Werk & Studie alle pijlers

Eerder weggestuurd door een cliënt en nu gezeur..

02-08-2014 09:39 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik werk als hulp in de huishouding bij ouderen thuis.

Deze week (dinsdag) ben ik eerder weggestuurd door een cliënt.

De dingen die ik daar moest doen,heb ik gedaan.

En vervolgens nog wat extra taken.



Toen ik daarmee klaar was,had ik nog ruim een half uur de tijd over..



Toen heb ik de cliënt gevraagd of hij het goed vond,dat ik de keukenkastjes aan de binnenkant ging schoonmaken.

Meneer vond dat niet nodig,want dat had ik pas nog gedaan.



Daarna vroeg ik meerdere dingen:

-zal ik de ramen voor u lappen?

Meneer antwoordde: nee,want ze zijn niet vies. (waren ze ook niet,maar ik moest toch iets bedenken voor het laatste half uurtje)



- zal ik u kledingkasten opruimen?

Meneer antwoordde: nee,nergens voor nodig? (was ook niet nodig)



- heeft u nog boodschappen nodig?

Meneer antwoordde: ja,maar die haal ik straks zelf wel.

Ik zei toen: als u het gezellig vind,wil ik wel met u meegaan?

Meneer ging liever alleen.



- Zal ik de dozen die in uw hobbykamer staan,voor u naar de schuur brengen? Dan hoeft u niet tot zondag te wachten tot u dochter komt.

Vond meneer niet nodig,want dat zal zijn dochter doen.



- Wilt u nog een praatje maken?

Meneer antwoordde: nee,want jij komt hier om te werken,niet om gezellig koffie te drinken en te kletsen. Dat doe je maar met je vriendinnen.



Omdat ik dus niks meer hoefde te doen,heeft meneer mijn een half uur eerder weggestuurd.

Ik heb gezegd dat ik niet weg mag en dat hij recht heeft op dat half uurtje hulp.

Toen begon hij te mopperen en stuurde hij me weg: ja,nu wegwezen. Dan kan ik boodschappen gaan doen.

Dus ik ben maar weggegaan.



Heb een notitie gemaakt in mijn agenda,zodat ik als ik (zaterdag mijn uren controleer) niet zal vergeten om de eindtijd aan te passen.