Werk & Studie alle pijlers

HBO Rechten / Sociaal Juridisch dienstverlener... ervaringen

01-08-2014 09:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het helemaal over een andere boeg gooien en in februari starten met een voltijd HBO opleiding.

Ik twijfel enorm tussen deze twee opleidingen en heb nog niet precies in kaart wat de toekomstperspectieven zijn in deze branche.



Ik heb weleens begrepen dat afgestudeerde rechten studenten van het HBO nog niet altijd overal met open armen ontvangen worden, hoe is dit in de praktijk? en voor mensen die deze studie hebben gevolgd, wat zijn jullie daarna gaan doen ?



Sociaal juridisch dienstverlener, de sociale aspecten van deze opleiding spreken me erg aan en ook hierbij ben ik er benieuwd naar ervaringen van anderen.



Ik heb de afgelopen 10 jaar bij de overheid gewerkt, ga hier nu stoppen dus het is een behoorlijke stap voor mij.

Ook ga ik het combineren met kinderen dus alle tips en ervaringen zijn welkom.



Even ter info, ik ga bewust voor de voltijd opleiding omdat ik nog net recht heb op studiefinanciering en ik me dan volledig kan focussen op de opleiding



alvast bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat er nog steeds heel veel mensen met rechten afstuderen van de universiteit en dat bedrijven en instellingen die liever in dienst nemen dan een vorm van HBO-rechten. Gevolg, veel HBO-rechten mensen gaan alsnog proberen een master rechten aan de uni te behalen.



Tof dat je alles omgooit, succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 12 jaar geleden SJD afgerond. Ik vond het een leuke opleiding. Als ik de achtergrond had gehad, had ik liever voor MER gekozen. In combinatie met een zorgachtergrond, werk ik nu als leidinggevende bij een zorginstelling. Ik vind mijn juridische kennis handig. Begrip van wet en regelgeving is zinvol voor mijn functie. Geen spijt van!
Alle reacties Link kopieren