Werk & Studie alle pijlers

Geen vuk te doen.

23-08-2013 08:36 58 berichten
De hele dag niet. De hele week eigenlijk al amper. Er komt wel weer werk aan, maar daar heb ik nu niets aan.



De hele dag afwezig zijn kan ik niet maken, dus 'werk' ik maar thuis om te voorkomen dat ik achter m'n bureau in slaap val. M'n communicator heb ik al zó afgesteld, dat ik niet al te vaak op 'away' kom te staan wanneer ik boodschappen aan het doen ben of even een tukje doe.



Zucht.



Welk deel van de werkweek heb je werk?

Totaal aantal stemmen: 37

10% (3%)
20% (5%)
30% Geen stemmen
40% Geen stemmen
50% (3%)
60% (11%)
70% Geen stemmen
80% (3%)
90% (8%)
100% (51%)
Werk? Huh? (16%)
Vermaak je hier met ons!
Alle reacties Link kopieren
Helaas staat meer dan 100% er niet bij, haha! Maar vertel eens wat meer... In wat voor branche werk je of wat voor werk doe je dat je nu niets te doen hebt? Kun je dit niet aankaarten bij je leidinggevende? Zijn er geen zaken die je in rustige tijden kan aanpakken, kijken of bepaalde processen verbeterd kunnen worden?

Kan me voorstellen dat het vervelend is. De tijd gaat zo langzaam als je je verveelt!



Bij mij is het omgekeerde het geval. Ik maak al een paar weken overuren om een deadline te kunnen halen. En de tijd vliegt. Vandaag alweer weekend!



Wel fijn dat je nu kan 'thuiswerken'. Dan kun je je misschien nuttig maken in huis? Of wat knutselen, lezen... Succes met het doorkomen van de dag!
Ja, dank je despie



Ik werk in een governance rol in een enorm grote, heul dynamische organisatie, wat zich vertaalt in de situatie dat we elke paar maanden een nieuwe manager hebben die opnieuw het wiel moet uitvinden. We hebben dus amper mandaat om ons werk te doen en worden keihard genegeerd door de organisatie-onderdelen die we moeten adviseren en controleren.
Oh, dit ken ik maar al te goed! Op een zeker moment was het alleen mijn taak om de telefoon op te nemen, die 4x per dag ging. Ik heb maar t een en ander naar me toe getrokken en ondertussen in de baas zijn tijd ook mijn eigen zaakjes opgeknapt (was vooral erg handig toen ik ging verhuizen - internetaanbieders vergeleken, marktplaats afgestruind, enz).
Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is zwart.
Ja ik ken het helaas maar al te goed .



Als interimmer word ik vaak ingehuurd door organisaties die eigenlijk geen raad met hun extra werknemer weten en duurt het dus vaak maanden voordat ik echt lekker productief word ingezet.



Nu ben ik bijv. al door mij werk van deze week heen, dus ga ik maar een beetje forummen, maar ik heb liever een berg werk liggen.
quote:Amand schreef op 23 augustus 2013 @ 09:20:X

Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is zwart.





Ik heb nog wel een boodschappenlijstje liggen.....
Hee sgatje, jij ook hier?
Alle reacties Link kopieren
Nou hier is er ook niks te doen. Ik werk op kantoor als secretaresse, maar ook hier gaat de telefoon wat op 2 handen te tellen is.

Dus tussendoor ben ik bezig met een onlinecursus html codes leren .

En ik zoek gratis E-books die ik kan downloaden en lezen.



We moeten toch de dag doorkomen niet waar.
quote:Amand schreef op 23 augustus 2013 @ 09:23:

Hee sgatje, jij ook hier? Yep maar gelukkig begint het weekend om half 1
De afstandsbediening van mijn JVC tuner-versterker in mijn werkkamer.



Okee, die was te moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het viva-forum ontdekt toen ik nog ergens werkte waar ik op kantoor moest blijven als er echt, echt, echt niks te doen was. Zo belachelijk vond ik dat. Zaten we daar met z'n 4-en op de afdeling te niksen terwijl het hartstikke mooi weer was maar we hadden een contract en dus moesten we op onze stoel blijven plakken ofzo.



Nu echter zit ik in de laatste week van mijn vakantie en moet alweer veel te veel doen (en zit het hopeloos uit te stellen, want het is wel mijn vakantie, ja!)
Alle reacties Link kopieren
Voor een dagje lijkt het me niet erg, maar als het vaker voorkomt lijkt het me niks. Ik zou denk ook op internet rondsurfen en e-books lezen inderdaad. Succes iig
quote:iris1969 schreef op 23 augustus 2013 @ 09:27:

[...]



Yep maar gelukkig begint het weekend om half 1 Wat wil je vanavond eten? Dan kan ik alvast boodschappen gaan doen.
Oehhhhhhh, wat een vervelia's zijn jullie zeg. Jullie lijken wel een stel pubers.

Kom op hoor, doe iets.

Ga met je grote teen zitten spelen, schrijf een gedicht over verveling, zet keihard muziek op en dans door de kamer, maar ga hier niet zo lamlendig zitten doen, anders staf ik jullie. Pffff!
quote:Mevrouw75 schreef op 23 augustus 2013 @ 09:32:

Ik heb het viva-forum ontdekt toen ik nog ergens werkte waar ik op kantoor moest blijven als er echt, echt, echt niks te doen was. Zo belachelijk vond ik dat. Zaten we daar met z'n 4-en op de afdeling te niksen terwijl het hartstikke mooi weer was maar we hadden een contract en dus moesten we op onze stoel blijven plakken ofzo.





Dat heb ik ook een tijd gehad. Bij een overheidsinstelling. Aanwezigheidsverplichting (in een service-contract ). Daar heb ik een bore-out opgelopen.



Ik ga dus nooit meer op een stoel aanwezig zitten zijn. Ik verdom het.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 09:40:

anders staf ik jullie. Pffff!Wegens wat? Nou? Huh?
Alle reacties Link kopieren
Kom in de zorg werken, dan heb je amper tijd om adem te halen



Ik lig te wachten of partner vanzelf wakker wordt of dat ik hem een handje moet helpen. Gezellig op onze vrije dag naar Ikea om een bank uit te zoeken
quote:Amand schreef op 23 augustus 2013 @ 09:43:

[...]



Wegens wat? Nou? Huh?Het promoten van lamlendigheid.
Alle reacties Link kopieren
bedenk naar welke landen je op vakantie zou willen en surf er naar toe om meer over die landen te lezen. ik ben dol op deze site; columbusmagazine.nl
quote:bootje_op_de_golven schreef op 23 augustus 2013 @ 09:43:

Ik lig te wachten of partner vanzelf wakker wordt of dat ik hem een handje moet helpen. Dit klinkt echt als een opportunity om het weekend gezellig in te luiden
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 augustus 2013 @ 09:42:

[...]



Dat heb ik ook een tijd gehad. Bij een overheidsinstelling. Aanwezigheidsverplichting (in een service-contract ). Daar heb ik een bore-out opgelopen.



Ik ga dus nooit meer op een stoel aanwezig zitten zijn. Ik verdom het.



Bij mij was het geen overheidsinstelling, maar best wel hardcore business zeg maar. Maar er was een dalperiode. Precies de zomervakantie, zeg maar, dus dat vond ik dan al helemaal erg. Zelfs de extra klusjes waar we om vroegen van andere afdelingen waren al op. Wat een verspilling van mijn tijd. Het was wel een echt leuk bedrijf, behalve die zomervakantie...



Gelukkig heb ik nu alleen aanwezigheidsplicht als het écht moet en moet de rest van mijn werk, wat ik gewoon thuis kan doen, gewoon af zijn. Bij een semi-overheidsinstelling.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 09:44:

[...]



Het promoten van lamlendigheid.Ik scroll even door de algemene voorwaarden hoor. Momentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 23 augustus 2013 @ 09:43:

Kom in de zorg werken, dan heb je amper tijd om adem te halen



Ik lig te wachten of partner vanzelf wakker wordt of dat ik hem een handje moet helpen. Gezellig op onze vrije dag naar Ikea om een bank uit te zoeken Ik werk in de zorg en het is al weken zoooo rustig. Komt door de vakantietijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven