Werk & Studie alle pijlers

De opmerking van mijn baas (!)

31-07-2014 16:13 221 berichten
Hoi!



Nou wat mij vanmiddag overkwam.. Ik heb een tatoeage (het is een sleeve, heel kleurrijk, allemaal lekkere dingen; cup cakes en snoep en kinderlijke dingen) Vind het persoonlijk erg leuk, kan begrijpen dat anderen daar anders over denken je hoeft tenslotte niet alles mooi te vinden.



Omdat ik ooit eens opgevangen heb dat mijn baas niet een hele grote fan van tatoeages is draag ik op mijn werk, ook met 29 graden netjes een vestje of iets anders met lange mouwen.



Vanmiddag tijdens de werkzaamheden piepte er een toefje slagroom onderuit en hij vroeg of ik tatoeages had, ik antwoorde met "ja" en vervolgens zegt hij; "als ik had geweten dat je tatoeages had bij je sollicitatie had ik je niet aangenomen"



Say whut?! Ik was nogal flabbergasted en antwoorde dat tatoeages niets af doen aan mijn werk of mij als persoon.. toen liep hij weg.



Wat moet ik hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou verder niets doen, je antwoord was duidelijk.
Niks.
Alle reacties Link kopieren
Niets.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg. Wat een ouderwetse drol.



Dus, hoe goed je ook bent in je werk. De plaatjes op je arm maken je waardeloos?

Wat een onzin.



Je hebt correct geantwoord. Verder gewoon je werk doen en niks erover zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Niets.
Oké niets dus, maar het frustreert me enooorm! Ben ook een beetje pissig over het hoge ouderwetse gezwetst gehalte. Bah..
Alle reacties Link kopieren
Hij zijn mening, jij de jouwe. Maar hij is je werkgever, dus mag hij inderdaad bepalen wat hij wenselijk vindt en wat niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Het hangt er maar net vanaf wat jouw functie is. Kan me voorstellen dat openlijk je tatoeages tonen niet in elek werksituatie kan, maar jij bedekt ze dan tenminste netjes.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er niks mee...



Ik ben wel benieuwd wat voor werk je doet.

Als je een heel representatieve functie vervult kan ik me namelijk eerder voorstellen dat je baas zo reageert.
Alle reacties Link kopieren
Yraatje, toch niet als ze ALTIJD lange mouwen draagt?

Onzin hoor.
Nou ik werk op een klantenservice, in een kantoor.. vrij groot en er is geen enkele klant die mij ziet.. alleen mijn collega's.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je het verbergt wanneer hij dat van je vraagt vind ik dat hij niet zo moet zeuren. Je bent al aangenomen en dit soort dingen zeggen waar je helemaal niets mee kunt is gewoon een rare actie van hem. Misschien een domme manier om small talk te maken zou ik denken. Maar ja, mijn baas is ook geen sociaal licht, dus dat is mijn eigen invulling van jouw situatie.
Some flies are too awesome for the wall
Ik zou heel graag nog een tattoo willen, maar doe het niet omdat ik de tattoo die ik heb op mijn werk altijd bedekt wil houden.

Als je dat doet maakt het vind ik niet uit als je tattoo's hebt, niemand die het ziet!



Als je zorgt dat je toefjes niet onder je mouw uit piepen zou ik me verder niet druk maken om zijn opmerking, want hij gaat daarmee echt te ver.



Jij gaat toch ook niet bepalen dat hij, onzichtbaar onder zijn kleren, zijn gifgroene olifantenslurf slipje niet aan mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 31 juli 2014 @ 16:23:

Yraatje, toch niet als ze ALTIJD lange mouwen draagt?

Onzin hoor.

Ja, dan kan ik het me ook wel voorstellen, ligt het wel even aan de plek op zich.

Maar als je een zeer representatieve functie hebt en het is mogelijk dat je tatoeage onder je mouw uitpiept kan ik me voorstellen dat een baas daar niet zo'n voorstander van is en je eventueel zelfs niet aanneemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cags88 schreef op 31 juli 2014 @ 16:25:

Nou ik werk op een klantenservice, in een kantoor.. vrij groot en er is geen enkele klant die mij ziet.. alleen mijn collega's.Dan is het onzin
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niks meer te doen. Je hebt een prima antwoord gegeven.



Hij maakt zich wel schuldig aan discriminatie.



Wat een ongelooflijke loser.
quote:femselien schreef op 31 juli 2014 @ 16:26:

Zolang je het verbergt wanneer hij dat van je vraagt vind ik dat hij niet zo moet zeuren. Je bent al aangenomen en dit soort dingen zeggen waar je helemaal niets mee kunt is gewoon een rare actie van hem. Misschien een domme manier om small talk te maken zou ik denken. Maar ja, mijn baas is ook geen sociaal licht, dus dat is mijn eigen invulling van jouw situatie.OT, hé, waar is Laura nou gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Niets aan doen.



Maar een toefje slagroom wat onder je mouw uit komt vond ik dan wel weer grappig om te lezen . Ik dacht toen ik toefje slagroomas oh ze hadden taart en toen stroopte je mouw even op en toen zag haar baas de tatoeages.



En loopt iedereen altijd met lange mouwen op je werk niet? Omdat je zegt dat je dat altijd netjes doet? Het lijkt me dan in dat geval dat het opvalt dat iemand altijd lange mouwen aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 31 juli 2014 @ 16:21:

Je moet er niks mee...



Ik ben wel benieuwd wat voor werk je doet.

Als je een heel representatieve functie vervult kan ik me namelijk eerder voorstellen dat je baas zo reageert.





ik niet.



ik ga een sleeve laten zetten en heb een heel goede baan, moet representatief en altijd netjes zijn. mijn baas is op de hoogte en vindt het zozo en was zichtbaar opgelucht toen ik aangaf vanaf het moment dat de eerste punt gezet is nooit met korte mouwen op kantoor te verschijnen. dan heeft niemand last van mijn eigen keuzes
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een collega die haar handen getatoeëerd heeft. Wanneer de "grote baas" langskomt moet ze altijd pleisters opdoen. Ik zie dan liever toch de (onschuldige, geen enge dingen) tattoo dan een hand die onder de pleisters zit.



@Wollen, ha, ze is even op vakantie Ik kijk nog even of ik deze avatar wil houden of weer terug naar Laura ga. Ben nogal wispelturig
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
quote:broadway schreef op 31 juli 2014 @ 16:30:

[...]





ik niet.



ik ga een sleeve laten zetten en heb een heel goede baan, moet representatief en altijd netjes zijn. mijn baas is op de hoogte en vindt het zozo en was zichtbaar opgelucht toen ik aangaf vanaf het moment dat de eerste punt gezet is nooit met korte mouwen op kantoor te verschijnen. dan heeft niemand last van mijn eigen keuzes

Jij werkt er ook al.



Ik kan me wel voorstellen dat het een ding is bij een sollicitatiegesprek. Zeker als het een tatoeage op een zichtbare plek betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 31 juli 2014 @ 16:34:

[...]



Jij werkt er ook al.



Ik kan me wel voorstellen dat het een ding is bij een sollicitatiegesprek. Zeker als het een tatoeage op een zichtbare plek betreft.als je een belangrijke, representatieve functie hebt dan ben je niet achterlijk en ziet niemand die tattoo tijdens het sollicitatiegesprek, net als dat mensen hem niet zien als je aan het werk bent.
En doooooor!
Ik vind het eigenlijk een beetje suf om een tatoeage te laten plaatsen die je niet met korte mouwen kunt verbergen. Dan ben je in je werk altijd verplicht tot het dragen van lange mouwen als je een beetje representatieve functie hebt.

Net zoals je baas eisen kan stellen aan haardracht of piercings, kan hij ook eisen dat je niet werkt met zichtbare tatoeages. Dat is geen discriminatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 31 juli 2014 @ 16:36:

Ik vind het eigenlijk een beetje suf om een tatoeage te laten plaatsen die je niet met korte mouwen kunt verbergen. Dan ben je in je werk altijd verplicht tot het dragen van lange mouwen als je een beetje representatieve functie hebt.

Net zoals je baas eisen kan stellen aan haardracht of piercings, kan hij ook eisen dat je niet werkt met zichtbare tatoeages. Dat is geen discriminatie.





In dit geval wel. Ze doet haar werk kennelijk goed, ook met tattoo's.

Dus waarom iemand dan niet aannemen als ze haar tattoo's altijd verbergt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven