Werk & Studie alle pijlers

Eerste werkdag en nu al een grote fout gemaakt...

02-09-2014 19:35 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Vandaag mijn eerste werkdag bij een Optiek gehad. Ik vond het super leuk en tegelijkertijd ook ontzettend spannend want ik heb totaal geen ervaring op het gebied van verkopen en brillen repareren.



Nu werd ik vandaag ingewerkt maar door dat het druk was kwam ik er af en toe alleen voor te staan.

Toen ik er weer alleen voor stond kwam er iemand lenzenvloeistof halen, ik keek op de lijst maar kon de vloeistof zo 1,2,3 niet vinden.. Uiteindelijk bleek hij boven op de lijst te staan... Stom....



Maar ik vertelde dus aan de klant dat dit mijn eerste werkdag was en of zij misschien enig idee was wat de lenzenvloeistof kostte, de klant lachte me vierkant uit.. Ik wou alleen de (richt)prijs weten zodat ik daar kon kijken i.p.v. zoekend naar het merk.



Uiteindelijk de prijs gevonden en afgerekend. Helaas hoorde mijn collega ook een klein deel van het gesprek...



Schaam me dood!
Voor een eerste dag is dat nou ook weer niet zo'n hele grote fout.



Voortaan gewoon een collega vragen. Dan wachten de klanten maar wat langer.
Ach, dat gebeurt hoor. Je hebt je best gedaan de klant te helpen, voor de volgende keer kun je beter een collega vragen als je iets niet weet. Is geen schande hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht minstens dat er iemand zwaar gewond was geraakt
Tjezus, wat vals
Haha nou als dat het ergste is .. Je zei toch dat het je eerste dag was? No stress. Enne nooit waterstof peroxyde vloeistof als alles-in-een vloeistof meegeven/verwarren. Dat deed ik een keer en de klant was niet blij ☺
Alle reacties Link kopieren
Lekkere klant hoor. Pfft. Je hebt geen grote fout gemaakt, je bent gewoon net begonnen.
Ik was op mijn eerste werkdag een uur te laat omdat ik me net die ene dag verslapen had wat me normaalgesproken NOOIT overkomt. Ik schaamde me ook dood hoor maar 3 jaar later ben ik een van de ervaren medewerkers, is mijn werkgever hartstikke blij met me en vragen opdrachtgevers specifiek of ik beschikbaar ben.



Zo'n stomme blunder zegt dus niks, en een beetje leidinggevende weet dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Ga je nou nog over die grote fout vertellen, want die heb ik nog niet gelezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou. Dat valt best mee. Niks schokkends.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dan kan gebeuren door de spanning van de eerste dag. En het is geen hele grote fout, het is eerder onhandigheid. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh wow! Wat een reacties en dat binnen no-time! Misschien valt het inderdaad allemaal wel mee. Maar toch voel ik me er aardig slecht over :(
Snap ik hoor. Is gewoon vervelend als zoiets op de eerste dag gebeurt. Maar als je je verontschuldiging hebt aangeboden dan heb je echt niks om je druk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet zo'n grote fout hoor!

En onaardig van die klant om je uit te lachen op je eerste dag.

Komt helemaal goed.
Oh en sommige klanten zijn gewoon eikels. Moet je misschien aan wennen in het begin maar over een tijdje boeit het je geen zak meer.
Alle reacties Link kopieren
Dat valt heel erg mee. Ik heb tijdens mijn eerste werkdag een keer een kop koffie over een computer heen laten vallen. Wat resulteerde in kortsluiting op de hele afdeling, en een heel erg kapotte computer.



Dus het kan veel erger.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik geen fout hoor. Best handig verzonnen zelfs, best inventief.
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet zo gekmaken, het is pas een grove fout als het schadelijk is voor het bedrijf. Je had nu gewoon te maken met een stomme klant, shit happens.
I'm a goal digger.
Wat een eikel, die klant. Gelukkig werk ik niet bij een optiek, want ik had van zijn bril een racefiets gemaakt.
Gewoon een beetje onhandig maar dat is niet gek toch op een eerste dag?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een creatieve oplossing.

Niks aan de hand.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
wie geen fouten maakt, doet niks!

Het is juist goed om regelmatig dingen fout te doen, zolang het maar niet dezelfde fouten zijn en je er dus iets van leert.
Alle reacties Link kopieren
Oh, valt nog mee. Gelukkig ben je geen apothekersassistent die slaappillen heeft uitgegeven ipv antibiotica.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vond die klant het gewoon erg grappig? Ik dacht dat je minstens een hele akelige verkeerde vloeistof in iemands ogen zou hebben gedruppeld.



Dit was toch geen fout?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Tja, het enige onhandige is dat je het aan een klant hebt gevraagd in plaats van aan een collega. Echt een fout heb je niet gemaakt, morgen nieuwe werkdag, nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik niet eens een fout.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven