Werk & Studie alle pijlers

Goede baan maar ongelukkig

30-07-2014 16:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Ik ben hoogopgeleid in een richting die voornamelijk goed in trek is (economie). Nu heb ik een goede baan met zeer veel doorgroeimogelijkheden maar ik ben totaal ongelukkig.

Natuurlijk is dit een luxe positie en moet ik blij zijn met zo'n goede baan maar ik zie mijzelf niet de komende jaren 45 uur op kantoor zitten.



Zelf zie ik mij eerder in een functie als dierenarts (assistente) of meer richting coaching/lesgeven.



Maarja,hoe pak je zoiets aan?



Heeft 1 van jullie iets soortgelijks meegemaakt? En hoe hebben jullie dit opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Heb je naast je baan nog ruimte om er een studie bij te doen? In deze tijd zou ik het niet zo snel opgeven. Het is beslist niet leuk als je het niet naar je zin hebt maar zolang de arbeidsmarkt is zoals hij nu is kun je er misschien maar beter het beste van maken.
verba volant, scripta manent.
Je hebt jouw geluk afhankelijk gemaakt van je omstandigheden. Je zult daar steeds verder mee gaan als je dat niet gaat inzien. Depressiviteit is het gevolg. Dat omstandigheden gelukkig maken is echt maar een illusie. Mediteer 'blijdschap'. Denken is er niet bij.



Minder uren maken zou wel een goed plan kunnen zijn.



Maar als je niet op kantoor zit, dan zit je wel op een andere stoel in een ander hok.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang bij een woningcorporaties gewerkt, waar het best relaxt werken en goed verdienen is. Ik was echter zeer ongelukkig en heb meerdere keren tegen een depressie aan gezeten. Ik heb me flink georiënteerd en heb uiteindelijk de stap gezet om te gaan studeren. Moet ik wel bij zeggen dat ik dat alleen maar heb kunnen doen omdat ik een partner heb die een fulltime baan heeft én ik een uitkering van het UWV heb kunnen krijgen omdat ik (geluk bij een ongeluk?) bij mijn laatste werkgever ontslagen ben. Dat kwam redelijk goed uit omdat ik juist dat jaar 32 uur per week stage moest lopen.

Ik studeer in deeltijd maar je moet hiervoor vaak wél gewoon - net als voltijd studenten - in je derde jaar drie tot vier dagen stage lopen (tenzij je een baan hebt in de sector waarvoor je studeert, wat bij mij niet het geval was)... Omscholen/studeren kost veel tijd en geld maar ik ben er een gelukkiger mens van geworden. Wat wel jammer is, dat ik nu met geen mogelijkheid een baan kan vinden in het werkveld waarvoor ik studeer (jeugdzorg en dergelijke) omdat ze daar de voorkeur geven aan mensen die al gediplomeerd zijn (ik studeer volgend jaar af) en er vaak een jaar of vijf werkervaring wordt gevraagd (ze kijken daarbij vaak niet echt naar je stages)...

Al met al sta je voor een een moeilijke keuze maar ik denk dat je moet doen wat je gelukkig maakt! Als je nog een paar jaar (of erger: tot je pensioen) hier blijft zitten, kun je er donder op zeggen dat je een depressie of een burn out of iets dergelijks oploopt... Succes!
Alle reacties Link kopieren
Misschien top jaar hbo docent doen?

Kun je economiedocent worden.
Ga 32 uur werken. Als je 'n weekend van 3 dagen hebt is het wellicht beter vol te houden en als het goed verdient heb je aan 4 dagen werken vast ook wel genoeg.
Hoe oud ben je TO?
Alle reacties Link kopieren
Qwerdy kun je niet intern meer focussen op het geven van opleiding/uitzoekwerk. En anders inderdaad een studie naast je werk gaan doen.



Maar wat vind je niet leuk? Is dit je eerste baan? Heb dezelfde fase een aantal jaar geleden gehad en werk in dezelfde vakgebied, misschien kan ik je op weg helpen .
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk prinses zijn of helicopter piloot en dan het liefst parttime.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een baan, je verdient je geld er mee.. En nog goed ook! In deze tijd is het lastig om een andere baan te vinden, zeker een goed betaalde met mogelijkheden. Focus je op dingen wat wel goed on je leven zijn.. Bv gezondheid, gezin, enz.



Ik zeg dit omdat ik om mij heen mensen zie die dus diep in de shit komen omdat ze ontslagen worden enz. dan ben je blij dat je een baan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Om HBO-docent te worden, hoef je niet eerst terug naar school. Ik ben ook overgestapt. Als je een master hebt, willen ze je graag hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:qwerdy123 schreef op 30 juli 2014 @ 16:34:

(..) moet ik blij zijn met zo'n goede baan maar ik zie mijzelf niet de komende jaren 45 uur op kantoor zitten.

Blij moeten zijn werkt vaak niet.
Hoi Qwerdy, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Had ook een vaste goede baan met een zeer goed salaris en doorgroeimogelijkheden. Kwam iedere dag doodmoe en verdrietig thuis. Ik ben gaan solliciteren in een geheel andere richting en beneden mijn opleidingsniveau. De meesten verklaarden mij voor gek dat ik hiermee bezig was en dat ik een goede vaste baan opgaf om een onzekere toekomst tegemoet te gaan. Binnen 2 maanden had ik een andere baan waarin ik erg gelukkig ben. Financieel er erg op achteruitgegaan maar ben zo blij dat ik de stap genomen heb. Leuke collega's en leuk werk. Ik werk er nu nog steeds en kan nog heel wat jaartjes volhouden.



Mijn tips zouden zijn, luister naar je gevoel en gooi je oude baan nog niet weg voordat je een andere hebt. Ik hoop dat je wat kunt met mijn verhaal. Heel veel succes en geluk met je keuze. Komt vast goed
Alle reacties Link kopieren
Ik zal zeker geen oude schoenen weggooien voordat ik nieuwe heb. En probeer ook zeker naar de positieve kanten te kijken maar ondanks dat ik mijn werk goed en netjes doe merk ik dat het voor mij een steeds grotere opgave wordt om er iets van te maken.



Misschien stel ik mij ook wel aan en moet ik meer ruggengraat tonen.



Ik ben 27 jaar en zit nu ruim een jaar in het werkveld, wellicht ligt het daar ook aan?
Alle reacties Link kopieren
Blijf gewoon de baan houden die je nu hebt, eventueel ga je wat minder werken. En als je er de financiële middelen voor hebt, kun je ernaast dan een opleiding doen in de richting waarin je echt verder wilt. Een vriend van mij heeft naast zijn 60-urige werkweek en gezin de laatste 10 jaar nog 2 HBO-studies afgerond, dus als je echt wil, gaat dat zeker lukken!
quote:pamelacourson schreef op 31 juli 2014 @ 09:25:

Blijf gewoon de baan houden die je nu hebt, eventueel ga je wat minder werken. En als je er de financiële middelen voor hebt, kun je ernaast dan een opleiding doen in de richting waarin je echt verder wilt. Een vriend van mij heeft naast zijn 60-urige werkweek en gezin de laatste 10 jaar nog 2 HBO-studies afgerond, dus als je echt wil, gaat dat zeker lukken!En als het haar niet lukt dan wil ze dus niet graag genoeg? Jouw vriend lukte het tenslotte wel .....
Ik heb 12 jaar een goede, goed betaalde baan gehad. Maar werd steeds ongelukkiger. Ik ben toen weer gaan studeren en heb een richting gekozen waar helaas weinig tot geen werk in is nu, maar die me nog steeds aanspreekt. Ik doe nu geschoold vrijwilligerswerk naast een parttime baan. Ik ben gelukkiger dan toen, hoewel ik wel baal dat ik in mijn werkgelegenheid geen betaald werk kan vinden want dat zou ik het liefste fulltime doen. Misschien maar weer een nieuwe studie zoeken, ik vond het studeren op zich ook wel weer heel erg leuk!
Kan het niet zijn dat je gewoon nog wat moet wennen aan het werkende leven? Een jaar is niet zo lang. Of dat vooral deze baan niet bij je past, maar een andere baan in jouw werkveld wel beter zou passen?



Anders zou ik idd gaan voor de optie minder werken en weer studeren, als je dat financieel kunt bolwerken.



Overigens, je bent nog te jong en onervaren om als (goedbetaalde) coach aan de slag te gaan. Mensen willen meestal graag een coach met wat meer levens- en/of werkervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 31 juli 2014 @ 09:32:

[...]



En als het haar niet lukt dan wil ze dus niet graag genoeg? Jouw vriend lukte het tenslotte wel .....Nee, dat bedoel ik niet. Waarom dit nou zo negatief opvatten? Ik bedoel gewoon dat ze haar baan niet zomaar op moet geven en dat het naast haar werk mogelijk is om een opleiding te volgen. Dat ze dus niet eeuwig dit werk hoeft te blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:qwerdy123 schreef op 31 juli 2014 @ 09:13:

Ik zal zeker geen oude schoenen weggooien voordat ik nieuwe heb. En probeer ook zeker naar de positieve kanten te kijken maar ondanks dat ik mijn werk goed en netjes doe merk ik dat het voor mij een steeds grotere opgave wordt om er iets van te maken.



Misschien stel ik mij ook wel aan en moet ik meer ruggengraat tonen.



Ik ben 27 jaar en zit nu ruim een jaar in het werkveld, wellicht ligt het daar ook aan?



Vind je de sector wel leuk? Er zit een groot verschil tussen een klein bedrijf versus groot bedrijf en profit non-profit.



En je werkt pas een jaar dan is het ook nog erg wennen. (heb je zo lang over je studie gedaan?)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de sector/branche inderdaad absoluut niet leuk (technisch ict) dus dat speelt een zeer belangrijke rol.



Het werk (marketing gerelateerd) weer wel enorm!

(ik ben dus geen coach zoals iemand opperde).



Ik had besloten om, oa naar aanleiding van dit topic, bij mijn huidige functie te blijven. Maar wel rustig wat om mij heen gekeken naar echte pareltjes en ik kom zojuist van een heel leuk gesprek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven