Werk & Studie alle pijlers

Eerste werkdag en nu al een grote fout gemaakt...

02-09-2014 19:35 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Vandaag mijn eerste werkdag bij een Optiek gehad. Ik vond het super leuk en tegelijkertijd ook ontzettend spannend want ik heb totaal geen ervaring op het gebied van verkopen en brillen repareren.



Nu werd ik vandaag ingewerkt maar door dat het druk was kwam ik er af en toe alleen voor te staan.

Toen ik er weer alleen voor stond kwam er iemand lenzenvloeistof halen, ik keek op de lijst maar kon de vloeistof zo 1,2,3 niet vinden.. Uiteindelijk bleek hij boven op de lijst te staan... Stom....



Maar ik vertelde dus aan de klant dat dit mijn eerste werkdag was en of zij misschien enig idee was wat de lenzenvloeistof kostte, de klant lachte me vierkant uit.. Ik wou alleen de (richt)prijs weten zodat ik daar kon kijken i.p.v. zoekend naar het merk.



Uiteindelijk de prijs gevonden en afgerekend. Helaas hoorde mijn collega ook een klein deel van het gesprek...



Schaam me dood!
Voor een eerste dag is dat nou ook weer niet zo'n hele grote fout.



Voortaan gewoon een collega vragen. Dan wachten de klanten maar wat langer.
Ach, dat gebeurt hoor. Je hebt je best gedaan de klant te helpen, voor de volgende keer kun je beter een collega vragen als je iets niet weet. Is geen schande hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht minstens dat er iemand zwaar gewond was geraakt
Tjezus, wat vals
Haha nou als dat het ergste is .. Je zei toch dat het je eerste dag was? No stress. Enne nooit waterstof peroxyde vloeistof als alles-in-een vloeistof meegeven/verwarren. Dat deed ik een keer en de klant was niet blij ☺
Alle reacties Link kopieren
Lekkere klant hoor. Pfft. Je hebt geen grote fout gemaakt, je bent gewoon net begonnen.