de tussenliggende periode overbruggen? Heeft iemand tips of herkent iemand dit verhaal?



Groetjes, Goudappeltje
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik herken het probleem heel erg goed!!! Ik heb namelijk hetzelfde.

Ik werk hier nu 1,5 jaar.. en heb erg drukke tijden gekend.

Ik ben wel iemand die zijn werk snel af heeft, maar toen trok ik het nog maar net. Om die zelfde reden (snel werken) zit ik nu dus al ongeveer een half jaar uit me neus te eten omdat het erg rustig is! Ik heb nu ook een andere baan gevonden en moet nog 3 dagen werken hier. Ik heb het geluk dat ik MSN op mijn computer heb en dan mijn vriend en vriendinnetjes nog naar school gaan en dus ook kunnen MSNEN. Verder hebben ik erg veel forums gelezen en op het internet gesurft........ is heel vervelend ik weet er alles van. Je dagen duren zoooooo lang!!!!!



Succes ermee! Ik hoop het bij mijn volgende baan een stuk drukker te krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb datzelfde probleem in 2 voorgaande banen gehad, vreselijk is dat.

Je vraagt je eigenlijk af hoe mensen dat beoordelen; of er iemand b.v. fulltime op die functie nodig is en of die functie überhaupt wel nodig is en de werkzaamheden die er zijn dan niet bij iemand anders ondergebracht kunnen worden.

Ik heb ook echt dagen uit mijn neus zitten vreten, zitten te internetten e.d. Vaak genoeg aangekaart en dan werd gezegd; oh het wordt straks drukker met dat en dat project....blablabla.

Oke, ietsje drukker werd het dan wel maar het was toch nog maar werk voor een ochtendje of zo.

Vreselijk om zo je dag door te moeten komen......veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat als je een tijd niets te doen hebt de tijd erg langzaam gaat maar toch liever dat dan dat je tijd tekort komt doordat je 2 banen in 1 doet wegens personeelstekort ivm vakanties,ziektes ed,werk stapelt zich op,je werkt over door eerder te beginnen en later naar huis te gaan,neemt werk mee naar huis om dat in de avonduren of weekenden af te maken.Op zulke momenten wens je dat je een rustige baan had ;)
Alle reacties Link kopieren
Het internet heeft ook voor mij geen geheimen meer en inderdaad vaak vraag ik me ook af of deze functie wel (fulltime) nodig is.



ElleMichelle: Misschien kan ik wat van jou overnemen. Lijkt me heerlijk. ;)
Alle reacties Link kopieren
@ Goudappeltje: Je bent niet de enige! Een tijdje geleden hebben we hier met een stel meiden ook deze discussie gevoerd, vooral werkzaam bij de overheid, en niets (of niets nuttigs) te doen. Overigens, ik heb even teruggebladerd, maar kan de discussie niet meer vinden.

Onze oplossing: Een andere baan zoeken! Ik heb 'm inmiddels al, want ik ga niet tot m'n 65e nietjes zitten tellen ;)
Alle reacties Link kopieren
geldt dit ook als je als stagiaire de hele dag niets te doen hebt?



ik ben in mijn laatste stagedagen bezig bij een groot kantoor. van te voren wist ik dat het rustig kon zijn, maar van de 3 maanden die ik stage heb gelopen, heb ik er misschien effectief 2 maanden echt werk gehad. En dan tussendoor nóg tijd gehad om mijn stageverslag en dergelijke te schrijven.



Het kwam er op neer dat ik anderhalve week geleden het concept voor mijn stageverslag af had. En verder is er niks te doen geweest.



Gelukkig ga ik niet verder in deze branche, krijg ik over een klein maandje mijn diploma en ga ik (hopelijk) verder studeren. Maar ik weet nu al dat ik in de toekomst niet uit mijn neus wil vreten. Verschrikkelijk vermoeiend en vooral zonde van mijn tijd!
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar allemaal. Ook ik zit hele dagen te suffen achter de pc. Internet ken ik al van binnen en van buiten en de leesmap is ook al versleten aan het hele dagen niks te doen hebben op het werk. Ik ben ondertussen ijverig bezig om ander werk te vinden,  maar dat valt nog vies tegen !! Tot die tijd houdt ik mezelf dus vooral bezig met forums lezen, zoals op Viva en boekjes/leesboeken mee te nemen naar het werk. Het klinkt eigenlijk te schandalig voor woorden en de meeste mensen aan wie je verteld dat je zo je dagen slijt zeggen: Nou !! Da's nog eens op een makkelijke manier je geld verdienen !! Dat wil ik ook wel !! Nou echt...geloof me...dat wil je niet !! Het stompt je hersens af en je voelt je nutteloos en moe van het niks doen.

Heel veel suc-6 meid !!
Alle reacties Link kopieren
@panieka: 'gelukkig' dat je dit tijdens je stage meemaakt. Straks weet je tenminste waar je goed op moet letten. Alhoewel ik moet zeggen dat je dat niet altijd van te voren goed kan inschatten.



@watmoetikdoen2: schandalig he eigenlijk dat er toch best veel mensen zijn die niets te doen hebben. Hetzelfde geldt voor nog twee collega's van mij, maar die schijnen het wel best te vinden zo.



Jullie ook nog ff veel succes. Nog een uurtje!:D
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad, mijn collega's hebben ook (bijna) niets te doen en die schijnen er geen moeite mee te hebben. Of althans, dat laten ze niet echt merken. Ik voel me gewoon niet lekker in m'n vel als ik hele dagen niks doe. Er is zelfs aangetoond dat mensen ook een burn-out kunnen krijg van niks doen. Nou, dat lijkt me echt verschrikkelijk !!! Maar veel mensen begrijpen dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad, mijn collega's hebben ook (bijna) niets te doen en die schijnen er geen moeite mee te hebben. Of althans, dat laten ze niet echt merken. Ik voel me gewoon niet lekker in m'n vel als ik hele dagen niks doe. Er is zelfs aangetoond dat mensen ook een burn-out kunnen krijg van niks doen. Nou, dat lijkt me echt verschrikkelijk !!! Maar veel mensen begrijpen dat niet.
Yeah right!



Uit welk 'wetenschappelijk' onderzoek heb je dat? Of stond het in de viva?



Tsja, als je je verveelt op je werk en je leidinggevende kan daar niets aan veranderen, dan is het aan jou om daar zelf ietsm ee te doen.

Je tijd zou je nuttig kunnen besteden aan een studie/cursus.

Ik neem aan dat het nml niet de bedoeling is dat je de hele dag aan het forummen bent.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dat je van niks doen op het werk een burn-out kunt krijgen is wetenschappelijk aangetoond hoor !! Het heeft in verschillende bladen en kranten gestaan zelfs !! En wat maakt het uit hoe ik mijn tijd besteed ?? Of ik nu ga forummen of een studie of cursus volg maakt voor mijn baas weinig verschil hoor !! Niks doen voor de baas blijft het toch wel.
Alle reacties Link kopieren


Hallo allemaal!



Ik zit met een heel stom probleem op het werk. Ik heb de hele dag niets te doen! Een half jaar geleden ben ik in deze functie begonnen en het werd me al snel duidelijk dat het hier (functie is bij de overheid) wel erg rustig is. Een gesprek met mijn leidinggevende heeft niet veel opgeleverd. Het werk komt met pieken en dalen, alhoewel ik het werk ook in de pieken erg snel af heb. Ik ben waarschijnlijk een beetje te hoog opgeleid voor deze functie en ik ben inmiddels wel weer verder aan het kijken (morgen gesprek!), maar hoe ga ik in hemelsnaam de tussenliggende periode overbruggen? Heeft iemand tips of herkent iemand dit verhaal?



Groetjes, Goudappeltje




Heel herkenbaar - heb hetzelfde probleem ook al bijna een jaar. Elke keer als ik het aankaart 'zit er een groot project aan te komen' of krijg ik een 'ad hoc' project waardoor ik weer een paar uur bezig ben...maar ook dat houdt een keer op.

Heb daarom ook per 6 juli mijn baan opgezegd, dus ik hoef nog maar 16 dagen en 45 minuten te werken...als je niets te doen hebt ga je zelfs uren tellen.



Tsja, en wat doe ik op zo'n dag? Beetje internetten, beetje forummen (maar nooit heel openlijk, want ondanks dat de baas weet dat ik me dood verveel wordt openbaar internetten nog steeds niet op prijs gesteld:?) en alles wat ik normaal nà het werk zou doen (rekeningen betalen, dingen uitzoeken op internet) wordt onder werktijd gedaan. Mijn zussen in Nederland zullen straks met mijn nieuwe baan wel moeten wennen aan de lage frequentie van het email verkeer...

Het vervelende is dat je er zelf ook zo vervelend van wordt...ben echt bekaf als ik 's avonds thuis komt terwijl ik dat nooit gehad heb in banen waar ik het druk had, en ben vaak ook nog chagerijnig en geirriteerd.



Echt, als je niet het idee hebt dat het in de toekomst beter/drukker wordt, kun je beter een andere baan gaan zoeken - geen mens wordt gelukkig van zich nutteloos voelen




quote: watmoetikdoen2 reageerde



Ja inderdaad, mijn collega's hebben ook (bijna) niets te doen en die schijnen er geen moeite mee te hebben. Of althans, dat laten ze niet echt merken. Ik voel me gewoon niet lekker in m'n vel als ik hele dagen niks doe. Er is zelfs aangetoond dat mensen ook een burn-out kunnen krijg van niks doen. Nou, dat lijkt me echt verschrikkelijk !!! Maar veel mensen begrijpen dat niet.

Yeah right!



Uit welk 'wetenschappelijk' onderzoek heb je dat? Of stond het in de viva?



Tsja, als je je verveelt op je werk en je leidinggevende kan daar niets aan veranderen, dan is het aan jou om daar zelf ietsm ee te doen.

Je tijd zou je nuttig kunnen besteden aan een studie/cursus.

Ik neem aan dat het nml niet de bedoeling is dat je de hele dag aan het forummen bent.




Sorry, maar hier moet ik toch heel even inbreken! Calvijn, ik ben van mening dat je hier iets te licht over denkt. Ik hoop voor jou dat het komt doordat je het niet hebt meegemaakt.



Ik lees mee met dit topic uit herkenning, helaas. En ik ben het levende bewijs dat je echt wel een burn-out kunt krijgen van niks te doen hebben op je werk.

Stel je voor: 40 uur per week, máánden achter elkaar helemaal NIKS te doen. Ik ben het volledig met je eens Calvijn, dat je daar dan zelf iets aan moet doen. Dat heb ik ook geprobeerd en dat doet TO vast ook, projecten naar me toe trekken, collegae gek maken met de vraag of ik ze kon helpen, literatuur lezen. Alles.

Maar, als je baas het NIET waardeert als je gaat leren oid onder werktijd, dan sta je ook een beetje met de rug tegen de muur.

Ontslag nemen, dat is de volgende logische optie. Maar de meeste mensen willen niet te snel opgeven, altijd toch nog even vechten in de hoop op 'betere tijden' (klinkt zwaarder dan ik het bedoel). En daar ga je echt aan onder door, je heel rot voelen op je werkplek. Dat laat je niet achter je, op het moment dat je de deur achter je dichttrekt.



Dus ik denk dat het niet nodig was om zo op TO te reageren; je kunt pas oordelen als je het zelf hebt meegemaakt.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Thankx Bladie :) Je verwoord het precies zoals ik (en helaas velen met mij) het ervaar. Je doet constant je best om er het beste van te maken,  werk vragen aan collega's (maar ja, als ook die niet te doen hebben houdt het ook ver op) opruime'/schoonmaken (zelfs je toetsenbord met een wattestaafje en Glassex) ja, ik weet het: klinkt belachelijk :$ maar je doet echt ALLES om je dagen door te komen op het werk. Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Je hebt er geen zin meer in om uberhaupt nog enige moeite te doen om je zelf nuttig te maken en tja dan biedt internet vaak een uitkomst.

Maar hoe is het nu met je ? Je burn-out al een beetje onder controle ??


Thankx Bladie :) Je verwoord het precies zoals ik (en helaas velen met mij) het ervaar. Je doet constant je best om er het beste van te maken,  werk vragen aan collega's (maar ja, als ook die niet te doen hebben houdt het ook ver op) opruime'/schoonmaken (zelfs je toetsenbord met een wattestaafje en Glassex) ja, ik weet het: klinkt belachelijk :$ maar je doet echt ALLES om je dagen door te komen op het werk. Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Je hebt er geen zin meer in om uberhaupt nog enige moeite te doen om je zelf nuttig te maken en tja dan biedt internet vaak een uitkomst.

Maar hoe is het nu met je ? Je burn-out al een beetje onder controle ??



Graag gedaan!

Wat jij zegt, je hebt na een hele tijd echt geen zin meer om enige moeite te doen om je nuttig te maken. Ik vond het bedrijf het niet eens meer waard om mijn inzet en capaciteit aan te verspillen, na enkele maanden.



Nu is het goed met me, gelukkig. Maar ik was echt mezelf niet meer door die hele situatie. Depressief, zou ik bijna zeggen.

Ik heb ontslag genomen en dat is de beste keuze geweest. Het is zó belangrijk dat er goed personeelsmanagement is, én het is nog belangrijker dat je energie uit je werk haalt..



Ik hoop dat het ook voor jullie goed komt!
Alle reacties Link kopieren
Nou, gelukkig dat het inmiddels weer goed met he gaat. Ik merk aan mezelf ook wel dat ik anders ben dan voorheen. Gelukkig niet echt depressief ofzo, maar wel elke dag het gevoel van: "waarom kom ik eigenlijk m'n bed uit, om op het werk heel de dag niks te gaan zitten doen ??" Ik kijk altijd uit naar de avonden en de weekenden, dan kan ik mezelf lekker thuis uitleven.

Er zijn ook heus dagen geweest dat ik het echt niet meer zag zitten en dacht : "Stik maar, ik neem gewoon m'n ontslag" Maar ja, zonder werk, ook geen centjes. Dus tot die tijd blijf ik gewoon verder zoeken naar iets anders. Vindt het wel knap van jou dat je die beslissing hebt genomen.
Alle reacties Link kopieren


@panieka: 'gelukkig' dat je dit tijdens je stage meemaakt. Straks weet je tenminste waar je goed op moet letten. Alhoewel ik moet zeggen dat je dat niet altijd van te voren goed kan inschatten. 



Gelukkig inderdaad dat dit tijdens de stage gebeurd. Maar echt leuk is anders! Ik verveel me echt werkelijk dood en zoals anderen al zeggen, ik kom 's avonds doodvermoeid thuis terwijl ik geen sodemieter heb uitgevoerd!

Het enige voordeel van de stage, is dat ik een lekker ritme heb gekregen. 's Morgens vroeg eruit en 's avonds vroeg erin. Maar ik ben nu ook één of twee keer 's morgens blijven liggen...dan kwam ik een uurtje later.







Mijn stage is gelukkig _bijna_ afgelopen, morgen is mijn laatste dag. Daarna heb ik nog één week studiestress. Het grappige is overigens wel dat ik op mijn stage aan het werk blijf na mijn opleiding, ik ga oproepwerk doen tijdens de vakantie. Gelukkig wel op een compléét andere afdeling.



Ik wil wel degelijk geloven dat je een burn-out kunt krijgen van het niks doen. En inderdaad, je gaat jezelf werk verschaffen (of een klusje van een uur uitspreiden over de hele middag) waardoor je alleen maar vermoeider raakt. Op een gegeven moment zijn je ideeën op en je hersenen 'leeg" :)



Succes dames!

Alle reacties Link kopieren
He meiden, bedankt voor de support!



Calvijn heeft waarschijnlijk niet goed gelezen, want dan had ze wel geweten dat ik al aan het solliciteren ben. Ik had vandaag zelfs een gesprek. Helaas zit je met een opzegtermijn en moet je de tussenliggende periode toch vol zien te maken. Kansen om een cursus te volgen worden hier niet gefaciliteerd, helaas.



Overigens kan ik me ontzettend goed voorstellen dat je een gevoel van uitzichtloosheid ontwikkeld dat uiteindelijk uitmondt in een burn-out. Zoals een aantal dames (neem ik aan) al zeiden voel je je aan het einde van de dag helemaal leeg.



Panieka: Succes morgen met je laatste werkdag en met het afronden van je studie!



Watzalikdoen2: Het is weer bijna weekend!:D Ik hoop dat je snel wat vindt. Heb je al wel wat op het oog?
Alle reacties Link kopieren
@Goudappeltje:  Dus als ik het goed begrijp is je sollicitatiegesprek niet helemaal verlopen zoals je had gehoopt ?? Balen is dat he !! Ik weet er alles van, heb inmiddels al zoveel gesprekken gehad en telkens krijg je te horen: "Goh, ja..da's jammer he, van je maand opzegtermijn, maar we willen echt iemand die a la minute kan beginnen" Dan denk ik echt: Ja, wat wil je nou !! Er zijn mensen die reageren op een vacature en ja...die hebben een opzegtermijn !! Ik snap dat niet hoor, als je iemand op gesprek laat komen dan hou je daar toch rekening mee !! Ook valt me op dat als ik reageer op een leuke vacature dat er dan met mij nog zo'n 400 anderen een brief sturen. Tja...dikke kans dat dan de keus om mij op gesprek te laten komen wat kleiner wordt. Nog heel veel suc-6. Ik heb gelukkig WEEKEND !!!!
Alle reacties Link kopieren
Nee, er is nog een sprankje hoop. Er zijn volgende week nog een paar kandidaten en over uiterlijk twee weken hoor ik meer. Nog even duimen! Lekker hoor dat je weekend hebt. Heel fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dames, ik had het anders op gevat dan dat jullie bedoelden. :$



Ik dacht dat je bedoelde dat je puur van het niets doen een burn-out hebt gekregen, maar het heeft natuurlijk te maken met hoe je je daarbij voelde (niet gewaardeerd, nutteloos, verveling)

Kan ik me wel degelijk iets bij voorstellen.



Helaas heb ik zelf ook ervaring met een burn-out, maar dat was meer omdat de werkdruk (vmbo-onderwijs) mij te zwaar was op dat moment.



Inderdaad met tegenzin naar je werk gaan iedere dag en geen voldoening halen uit je werk is héél vervelend.



Nogmaals mijn excuus voor het verkeerd begrijpen/lezen
.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt en nog genoeg dagen hebt, zou je eens een keer een lang weekend of een weekje vrij kunnen nemen. Buiten het werk heb je vast nog wel iets nuttigs te doen dan je op het werk zitten te vervelen.



Of neem een puzzelboekje/tijdschrift/boek mee naar je werk, als dit mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!



Jee, kan me bijna niet voorstellen dat dat bestaat! Je vervelen op je werk....en tijdschriften meenemen en internetten onder werktijd....

Mag ik vragen wat voor werk jullie doen/waar jullie werken? Begrijp me niet verkeerd hoor!! Lijkt me vreselijk om de hele dag niets te doen te hebben....jullie klinken namelijk allemaal als mensen die juist wél willen werken!



Tip: ga in de zorg aan t werk (verpleegkundige bijvoorbeeld)....denk niet dat je je nog snel zult vervelen :D. Werk zelf dus als verpleegkundige (in het ziekenhuis), en bij ons is het bijna altijd druk...in elk geval altijd werk genoeg te doen. Vandaag waren er bijvoorbeeld 3 (!!!!) collega's ziek, dus we waren maar met z'n vijven in plaats van met 8 op 36 patiënten....we moeten dus gewoon hetzelfde werk doen met minder personeel. En het erge bij ons is: we doen het ook nog allemaal, omdat we niet willen dat de patiënt er onder lijdt! Er is niets dat wel kan blijven liggen tot morgen. Iedereen loopt gewoon nog een extra stap harder, met als resultaat dat alles inderdaad netjes af is, iedereen bekaf naar huis gaat, en de leiding waarschijnlijk denkt 'Dat is mooi, ze kunnen het dus ook met z'n vijven in plaats van met 8, dat gaat me een hoop geld schelen!!'



En serieus, zelfs in de nachtdienst zijn we vaak de hele nacht aan het werk! Vraag me soms zelf ook af waarmee, maar we hebben soms geen tijd om fatsoenlijk te eten....



Jee, wat klagen he?! Haha, niet verkeerd opvatten hoor, vind mn werk echt super leuk, en zou niet anders willen!! Maar t is zo grappig om te lezen dat er eigenlijk zulke grote verschillen bestaan!! Ik hoop echt dat jullie allemaal gauw een baan vinden waarin jullie heel erg veel plezier hebben!!! Succes allemaal!!



Groetjes Pien!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pien, wat fijn voor je dat je het zo lekker druk hebt op je werk en het goed naar je zin hebt. Klinkt mij als muziek in de oren. De laatste keer dat ik het goed naar m'n zin had op het werk lijkt alweer een eeuwigheid geleden. Als je mensen verteld dat je hele dagen zit te internetten en boekjes zit te lezen of zit te puzzelen dan kijken ze je echt aan alsof je van een andere planeet komt. Vaak zeggen ze ook nog: "Zo, da's lekker makkelijk je geld verdienen" Ja, makkelijk misschien wel, maar leuk is anders !!

Het werk dat jij doet lijkt me echt ontzettend leuk om te doen, ik vindt het zowieso heel erg leuk om met mensen te werken en zou ook best in de zorg willen werken of met kinderen of verstandelijk gehandicapten, maar het probleem is dat je overal een opleiding voor moet hebben gevolgd. En da's zo balen !! De wil is er wel, maar het diploma helaas niet.

Heb er zelfs al over zitten denken om me om te laten scholen, maar dan ga je er qua salaris ook flink op achteruit en aangezien ik in een koophuis woon lijkt me dat ook niet echt de oplossing. Moeilijk he !! Er zijn zoveel banen die me leuk lijken, als ik maar lekker bezig kan zijn. Het administratieve boeit me eigenlijk helemaal niet meer. Ik wil me nuttig maken voor anderen en die voldoening haal ik niet uit m'n werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven